Nyhet Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Star Trek Online kommer att bli gratis att spela. Från och med den 17 januari 2012 kan alla trekkers spela det utan att betala, skriver Eurogamer.se. I stället ska intäkterna komma ifrån mikrotransaktioner och premiummedlemskap som ger lite bonusar. Förändringen ligger i linje med hur de nya ägarna till Star Trek Online, Perfect World, driver sina andra nätspel. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 Så som man gjort med TF2 är rätt bra eftersom det är gratis men vill man kunna spara alla sina bonusar måste man köpa mer utrymme. Gillar man spelet efter at ha spelat det ett tag så betalar men för extragrejerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 På min födelsedag också, coolt! Kanske man är extra snäll mot sig själv den dagen och ger spelet ett försök. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Jag och hela min flotta i spelet har tröttnat ganska kapitalt på STO. Eftersom att dom inte fixar gamla eller nya buggar knappt, har en usel kundservice, inför(som det ser ut nu) försämringar när det blir gratis att spela och att dom är katatrofala med att komma med nya saker/uppdrag att göra när man har "levlat" upp sin karaktär/figur, så kallat end game play. Jag har levlat upp 5 Vice admiraler(högsta nivån man kan nå) på Federationssidan och 1 på Klingonsidan samt har ytterligare 3 figurer på Federationssidan som jag ej är klar med och ytterligare 1 Vice admiral, unik och icke kopierad från odinarie server, på en testserver så jag vet vad jag pratar om Men eftersom att det är gratis så skadar det ju inte att kika och prova lite bara för att få leka lite star trek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Kanske läge att ge sig på att provspela spelet då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Jag och hela min flotta i spelet har tröttnat ganska kapitalt på STO. Eftersom att dom inte fixar gamla eller nya buggar knappt, har en usel kundservice, inför(som det ser ut nu) försämringar när det blir gratis att spela och att dom är katatrofala med att komma med nya saker/uppdrag att göra när man har "levlat" upp sin karaktär/figur, så kallat end game play. Jag har levlat upp 5 Vice admiraler(högsta nivån man kan nå) på Federationssidan och 1 på Klingonsidan samt har ytterligare 3 figurer på Federationssidan som jag ej är klar med och ytterligare 1 Vice admiral, unik och icke kopierad från odinarie server, på en testserver så jag vet vad jag pratar om Men eftersom att det är gratis så skadar det ju inte att kika och prova lite bara för att få leka lite star trek! Det låter lovande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Eh? Det känns som att en del inte har läst första hälften av mitt inlägg hehe Eller var det ironi från Fleetadmiral månne? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted November 16, 2011 Report Share Posted November 16, 2011 Har länge tänkt börja spela STO och att det blir gratis hamnar klart på PRO listan. Om det stämmer som commander ricochet säger, att man tröttnar, hamnar det nog också på PRO listan. Jag vill inte gärna "försvinna" som vissa gjorde när WoW kom. Kan man spela romulans än? Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 17, 2011 Report Share Posted November 17, 2011 Har länge tänkt börja spela STO och att det blir gratis hamnar klart på PRO listan. Om det stämmer som commander ricochet säger, att man tröttnar, hamnar det nog också på PRO listan. Jag vill inte gärna "försvinna" som vissa gjorde när WoW kom. Kan man spela romulans än? Nope man kan inte spela Romulans än. Ännu en sak som Cryptic har snackat om i över ett år, som inte ser ut att ens vara på gång ännu..liksom att man skulle kunna göra raids/stf:s federation och klingon tillsammans eller att dom skulle släppa ut nya missions/series väldigt regelbundet. Osv osv ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 17, 2011 Report Share Posted November 17, 2011 Så vad är ditt samlade omdöme om spelet så här nästan två år efter det släpptes? På skalan 1-10. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 17, 2011 Report Share Posted November 17, 2011 Så vad är ditt samlade omdöme om spelet så här nästan två år efter det släpptes? På skalan 1-10. Eftersom att det är intryck som har accumulerats under två år och då är splittrade så är det olika- Oh så cool space sector design! Oh så kul att man får referenser till gamla star trek-figurer och till och med träffa dom!(ja vill du snacka med Worf så finns han på Qonos!) Men aj så mycket onödiga missar i buggar, kundservice, information och nya saker att göra när man har "levlat" upp femtielva figurer(endgame) Mitt betyg rent krasst och om jag försöker bortse från att jag älskar star trek är (och då använder jag min generations betygsgradering): Är en en myyycket svag 3:a. Och då det får en 3:a istället för en 2:a enbart på grund av att vissa saker är grafiskt väldigt snygga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts