Nyhet Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 (edited) Samlingsbloggen för alla filmgalor och prisutdelningar, Awards Daily, tror att Star Trek kommer med bland de tio filmer som nomineras som bästa film på Oscarsgalan. Anledningen är att Oscarsjuryn med tio kandidater till priset nu har möjlighet att rösta fram både de filmer som "borde vara med" och de filmer "som man själv gillade". Dessutom tyder Treks många nomineringar på andra galor den senaste tiden att filmen är en het kandidat. Sasha Stone, som har skrivit texten, är därför relativt säker att följande åtta blir nominerade: AvatarThe Hurt LockerUp in the AirInglourious BasterdsPreciousStar TrekDistrict 9An Education De sista två platserna slåss Up, Invictus, A Serious Man, Baksmällan (!), Julie & Julia, It’s Complicated, 500 Days of Summer och Nine om. Favorit att vinna är The Hurt Locker som har blivit nominerad på varje gala hittills. Den andre februari får vi veta om sidan har tippat rätt. Källa [ Till originalnyheten ] Edited January 14, 2010 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 The Hangover? Som om inte Oscarsgalan var tillräckligt mycket av ett skämt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Jag tror att Star Trek får svårt att vinna över Avatars (Visste ni att avatar fanns kallar Avatards? :blink:) wow känsla. Så mitt tips till bästa film är Avatar. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Jag tycker det nästan vore pinsamt om Avatar vinner som bästa film. Visst, visuellt var den wow, men så himla bra var den inte annars. Den var stundtals ganska seg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Nej jag blev också besviken på Avatar, den började bra och hade något helt unikt och eget som tyvär förstördes helt med ett allt för förutsägbart och sliskigt lyckligt hollywoodslut... Den hade varit bättre med någon form av moralkaka på slutet, som det är nu faller den helt platt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 District 9 är årets bästa film. Avatar är medelmåttig. Är det någon mer än jag som tycker Avatar visuellt påminner om fjolårets cokacolareklam? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Snarare om något en sci fi intreserad Cats fan kan koka ihop efter alldeles för många coke^^ Och ja, Avatar var en av årets allra bästa filmer... Åtminstonde första gången och i 3d. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Ja, Avatar är en av favoriterna till att vinna Oscarn (även om jag själv inte skulle rösta på den som etta) tillsammans med The Hurt Locker samt Up in the air. Men det är nog rätt som du skriver att många gillar den första gången...men beror inte det på att det är mångas första 3d-film också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Själv har jag sett massor av 3d-filmer tidigare och t o m 4d-filmer på nöjesparker runt om i världen. Avatar är välgjord men med en kass story. Slutstriden var rätt pinsam också. Men som sagt, visuellt är den rätt cool, men inte sådär helt fantastisk. Inte som man kände första gången man satte sig för att spela Super Mario 64 eller när man såg Toy Story första gången. Eller Terminator 2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Är själv väldigt sugen på att se Avatar för just den orsaken, 3D. Så funderar på att åka upp till göteborg och se filmen i 3d där, här i jönköping går den ju bara att se i tråkiga 2D. :P Kommer ihåg när jag såg nån film i 4D på Disneyland, blev så rädd när det blåste på benen att jag satte mej på dom i stolen. :lol: (Ja, jag var typ 7 år då). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Själv har jag sett massor av 3d-filmer tidigare och t o m 4d-filmer på nöjesparker runt om i världen. Avatar är välgjord men med en kass story. Slutstriden var rätt pinsam också. Men som sagt, visuellt är den rätt cool, men inte sådär helt fantastisk. Inte som man kände första gången man satte sig för att spela Super Mario 64 eller när man såg Toy Story första gången. Eller Terminator 2. Den första wow upplevelsen jag hade filmmässigt var när jag såg den första jurrasic park filmen på bio. Jag menar livs levande dinosuarier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Är själv väldigt sugen på att se Avatar för just den orsaken, 3D. Så funderar på att åka upp till göteborg och se filmen i 3d där, här i jönköping går den ju bara att se i tråkiga 2D. :P Kommer ihåg när jag såg nån film i 4D på Disneyland, blev så rädd när det blåste på benen att jag satte mej på dom i stolen. :lol: (Ja, jag var typ 7 år då). Det låter som Honey, I shrunk the Audience. När råttorna eller mössen springer ut till publiken. Jorå, har sett den ett par gånger. Både i Frankrike och i USA. Bästa 4d är nog Shrek 4d, som finns på Universal Studios. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 Ja, den är det!^ Såg den i Paris för ett par år sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts