Jump to content

In-/utgångar på skeppen

Essray

Recommended Posts

Ombord på gamla Enterprise-A kunde man tydligt se hur man klev av/påmed hjälp av en mini-skyttel. På NX-01 finns det också sådana in/utgångar, när man t ex dockar. På Deep Space Nine dockar man ju på sidan av stationen. Men hur gör man ombord på t ex Voyager eller Enterprise-D? Kan man bara gå ombord vi shuttle-bayen, alternativt beama sig ombord?

jag tvivlar på att det finns några SF skepp som inte kan docka.

Och både ent-d har dockat på bland annat DS9 samt en starbase i avsnittet "1100011100111" (inte rätt titel men nästan) och Voy har gjort det mer än av ent-d har.

Jajajaja. Strunt samma. Båda två är på/väldigt nära jorden. :P

Det är sant att det troligen finns en stor starbase nära jorden men dom finns inte bara där. Och jag tror faktist att man alldrig sett en sån stor Starbase nära jorden

Några avsnitt där Voyager dockar: Caretaker, The Disease, Survival Instinct.

Det finns säkert fler men det är dom som jag kommer på just nu.

En bild på Voyager dockad

På bilden verkade det ju som att in-/utgången var ngnstans vid bryggan. Men hur kommer de ut när de landar p?? en planet. Visst är väl Voyager ett litet skepp, man jag tror ändå att det är lite högt att hoppa 15 våningar, så hur gör de? Repstege :rolleyes: ?

På bilden verkade det ju som att in-/utgången var ngnstans vid bryggan. Men hur kommer de ut när de landar på en planet. Visst är väl Voyager ett litet skepp, man jag tror ändå att det är lite högt att hoppa 15 våningar, så hur gör de? Repstege :rolleyes: ?

I VOY-avsnittet Nightingale som går på söndag (20/10) så tror jag att du delvis får svar på din fråga, vill inte spoila så du får kolla på avsnittet :)

• Create New...