Gå till innehåll
Mr_Data

Spartacus: Blood and Sand

Rekommenderade inlägg

Hej!

Ngn som sett tv-serien Spartacus: Blood and Sand? Jag var skeptisk i början och tyckte den påminde om en dålig efterapning av 300. Slow motion och blodeffekter + naket... Jahapp ja tänkte jag, men efter ett par avsnitt så fastnade jag. Älskade tv-serien Rome så jag hade lite förväntningar. Efter 3 avsnitt så började karaktärerna växa och jag fastnade för serien.

Följer varje avsnitt nu med spänning trots den dåliga starten...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var inget för mig... Älskade Rome och har nog sett majoriteten av alla filmer som har med antiken att göra men Spartacus Blood and Sand orkade jag inte följa. Jag tyckte också att det var för mycket 300 effekter och naket. Inte för att jag har några problem med naket men det kändes mest överdrivet överdrivet. Gudarna ska veta att det var enheldel i Rome också men det passade in på ett helt annat sätt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rome har ett mer historisk och dramatiskt fokus medans Spartacus: Blood and Sand är mer actionorienterad. Själv så gillar jag både serierna även om jag kan hålla med om att det går till överdrift med blod och naket i Spartacus: Blood and Sand. Det hjälper inte heller att datoreffekterna lämnar en del att önska. Men ser man till alla intriger i handlingen och karaktärer samt skådespelarna som gestaltar dom så är det riktigt bra och intressant.

Redigerad av dystopi

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Underhållande men en betoning på action.....eller rättare sagt fantasy-action tex en romersk soldat skulle aldrig försöka hugga med sitt svärd över huvudet när det är ett utpräglat stick vapen.

Men annars är det som man förväntar sig mycket action, mycket våld, mycket naket, mycket blod och en dos falskspel och intriger.

Redigerad av rehnvall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu