Gå till innehåll
Aike

Skyline

Rekommenderade inlägg

Såg trailers för en för mig helt okänd sf-film som kommer i november när jag var på bio sist.

Filmen heter Skyline, vilken är en invasionsfilm av klassiskt stuk.

http://www.youtube.com/watch?v=qDJfue-Aanw

Bakom filmen står bröderna Strause som regisserade Alien vs. Predator 2. Ser helt ok ut, tycker jag. Filmen ska ha en väldigt låg budget (mindre än tio miljoner dollar, enligt rykten), men ser välgjord ut rent tekniskt. Dock är det inte kända skådespelare med.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är denna gång inte SF som dabbat sig, utan det verkar vara distributören som inte velat ha kvar filmen på bio utan kommer i Sverige att "visa den" första gången på DVD. Läs mer i Biosnack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK tack. Skulle ändå ha sett den på bio trots recensionerna. Den ligger 4:a på biotoppen i USA och har spelat in produktionskostnaderna.

Redigerad av RoLaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väldigt tråkigt. Fast det är ofta det händer med sf, varken Moon eller Tidsresenärens hustru gick väl på bio. Och de var bägge riktigt bra. Sedan hade Knowing en extremt begränsad premiär förra året, trots att den var bioetta i USA.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg den här nu. Den börjar riktigt uselt och verkar vara en Fast and Furious-kopia blandad med Michael Bay. Det vill säga extremt ytliga karaktärer som enbart festar. Men när utomjordingarna dyker upp blir det plötsligt spännande och filmen lyfter. Slutet öppnar dessutom för en uppföljare som jag hoppas kommer. 3/5. Med andra ord en film som är bättre än sitt rykte. Definitivt värd att hyra åtminstone.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyckte den var bra. Kanske mest för att den inte var så fruktansvärt förutsägbar. Tyckte effekterna var fantastiska, speciellt jämfört med filmer som haft betydligt större budget! Slutet var...intressant...

Rätt uppfriskande att se en film där det går åt helvete för alla, samt att ingen är någon "supermänniska" som är överdrivet smart, stark och driftig och räddar planeten. Mer realistiskt att folk får panik, bråkar sinsemellan, inte vet vad dom ska göra osv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu