Pjotr'k Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Är det någon mer än jag som kommer att åka på Eurocon 2011, en av världens största kongresser för science fiction- och fantasyfans, i mitten av juni? Det kommer att vara en gruppdiskussion om Star Trek: Originalserien, men i övrigt verkar det inte bli så mycket Star Trek direkt. Men det kommer fans av science fiction och fantasy från hela världen, så det här lär bli ett roligt tillfälle att få se mer än bara Star Trek. Jag åker dit den 18-19 juni, flyger upp från Göteborg på lördagsmorgonen och åker tillbaka på seneftermiddagen den 19 juni. Det vore kul att ses i minglet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Jag kommer att vara där, tror jag men vilka dagar vet jag inte. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Det där med en gruppdiskussion om Originalserien låter ju väldigt intressant, men jag tror inte det är något jag skulle ta mig till enbart för den sakens skull då jag inte riktigt vet hur givande det skulle vara. Skulle nog även ha det svårt att hitta någon att åka till mässan med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 12, 2011 Author Report Share Posted May 12, 2011 Vi kan träffas där, TH3! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Jo, det skulle givetvis funka, men först och främst vill jag ha någon att resa med. Största problemet är dock att gruppdiskussionen var det enda intressanta för egen del, känns inte direkt värt att ta mig till mässan när det är det enda som intresserade mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Hade man haft filmvisning hade jag gått men det här är mer en litterär tillställning och det är helt enkelt inte min gebit då jag helst läser faktaböcker och biografier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted May 13, 2011 Report Share Posted May 13, 2011 Egentligen borde jag åka på det här eftersom jag är så pass intresserad. Men jag valde att avstå och istället lägga lite mer tid och pengar på konventet i London. Hoppas att ni som ska till Eurocon får det trevligt och även delar med er av er upplevelse i efterhand här i tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 Det här kan vara värt att tipsa om för er som funderar på att besöka Eurocon. Science Fiction bokhandeln ger er chansen att vinna inträde. Tävla här. 1:a pris - ett kongressmedlemskap 2:a pris - ett dagsmedlemskap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 19, 2011 Author Report Share Posted May 19, 2011 Kul! Även om jag köpte mitt medlemskap för ett bra tag sedan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fawkes Posted May 26, 2011 Report Share Posted May 26, 2011 Jag kommer att gå dit, alla tre dagar. Är man under 26 så är medlemskap gratis så länge man anmäler sig på Eurocons hemsida. Det ska bli kul, jag kommer ha kameran till hands. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted June 20, 2011 Report Share Posted June 20, 2011 Hur var det på årets Eurocon, ni som var där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts