Mr_Data Posted March 7, 2010 Report Posted March 7, 2010 Hej! Ngn som sett tv-serien Spartacus: Blood and Sand? Jag var skeptisk i början och tyckte den påminde om en dålig efterapning av 300. Slow motion och blodeffekter + naket... Jahapp ja tänkte jag, men efter ett par avsnitt så fastnade jag. Älskade tv-serien Rome så jag hade lite förväntningar. Efter 3 avsnitt så började karaktärerna växa och jag fastnade för serien. Följer varje avsnitt nu med spänning trots den dåliga starten... Quote
Mr_Data Posted March 16, 2010 Author Report Posted March 16, 2010 Vilken kanal går den på och när? Den kommer troligtvis till Sverige till hösten, men vilken kanal har jag ingen aning om. Quote
Soval Posted March 19, 2011 Report Posted March 19, 2011 Det var inget för mig... Älskade Rome och har nog sett majoriteten av alla filmer som har med antiken att göra men Spartacus Blood and Sand orkade jag inte följa. Jag tyckte också att det var för mycket 300 effekter och naket. Inte för att jag har några problem med naket men det kändes mest överdrivet överdrivet. Gudarna ska veta att det var enheldel i Rome också men det passade in på ett helt annat sätt. Quote
AlmostHuman Posted March 19, 2011 Report Posted March 19, 2011 (edited) Rome har ett mer historisk och dramatiskt fokus medans Spartacus: Blood and Sand är mer actionorienterad. Själv så gillar jag både serierna även om jag kan hålla med om att det går till överdrift med blod och naket i Spartacus: Blood and Sand. Det hjälper inte heller att datoreffekterna lämnar en del att önska. Men ser man till alla intriger i handlingen och karaktärer samt skådespelarna som gestaltar dom så är det riktigt bra och intressant. Edited March 19, 2011 by dystopi Quote
Soval Posted March 19, 2011 Report Posted March 19, 2011 Jo, det stämmer angående skillnaderna på serierna. Men Spartacus: Blood and Sand var nog för häftig för min smak. Quote
RoLaren Posted March 19, 2011 Report Posted March 19, 2011 Om man gillar serier om Romarriket kan jag rekommendera I Claudius i vilken man kan se en ung Patrick stewart. Quote
Soval Posted March 19, 2011 Report Posted March 19, 2011 Helt klart en fantastisk serie och även bra böcker. Quote
rehnvall Posted April 22, 2011 Report Posted April 22, 2011 (edited) Underhållande men en betoning på action.....eller rättare sagt fantasy-action tex en romersk soldat skulle aldrig försöka hugga med sitt svärd över huvudet när det är ett utpräglat stick vapen. Men annars är det som man förväntar sig mycket action, mycket våld, mycket naket, mycket blod och en dos falskspel och intriger. Edited April 22, 2011 by rehnvall Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.