Gå till innehåll
Soval

Dune

Rekommenderade inlägg

Jag älskar verkligen Frank Herberts Dune böcker. Filmen och serien är väl sådär enligt mig men jag hoppas att Dune rebooten med den nya filmen om ett

par år ska gå väl. Men något som har slagit mig är att det inte är så ofta man stöter på andra Dune-fans här i Sverige. Men mina erfarenheter kanske

är missvisande? Finns det några Dune fans här? Har ni läst böckerna? vad tyckte ni? Hur ställer ni er till de "nya" böckerna?

/Soval

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varken läst boken eller sett filmen. Men har i många långa år nu tänkt läsa böckerna. Har en kompis som har rekomenderat Dune för mig flera gånger.

Satt tidigare i dag och funderade på någon ny bok att läsa, och Dune låter som en bra ide. Tack för tippset.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte läst böckerna men gillade filmen från 80-talet =)

Då tycker jag att du ska läsa iallafall första boken precis som Unkas.

Vi kan starta en sci-fi bokcirkel. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst den första boken för ungefär ett år sedan. Kan också varmt rekommendera den.

Dock har jag inte läst de andra böckerna i serien. Får kanske ta tag i det någon gång när man har tid. Dock borde jag nog nästan läsa om första boken i så fall :P

Dune väcker goda minnen från uppväxten när man spelade Dune 2 :P. När jag läste boken hade jag ofta på Dune 2-musiken i bakgrunden för ökad nostalgi. Aaaah :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag rekommenderar starkt även Frank Herberts övriga böcker i Dune serien.

* Dune Messiah

* Children of Dune

* God Emperor of Dune

* Heretics of Dune

* Chapterhouse: Dune

Däremot skulle jag inte rekommendera böckerna som Franks son Brian och Kevin J. Anderson

har skrivit. De är överlag dåligt skrivna och saknar allt det som gör Frank Herberts böcker

bra och intressanta. De är bara hjärndöd sci-fi action. Men att Brian och Kevin lyckas

hitta en ny påbörjad bok av Frank varje år och skriver klart den är dock fantastiskt... McDune.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu