Nyhet Posted November 18, 2011 Report Share Posted November 18, 2011 Vissa skurkar är sämre än andra. Minst hotfulla är de första ferengierna som dök upp i TNG. Det tycker i alla fall Jordan Hoffman som bloggar på Startrek.com. Hoffman listar de tio minst hotfulla fienderna. Tvåa på listan är Christopher Lloyd, som den klingonske kommendör Kruge i Star Trek III och trea är The Telepathic Pitcher Plant från Voyager. Hela listan kan du se här. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Kazons och sulibans finns inte med på listan. Båda är rätt skrattretande och inte det minsta hotfulla. De skulle hamna rätt högt upp på listan. Edo är förresten inga skurkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Commander Krüge tycker jag var en värdig motståndare till Kirk. Klingonerna i Star Trek V är dock en annan femma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Oj, jag som tyckte att klingonerna i Star Trek V var riktigt bra. De var ju höjdpunkterna i filmen tillsammans med scenerna i Yosemite. Däremot tycker jag gudsvarelsen var rätt larvig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Det faktum att Kirk, mitt i allas salighet, kan ställa frågan: What does God ned whit as spaceship, gör att gudvarelsen fyller sin funktion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Klingonerna har väl aldrig haft några speciellt lyckade framträdanden i filmerna, bortsett från sexan. Ofta verkar de bara vara med för att de är en känd ras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 19, 2011 Report Share Posted November 19, 2011 Sulibans tycker verkligen är hotfulla när man ser till deras genmanipulerade kroppar sammantaget med deras koppling till "the temporal war". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts