Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Frakes har försökt sälja ny Star Trek-serie till CBS

Recommended Posts

BildJonthan Frakes (Riker) avslöjade i torsdags att han har försökt sälja in en ny Star Trek-serie till CBS.

-Vi fick veta att de hade sagt nej till Bryan Singers Star Trek-idé och William Shatners förslag tidigare, säger Frakes till IGO.

Orsaken var att CBS inte vill urvattna varumärket genom att producera filmer och en tv-serie samtidigt.

-Det var det som hände med Nemeis, och det är därför jag inte tror att Enterprise sändes så länge som de planerade. Det var klassisk girighet som fick dem att tänka att "vi har något bra, så låt oss fortsätta att mjölka det", och vi mjölkade det så mycket att fansen saknade intresse för filmen.

Frakes berättar också att han var "imponerad" av den senaste filmen och tyckte att den var lojal till Roddenberrys filosofi. Han menar dock att det finns vissa inom "Star Trek-familjen" som ogillade vad Abrams har gjort med Star Trek. Vilka dessa är nämner han dock inte.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Felet med Nemesis var att det var en dålig film med uselt manus och sopig produktion. Det fanns inget trekkigt över den filmen.

VOY tappade tittare och ändå fortsatte man på samma spår som den serien i ENT som även den inte följde kunskaper man fått från tidigare serier. Tror dessutom att Berman och Braga var trötta på Star Trek och hade en rejäl släng av gubbsjuka. Tror att en ny och rätt producerad STserie skulle göra succé men Paramount verkar vilja satsa på ST på bio i stället.

Jag skulle väl snarare påstå att Nemesis var mindre bra däremot så upphörde ju inte Data att existera i och med att B4 fick Datas minnen.

Vore kul med en ny Star Trek serie fast jag är tveksam till det nya gänget där det inte finns någon som känns så värst lik originalet. Skulle väl vara han som gör Spock isf.

Edited by PerZerk

Att det kommer en ny Star Trek-serie tror jag nästan är säkert när namn som Singer (X-men med mera) vill göra en ny serie. Fast det blir säkert efter denna eller en tredje film med den nya besättningen. Kanske efter 2015 i sådant fall. Jag tror att CBS vill se hur den nya Star Wars-serien går innan de blir tillräckligt intresserade att göra en ny serie.

Håller med Frakes om vissa saker, och om det är någon som skulle kunna lyckas med en ny Star Trek serie, så är det Frakes. Men frågan jag ställer mig är om den nya serien skulle följa i de gammla spåren, eller ta vid i den alternativa tidslinje som filmen nu har startat.

Frakes hoppas jag inte får göra en ny serie. Han har aldrig skrivit något vad jag vet, utan bara varit regissör och skådespelare. I sånt fall ser jag honom hellre återvända i någon av de rollerna. Överhuvudtaget hoppas jag att ingen som hade stort ansvar under serierna får nytt förtroende, förutom kanske Manny Coto. Braga, Moore, Berman mfl har gjort sitt och lär knappast komma på originella idéer med tanke på hur mycket de redan har gjort.

Sign in to follow this  

• Create New...