Nyhet Posted August 7, 2010 Report Share Posted August 7, 2010 Vill du ha en egen tricorder? Det kan nu med hjälp av Moonblinks freewareapplikation för smartphones med operativsystemet Android. Applikationen ger bland annat användaren möjlighet att ha mäta solaktivitet, gravitations- och magnetfält. Mer information om tricorden finns här samt ett kort test på IDG.se finns [i'>(Tack till Hannu) Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Jag laddade hem och provade. Jag kan bekräfta att min dator omger sig med ett elektriskt fält (duh :P). Appen har liksom i ST t.o.m. irriterande ljud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 (edited) Detta skulle nästan vara en anledning för mig att skaffa en Iphone, nästan. Men de är ju så stora och klumpiga. Borde följa med en sådan där lite bältesficka till applikationen. En sån där ficka som de har i Star Trek. Edited August 15, 2010 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Detta skulle nästan vara en anledning för mig att skaffa en Iphone, nästan. Men de är ju så stora och klumpiga. Borde följa med en sådan där lite bältesficka till applikationen. En sån där ficka som de har i Star Trek. Appen är dock endast för Android och fungerar därmed inte till iPhone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Ok, jag är dåligt på det där med dagens telefoner. Har en 750i, en T39:a, och en hajfena. De täcker minna behov. Är det HTC som har Android? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Men jag har sett några Tricorder appar i App Store (där man köper appar till iPhone) också :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
To'E'Cra Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Har sökt överallt på internet, men det verkar inte finnas något till Symbian S60 telefoner. Så det finns tyvärr inget sånt roligt till min Nokia 5230. <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 (edited) Ok, jag är dåligt på det där med dagens telefoner. Har en 750i, en T39:a, och en hajfena. De täcker minna behov. Är det HTC som har Android? Flera nu, HTC, Samsung, Sony Ericson, LG, Motorola med flera har Android mobiler. Det är Google som äger Android btw. Edited August 15, 2010 by thamupp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Tack för infon. Google har ett finger med på många ställen. Inte bara sökmotor. De kartlägger antagligen hela mitt liv när jag använder Google för att söka efter saker. <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 OT som attan men det finns program mot just detta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts