Jump to content

Skyline

Aike

Recommended Posts

Såg trailers för en för mig helt okänd sf-film som kommer i november när jag var på bio sist.

Filmen heter Skyline, vilken är en invasionsfilm av klassiskt stuk.

http://www.youtube.com/watch?v=qDJfue-Aanw

Bakom filmen står bröderna Strause som regisserade Alien vs. Predator 2. Ser helt ok ut, tycker jag. Filmen ska ha en väldigt låg budget (mindre än tio miljoner dollar, enligt rykten), men ser välgjord ut rent tekniskt. Dock är det inte kända skådespelare med.

Edited by Aike

• 3 weeks later...
  • 7 months later...

Såg den här nu. Den börjar riktigt uselt och verkar vara en Fast and Furious-kopia blandad med Michael Bay. Det vill säga extremt ytliga karaktärer som enbart festar. Men när utomjordingarna dyker upp blir det plötsligt spännande och filmen lyfter. Slutet öppnar dessutom för en uppföljare som jag hoppas kommer. 3/5. Med andra ord en film som är bättre än sitt rykte. Definitivt värd att hyra åtminstone.

• 1 year later...
  • 8 months later...

Tyckte den var bra. Kanske mest för att den inte var så fruktansvärt förutsägbar. Tyckte effekterna var fantastiska, speciellt jämfört med filmer som haft betydligt större budget! Slutet var...intressant...

Rätt uppfriskande att se en film där det går åt helvete för alla, samt att ingen är någon "supermänniska" som är överdrivet smart, stark och driftig och räddar planeten. Mer realistiskt att folk får panik, bråkar sinsemellan, inte vet vad dom ska göra osv.

• 5 years later...