Aike Posted October 30, 2010 Report Share Posted October 30, 2010 (edited) Såg trailers för en för mig helt okänd sf-film som kommer i november när jag var på bio sist. Filmen heter Skyline, vilken är en invasionsfilm av klassiskt stuk. http://www.youtube.com/watch?v=qDJfue-Aanw Bakom filmen står bröderna Strause som regisserade Alien vs. Predator 2. Ser helt ok ut, tycker jag. Filmen ska ha en väldigt låg budget (mindre än tio miljoner dollar, enligt rykten), men ser välgjord ut rent tekniskt. Dock är det inte kända skådespelare med. Edited October 30, 2010 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 30, 2010 Report Share Posted October 30, 2010 Det är kanske genom att anställa okända skådisar man sparat pengar. Kommer med all sannolikhet att se filmen på bio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 30, 2010 Author Report Share Posted October 30, 2010 Har du hört om den förut? Eller har någon annan gjort det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 30, 2010 Report Share Posted October 30, 2010 Kollar sf.se med jämna mellanrum eftersom vi går rätt mycket på bio och då vill jag hålla mig ajour med kommande biofilmer... http://www.sf.se/filmer/film/77099780/Skyline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted November 1, 2010 Report Share Posted November 1, 2010 Tänker också se den. Om det blir på bio vet jag dock inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Det verkar som om de tagit bort den filmen från SFs biopremiärer. Tråkigt Det går för få scifi-filmer på bio nu för tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 (edited) Synd håller med Edited November 19, 2010 by emil9898 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 20, 2010 Report Share Posted November 20, 2010 Det är denna gång inte SF som dabbat sig, utan det verkar vara distributören som inte velat ha kvar filmen på bio utan kommer i Sverige att "visa den" första gången på DVD. Läs mer i Biosnack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 20, 2010 Report Share Posted November 20, 2010 (edited) OK tack. Skulle ändå ha sett den på bio trots recensionerna. Den ligger 4:a på biotoppen i USA och har spelat in produktionskostnaderna. Edited November 20, 2010 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted November 20, 2010 Report Share Posted November 20, 2010 (edited) Jag hade också gått och sett den, den verkade som en riktig bio-film att döma av trailern. Edited November 20, 2010 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 20, 2010 Author Report Share Posted November 20, 2010 Väldigt tråkigt. Fast det är ofta det händer med sf, varken Moon eller Tidsresenärens hustru gick väl på bio. Och de var bägge riktigt bra. Sedan hade Knowing en extremt begränsad premiär förra året, trots att den var bioetta i USA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 23, 2011 Author Report Share Posted June 23, 2011 Såg den här nu. Den börjar riktigt uselt och verkar vara en Fast and Furious-kopia blandad med Michael Bay. Det vill säga extremt ytliga karaktärer som enbart festar. Men när utomjordingarna dyker upp blir det plötsligt spännande och filmen lyfter. Slutet öppnar dessutom för en uppföljare som jag hoppas kommer. 3/5. Med andra ord en film som är bättre än sitt rykte. Definitivt värd att hyra åtminstone. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 24, 2011 Report Share Posted June 24, 2011 LOL! Tyckte den var så usel att man gott kan hoppa över den. 1 eller 2 /5 tror jag att jag gav den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted June 29, 2011 Report Share Posted June 29, 2011 Minns knappt vad som hände.. Tror jag somnade faktiskt. Men usel var den, det minns jag. Trailern som såg så cool ut! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugh Posted March 7, 2013 Report Share Posted March 7, 2013 Riktigt usel, World Invasion, Battle Los Angeles slår den med hästlängder. Men rädd att det kommer en uppföljare... / Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted November 28, 2013 Report Share Posted November 28, 2013 Tyckte den var bra. Kanske mest för att den inte var så fruktansvärt förutsägbar. Tyckte effekterna var fantastiska, speciellt jämfört med filmer som haft betydligt större budget! Slutet var...intressant...Rätt uppfriskande att se en film där det går åt helvete för alla, samt att ingen är någon "supermänniska" som är överdrivet smart, stark och driftig och räddar planeten. Mer realistiskt att folk får panik, bråkar sinsemellan, inte vet vad dom ska göra osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 28, 2013 Report Share Posted November 28, 2013 Har du inte sett Cloverfield? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted November 28, 2013 Report Share Posted November 28, 2013 Nej, den har jag missat. Kollade upp på Imdb och nu ligger den i min lista över saker jag måste se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 29, 2013 Report Share Posted November 29, 2013 Meh, den kan du gott skippa. Var ganska bra på bio, inte något vidare hemma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 1, 2013 Report Share Posted December 1, 2013 Skyline är lik Cloverfield. Ska man se någon av dem så tycker jag att Cloverfield är den bättre av dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 31, 2019 Author Report Share Posted March 31, 2019 Cloverfield var fantastiskt bra hemma. Ingen bio behövdes för att uppskatta den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts