The Holy Three Posted January 28, 2012 Report Share Posted January 28, 2012 Årets första mässa anordnas i Malmö och gästerna är redan klara: Robert Patrick - Terminator 2, Arkiv X Kane Hodder - Jason Voorhees i F13 del 7-10 Tim Rose - Star Wars, Howard the Duck Kim Hartman - 'Allo 'Allo Richard Gibson - 'Allo 'Allo För första gången kommer även danmarks V fan club till en av dessa mässor och det ska även bli frågestund med gästerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 29, 2012 Author Report Share Posted January 29, 2012 Är det någon här som ska till den mässan? Min tågbiljett är bokad sedan länge, ser väldigt mycket fram emot den här mässan tack vare Kane Hodder, som är den enda jag kommer ta autograf av när jag är där. Blir minst 3-4 stycken på diverse grejer i samlingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 31, 2012 Report Share Posted January 31, 2012 Jag ska inte dit eftersom den krockar med Sthlm Trekkers Trekdag men annars är Robert Patrick en favorit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 (edited) Inte någon större överraskning att jag ska dit, men vilken dag det blir vet jag inte än. Tyvärr kommer inte TSS att finnas på plats i år (även om det står så på mässans hemsida). Funderar även på att ta en tur till Göteborg i slutet av samma månad. Utannonserade gäster där än så länge är Joe Flanigan, Edward Furlong, Simon Williamson. Edited February 2, 2012 by ghost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Det som förvånar mig en smula är att han alltid tycks ha en eller två gäster från Allo, Allo. Det är visserligen en bra och rolig tv serie men ett så stort dragplåster kan den väl inte vara på en sci fi and game mässa? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Såg att WCT inte ska vara med på Gbg-mässan. Undrar hur det kommer sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levir Posted February 2, 2012 Report Share Posted February 2, 2012 Jag tar en tur från Karlskrona ner dit, har jag tänkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted February 7, 2012 Report Share Posted February 7, 2012 Två gäster till utannonserade till Malmö-mässan: Jenette Goldstein och Kristanna Loken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 7, 2012 Author Report Share Posted February 7, 2012 Blir intressant att se om Kristanna kommer denna gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted February 8, 2012 Report Share Posted February 8, 2012 Verkar som om Joe Flanigan kommer till Malmö också. Har nog aldrig varit så många gäster på en och samma mässa tidigare (åtminstone i Malmö). Om nu alla kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 8, 2012 Author Report Share Posted February 8, 2012 Hade väl varit roligare med ett nytt ansikte, men ambitiöst är det ju. Hela 8 gäster till denna mässa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted February 28, 2012 Report Share Posted February 28, 2012 Robert Patrick har fått ställa in och istället kommer Lance Henriksen (Aliens/Millemnium). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 28, 2012 Author Report Share Posted February 28, 2012 Man bara måste lida med alla Terminator fans, dom har haft rikligt med otur gällandes gäster som ställt in. Tidigare har ju både Furlong och Loken ställt in två gånger vardera, nu även Robert Patrick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 16, 2012 Author Report Share Posted March 16, 2012 Någon som var på den här mässan? Jag var där men lyckades inte se TSS montern. Missade jag den totalt eller ställde dom in? Skulle ju finnas en Captain Kirk stol man fick fota sig med, bl. a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 Som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråden, så var inte TSS där i år. Jag vet inte varför inte arrangörerna plockade bort inlägget från hemsidan från början. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 17, 2012 Author Report Share Posted March 17, 2012 Oj, det missade jag/glömde bort helt. Konstigt att det stod så på hemsidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levir Posted March 17, 2012 Report Share Posted March 17, 2012 Jag var i Malmö! Aldrig varit på någon sci-fimässa eller något sådant tidigare, så det var trevligt. Åkte dit från Karlskrona, stod i kö till bankomaten på Coop, stod i kö för att komma in, tittade runt, tog en autograf av Tim Rose, köpte två dussin Star Trek-böcker och ett par julgransprydnader i form av Voyager, Defiant och Enterprise-E. Kul att träffa många kamrater där också. Sedan är ju Malmö en rätt fin stad också. Kul första upplevelse Dessutom stort + till den V-grupp som var där, en mycket underskattad serie! //David Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted March 19, 2012 Report Share Posted March 19, 2012 (edited) Någon som var på den här mässan? Jag var där men lyckades inte se TSS montern. Missade jag den totalt eller ställde dom in? Skulle ju finnas en Captain Kirk stol man fick fota sig med, bl. a. Hur var det att träffa Kane Hodder? Själv gillar jag F13-filmerna skarpt, och har gjorts sedan barnsben, så honom hade jag gärna träffat om jag haft tid att åka ner. Hoppas att han var trevlig. Edited March 19, 2012 by dystopi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 19, 2012 Author Report Share Posted March 19, 2012 Jadå, han var väldigt trevlig. När vi bestämde oss för att besöka hans bord för att ta autograf av honom var han upptagen med photosession, något jag inte kunde delta i eftersom mitt tåg lämnade stationen strax efter att fotona skulle bli klara och dom inte erbjöd att skicka hem fotona till dom som inte kunde stanna kvar så länge. Trist att inte ha ett foto tillsammans med Kane, men jag får förhoppningsvis fler chanser. Han skulle komma tillbaka inom 5-10 minuter. När han sen kom tillbaka var det dock lunchdags, han frågade oss om det var ok om han kunde ta en matbit och återkomma senare, det var lugnt sa vi och gick runt lite på mässan i väntan på att han skulle äta klart. När han sedan kom tillbaka var han tacksam för att vi väntat så länge på honom och bad om ursäkt flera gånger. Än kunde vi inte ta någon autograf av honom för hans assistent hade inte dykt upp än, men efter någon minut dök han också upp. Jag tog fyra foton, en från varje F13 film han varit med i, samt även en autograf på masken man fick med i den senaste F13 boxen med film 1-8. Han blev imponerad på mängden autografer jag ville ha så jag sa att jag är ett stort fan, som du kan se. Jag frågade hur det står till med Hatchet III, han sa att han inte sett ett manus än, men att dom börjar spela in i april. Jag frågade också hur många fler han tror att det blir och han svarade att det förmodligen blir minst en till, skaparen hade visst alltid velat att Hatchet skulle bestå av fyra delar. Sen pratade vi lite om en film han varit med i, Dark Wolf, som är så ***** usel att den blir bra. Frågade vad han tyckte om den och han höll med om att den inte var bra alls. Den var rolig att spela in men slutprodukten var inget att hänga i granen. Jag nämnde dom dåliga effekterna och han höll med där. Jag sa att den åtminstone var underhållande, då svarade/frågade han skrattandes om det var för att den var så usel. Jag sa att det är en guilty pleasure. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted April 10, 2012 Report Share Posted April 10, 2012 Tack för ditt återberättande av hur du hade det på mässan. Väldigt lyckat där med att ta hit Kane. Hoppas att han dyker upp på någon mer mässa samt att Isberg fortsätter att ta hit lite nya gäster och inte samma gamla vanliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 10, 2012 Author Report Share Posted April 10, 2012 På Kanes hemsida har han redan skrivit att han ska hit igen på en ny mässa mellan 1-3:e december. Vi får alltså kanske två mässor till i år, precis som förra året då en var i Göteborg mot slutet av oktober och den sista var i början av december i Stockholm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted April 12, 2012 Report Share Posted April 12, 2012 Aha, så han verkar komma till mässan i Sthlm. Bra, det var lite vad jag hade hoppats på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts