Essray Posted October 11, 2002 Report Share Posted October 11, 2002 Ombord på gamla Enterprise-A kunde man tydligt se hur man klev av/påmed hjälp av en mini-skyttel. På NX-01 finns det också sådana in/utgångar, när man t ex dockar. På Deep Space Nine dockar man ju på sidan av stationen. Men hur gör man ombord på t ex Voyager eller Enterprise-D? Kan man bara gå ombord vi shuttle-bayen, alternativt beama sig ombord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 11, 2002 Report Share Posted October 11, 2002 jag tvivlar på att det finns några SF skepp som inte kan docka. Och både ent-d har dockat på bland annat DS9 samt en starbase i avsnittet "1100011100111" (inte rätt titel men nästan) och Voy har gjort det mer än av ent-d har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 11001001 heter det avsnittet. Handlar om Binair som snor enterprise typ. Och de dockar i det avsnittet på en fet starbase. Sedan dockar ju skeppet med sig själv......=) När det delat sig...hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 Tycker de borde har mer starbases i serierna, så de kan docka mer. Samt att jag älskar designen på starbasen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Jaha, hur ser den ut då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Här är en blid på den dock med Enterprise A också, men ändå en bra bild på starbasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Några avsnitt där Voyager dockar: Caretaker, The Disease, Survival Instinct. Det finns säkert fler men det är dom som jag kommer på just nu. En bild på Voyager dockad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Här är en blid på den dock med Enterprise A också, men ändå en bra bild på starbasen. Det är nog Star Fleet command du syftar på. Har för mig stationen hette så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Här är en blid på den dock med Enterprise A också, men ändå en bra bild på starbasen. Det är nog Star Fleet command du syftar på. Har för mig stationen hette så. nej SFC är en bygnad på jorden i San fransisco tror jag. Men bilden visar en starbase där skeppen kan docka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Jajajaja. Strunt samma. Båda två är på/väldigt nära jorden. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 14, 2002 Report Share Posted October 14, 2002 Jo Starfleet Command är Starfleets högkvarter och det ligger i San Fransisco. Undrar varför? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 14, 2002 Report Share Posted October 14, 2002 Jajajaja. Strunt samma. Båda två är på/väldigt nära jorden. :P Det är sant att det troligen finns en stor starbase nära jorden men dom finns inte bara där. Och jag tror faktist att man alldrig sett en sån stor Starbase nära jorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted October 14, 2002 Report Share Posted October 14, 2002 Är det inte en space dock då? Den var ju med i ST II:TSFS, samt i ett avsnitt på första säsongen utav TNG. Och den spacedocken är i omloppsbana runt jorden. Spelar roll, den är cool iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 14, 2002 Report Share Posted October 14, 2002 Ja, det är ju inte så att de skulle lägga en i Sverige i varje fall.... Vi får väl ha en i vår fanfilm då......=)=)=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted October 14, 2002 Author Report Share Posted October 14, 2002 Några avsnitt där Voyager dockar: Caretaker, The Disease, Survival Instinct. Det finns säkert fler men det är dom som jag kommer på just nu. En bild på Voyager dockad På bilden verkade det ju som att in-/utgången var ngnstans vid bryggan. Men hur kommer de ut när de landar p?? en planet. Visst är väl Voyager ett litet skepp, man jag tror ändå att det är lite högt att hoppa 15 våningar, så hur gör de? Repstege ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 14, 2002 Report Share Posted October 14, 2002 På bilden verkade det ju som att in-/utgången var ngnstans vid bryggan. Men hur kommer de ut när de landar på en planet. Visst är väl Voyager ett litet skepp, man jag tror ändå att det är lite högt att hoppa 15 våningar, så hur gör de? Repstege ? I VOY-avsnittet Nightingale som går på söndag (20/10) så tror jag att du delvis får svar på din fråga, vill inte spoila så du får kolla på avsnittet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts