Nyhet Posted December 12, 2011 Report Share Posted December 12, 2011 Star Trek 12 kommer att ta vid där den elfte filmen slutade. Det lovar producenten och JJ Abrams högra hand Bryan Burke, enligt Mtv. -Till skillnad från den förra filmen där vi återstartade och presenterade rollfigurerna på nytt, så kommer vi att hoppa direkt in i berättelsen, eftersom vi inte behöver göra om det vi gjorde sist. Det går riktigt fort i början av filmen. I alla våra samtal så nämns Rymdimperiet slår tillbaka, och hur spektakulär den filmen var att fortsätta berättelsen och ta vid den där Stjärnornas krig tog slut. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Om han nu är så förtjust i Star Wars kan han väll be Lukas att få göra lite SW istället för att förvanska Star Trek. Jaja, jag vet att jag är tjatig och tråkig och gammal, och att han anntagligen bara menar det som ett koncept, men Star Trek är Star Trek så låt det vara ST. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) Om han nu är så förtjust i Star Wars kan han väll be Lukas att få göra lite SW istället för att förvanska Star Trek. Jaja, jag vet att jag är tjatig och tråkig och gammal, och att han anntagligen bara menar det som ett koncept, men Star Trek är Star Trek så låt det vara ST. Du är inte alls tjatig, tråkig eller gammal, fortsätt så! :P Jag kan nämligen bara hålla med... SW gör ju tydligen väldigt mycket rätt eftersom det är så himla populärt, men ST är ju inte direkt i brist av fans heller så något görs rätt i ST också! Allt behöver inte vara SW!!! Som Unkas sa, om de nu så gärna vill göra SW, så gör SW! Töm inte en annan populär franchise på sin identitet bara så att ni får göra SW under en annan etikett! Nä, jag tycker det är bristande respekt mot ST att göra så, och ännu mer så då det alltid funnits en viss rivalitet mellan dem och olika filosofier och innehåll bakom. Att båda har dragit åt olika håll och ändå är så ofantiligt populära är väl bara ytterliggare ett tecken på att "one size fits all" inte passar här... Edit: Ja, han menade nog som koncept. Men nu utgår jag från deras första film också och där har de "hämtat en hel del inspiration" från SW också. Så att de fortfarande försöker göra ST till 100% köper jag tyvärr inte längre, jag ser det dras mer och mer åt SW hållet och jag vill inte se ST (eller vad som är kvar av det) bli någon halvdan SW wannabe :lugn: Edited December 13, 2011 by Lord Di Lego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Nu råkar rymdimperiet... vara den sämsta star wars filmen enligt min lisa så om de siktar på en ny rymdimperiet... så ger det inga större förhoppningar. Men att de skulle ta vid där den förra filmen slutade var väl ingen högodsare direkt och det är väl kanske det som är poängen. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 (edited) Star Trek och Star Wars har lånat från varandra hela tiden. Några exempel: Journey to Babel -- barscenen i Stjärnornas Krig. Voyagers pilotavnsitts inledning är en direkt ripoff av Star Wars Episode 4:as inledning. Defiant -- Millenium Falcon i ny skepnad. Breen -- Liknar Boba Fet. Sedan är det bra att de tittar på hur bra filmer gör för att bygga vidare på etablerad berättelse. Star Trek-filmerna har varit sämre på det, eftersom de flesta har varit fristående. Edited December 13, 2011 by Aike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 13, 2011 Report Share Posted December 13, 2011 Star Trekfilmerna 2,3 och 4 är en föjetong. Specielt 3 är direkt spinnoff på 2:an. Så om man vill dra parraleller finns det innom Star Trekvärlden och man behöver således inte snegla på Star Wars. Det fins en annan skilland mellan ST och SW filmerna. Lukas hade tänkt sig filmerna i en enda lång berättelse redan när han skriv dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 14, 2011 Report Share Posted December 14, 2011 Ja, och en betydligt sämre sådan än den i Star Wars. Nu tror jag dock inte de menar att göra en trilogi, utan de vill göra en uppföljare som överträffar den första filmen. På samma sätt som många tyckte Rymdimperiet slår tillbaka gjorde, men även Aliens Alien och The Dark Knight Batman begins. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts