Nyhet Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Avatars storsuccé har en baksida. Filmens fans kan bli deprimerade eller till och med få självmordstankar när de inser att planeten Pandora inte är verklig. Det rapporterade bland annat brittiska Telegraph om tidigare i veckan. På sidan Avatar Forums finns ämnet "Ways to cope with the depression of the dream of Pandora being intangible" som har femtiotvå sidor och mer än 1000 inlägg. Några exempel på inlägg: "Efter jag såg Avatar för första gången kände jag mig deprimerad att vakna upp i den här världen igen. Så efter några dar så gick jag och såg den igen för att lindra depressionen och min känsla av hopplöshet. Nu lyssnar jag på musiken och delar med mig av mina åsikter i det här forumet. Det hjälper verkligen." "Well, jag gick och såg filmen igår och tänkte att det var en vanlig sf-rulle. Men att den skulle förändra mitt liv helt trodde jag inte. Jag satt i biografen och efter den var slut började jag gråta. Jag hade känslor jag aldrig hade haft förut: självhat och hat mot mänskligheten, hat mot mitt kapitalistiska och värdelösa samhälle och en sådan känsla att jag aldrig skulle kunna uppleva Naviernas överlägsna sätt att leva..." Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Jo och Vatikanen var också lite sura på filmen- om detta säger jag Trams. Och om att folk ska ha blivit deprimerade av filmen säger jag också trams! Detta är människor som inte mådde bra av olika anledningar, från början! Vi är tillbaka till det där ****snacket om hårdrocksband som uppmanar till självmord och att folk går ut och skjuter varandra till höger och vänster pga av dataspel. Just det....trams var ordet... <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Word Micke! Psykiskt svaga personer, helt enkelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Alltså det är ju tråkigt och synd om dom, verkligen! Men man ska ju inte dra ner en film eller dylika företeelse pga det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Det är väl bra att filmen har en sådan dragningskraft så att den påverkar folks verklighetsuppfattning... hm känns som att det var något liknande som drabbade mig i höstas^^ J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Planeten Pandora är ju väldigt färgrik samt gränslös jämfört med jorden, så att en del känner sig elaterade medan de ser filmen är inget konstigt. När de sedan kommer ut faller de ner i depression. Så det kanske mer rätt att säga att det är livet utanför Pandora som kan utlösa depression <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Jo men dom kan ju inte sätta ut varningstext: "Den här filmen är så fantasifull så vi vill varna våra biobesökare för att dom kan bli ledsna när filmen är slut och dom kommer på att filmen inte återspeglar hur det ser ut i verkliga världen" Bah! Jag tycker att det är bra att den var så fantasifull! Jag visste att jag skulle störa mej på dom svävande bergen men det var helt okej när man kom så långt i storyn. Jag gillar ju verklighetsflykt i månt och mycket och när det sedan finns ett stänk sanning/verkighet i det (som i star trek) så är det ju som bäst! Därför ska det köras ST Online så det stänker sedan heh Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Men jösses finns inte planeten Pandora. Är inte all film historiska dokument? :blink: :knäpp: ricochet: jag trodde hårdrocksband uppmanade till djävulsdyrkan,det var iaf det jag fick höra av mina klass"kamrater" när jag faktiskt hade "fel sorts" musik in min dåvarande portabla musikspelare, en sk freestyle eller sony walkman. Är det inte emomusik som uppmuntrar till självmord och goth gör att du vill suga blod osv. LOL! Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Det är väl bra att filmen har en sådan dragningskraft så att den påverkar folks verklighetsuppfattning... hm känns som att det var något liknande som drabbade mig i höstas^^ J. Well.. ja skulle inte kalla det bra om nån börjar fundera på självmord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted January 15, 2010 Report Share Posted January 15, 2010 Men jösses finns inte planeten Pandora. Är inte all film historiska dokument? :blink: :knäpp: ricochet: jag trodde hårdrocksband uppmanade till djävulsdyrkan,det var iaf det jag fick höra av mina klass"kamrater" när jag faktiskt hade "fel sorts" musik in min dåvarande portabla musikspelare, en sk freestyle eller sony walkman. Är det inte emomusik som uppmuntrar till självmord och goth gör att du vill suga blod osv. LOL! Mja det kanske är olika. Vi kan ju t.ex ta som exempel låten till filmserien MASH där verionen med text gör gällande- Suicide is painless, it brings on many changes. TJO vad det var livat i holken i lördags! (Det där sista var från en annan låt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts