Jump to content

Nya Star Trek-besättningen i serieomtolkningar av klassiska TOS-avsnitt

Nyhet

Recommended Posts

IDW avslöjade i dag att de kommer att släppa Star Trek-serietidningar med besättningen från Star Trek (2009), där äventyren är baserade på klassiska TOS-avsnitt. Det skriver Trekmovie.com.

Det första numret som släpps i september kommer att bygger på den andra TOS-piloten Where No Man Has Gone Before. Manusförfattaren till Star Trek-filmen Roberto Orci kommer att samarbeta med IDW:s team som skapar serietidningarna.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Personligen tycker jag att det kan vara lite kul med återberättande av historier. Speciellt när man som här skall lägga på nya vinklar och karaktärer och utgår från lite andra förutsättningar. Att man "återanvänder" avsnitt från TOS tror jag kan göra att en ny publik får upp ögonen för innehållet och kan se förbi de gamla effekterna och budgetkulisserna. Om man gillar de här serierna kommer man ju säkert att vilja se originalavsnitten som ligger bakom.

Jag tror iofs serietidingar om Star Trek säljer så lite (i bästa fall låga 10 000-tals exemplar) att det bara är gamla fans som köper i stort sett. Så det är nog ganska få som lockas att gå tillbaka till TOS. Jag gissar att det är TOS-fans som kommer att köpa dem, eftersom de gillade filmen överlag.

• Create New...