tammi_mars Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Hejsan alla trekkies/trekkers. Det var jag som byggde den första kaptensstolen i Sverige. Nu har jag skapat en bättre variant som bygger på nya ritningar, naturligtvis med massor av ljudeffekter högtalare och subwoofer. Koppla in valfri telefon/mp3 spelare i stolen och spela musik med den. Stolen är till 99% korrekt och till salu. Priset är 10.000 sek plus ev frakt. MVH Tammi Mars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Men Tammi, du sa ju att den här stolen skulle du minsann behålla! ;) Den blev riktigt snygg, den här nya du gjort. Är den lätt att röra runt? Min stol gillar jag just för att den går att rulla runt i lägenheten vid behov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Så underbart snygg stol. Vill verkligen ha en sådan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Du skulle försöka få Trekmovie.com att lägga upp videon på sin sida. Du lär hitta en köpare ganska fort då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Med frakt till USA eller andra länder? Lär bli ganska dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 4, 2011 Report Share Posted April 4, 2011 Ja, fast trekkers älskar ju att köpa prylar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammi_mars Posted April 5, 2011 Author Report Share Posted April 5, 2011 Det är en fin stol helt klart men man kan bara inte behålla allt, den är så pass stor att den döljer en del av min bioduk och jag har ganska fullt här hemma. Fick sälja en Dart Vader härom veckan, fullskala, riktigt fin.... Vill gärna köpa en ny motorcykel och behöver därför sälja av lite props.... Stolen står på en matta så man kan kasa runt den utan att repa golvet ;-) Hade den på Sci-Fi mässan i Malmö i helgen, riktigt populär. http://www.tammi.se/kivi.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 5, 2011 Report Share Posted April 5, 2011 Den vore helt klart cool att ha i mitt biorum. Men frågan är om den är tillräckligt bekväm om man sitter många timmar. Sen är det mycket penger för en stol, även om det är "stolen" framför alla stolar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 Var bergis på att det var din stol som skulle vara på mässan. Kan tänka mig att det blev en hit. Är ju smått sugen på att köpa även denna och därefter bränna upp den jag redan har så att jag än en gång kan vara den enda med en Captain Kirk stol här i Sverige :lol: Nä, men attans att man inte har mer plats här hemma. Min nuvarande stol har en bestämd plats i min samling så jag skulle få göra om en hel del om jag fick en ny, större stol. Dom där knapparna på den nya stolen är det jag saknar mest till min stol, är det enda förutom botten som inte är screen-accurate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammi_mars Posted April 8, 2011 Author Report Share Posted April 8, 2011 Jag har fler av dom svart vita knapparna, jag gjorde extra många. Du skulle kunna få dom billigt och bygga om den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 (edited) Om vi båda syftar på just dessa knappar åt vänster: Så är jag väldigt intresserad. Om jag lyckas bygga om den är en annan femma kanske, men förhoppningsvis ingår lite instruktioner i hur jag skulle göra Edited April 9, 2011 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammi_mars Posted April 10, 2011 Author Report Share Posted April 10, 2011 Jag har återskapat kopior av de vit/svarta knapparna på bilden, dessa har trycker sedan helt enkelt på nyare knappar som sitter under (de du har på din stol). De färgade kupolerna på bilden finns i två varianter, de på bilden som du har och de större som jag har på min nya stol. Jag har tagit massvis med foto på hela bygget som jag gärna delar med mig av. Bilder på den färdiga stolen: http://www.tammi.se/chair-finished/ Bilder på bygget: http://www.tammi.se/new-chair/ Som alltid krävs det en massa research när man bygger en sådan sak, och tyvätt så finns det massor av felaktigheter på nätet, på vissa bryggor runt om i världen så finns det en kopia av stolen som är felaktig. Bland annat den som syntes i ENT: In a mirror darkly p.1 och 2. Det krävs en riktig nörd för att se skillnaderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tammi_mars Posted April 25, 2011 Author Report Share Posted April 25, 2011 Nu är det nypremiär för min webshop. Nytt är att jag endast säljer skinnkläder med tillbehör, tyngdpunkten ligger på mc-kläder. Alla TSS:are får 10% rabatt. Ta en titt.... http://www.tammi.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 25, 2011 Report Share Posted April 25, 2011 Betyder det att alla Star Trek grejerna du hade till salu är sålda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts