Jump to content

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention - Malmö 3-4 mars 2012

The Holy Three

Recommended Posts

Årets första mässa anordnas i Malmö och gästerna är redan klara:

Robert Patrick - Terminator 2, Arkiv X

Kane Hodder - Jason Voorhees i F13 del 7-10

Tim Rose - Star Wars, Howard the Duck

Kim Hartman - 'Allo 'Allo

Richard Gibson - 'Allo 'Allo

För första gången kommer även danmarks V fan club till en av dessa mässor och det ska även bli frågestund med gästerna.

Inte någon större överraskning att jag ska dit, men vilken dag det blir vet jag inte än. Tyvärr kommer inte TSS att finnas på plats i år (även om det står så på mässans hemsida).

Funderar även på att ta en tur till Göteborg i slutet av samma månad. Utannonserade gäster där än så länge är Joe Flanigan, Edward Furlong, Simon Williamson.

Edited by ghost

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jag var i Malmö! Aldrig varit på någon sci-fimässa eller något sådant tidigare, så det var trevligt. Åkte dit från Karlskrona, stod i kö till bankomaten på Coop, stod i kö för att komma in, tittade runt, tog en autograf av Tim Rose, köpte två dussin Star Trek-böcker och ett par julgransprydnader i form av Voyager, Defiant och Enterprise-E. Kul att träffa många kamrater där också. Sedan är ju Malmö en rätt fin stad också.

Kul första upplevelse :) Dessutom stort + till den V-grupp som var där, en mycket underskattad serie!

//David

Någon som var på den här mässan? Jag var där men lyckades inte se TSS montern. Missade jag den totalt eller ställde dom in? Skulle ju finnas en Captain Kirk stol man fick fota sig med, bl. a.

Hur var det att träffa Kane Hodder? Själv gillar jag F13-filmerna skarpt, och har gjorts sedan barnsben, så honom hade jag gärna träffat om jag haft tid att åka ner. :)

Hoppas att han var trevlig. :)

Edited by dystopi

Jadå, han var väldigt trevlig. När vi bestämde oss för att besöka hans bord för att ta autograf av honom var han upptagen med photosession, något jag inte kunde delta i eftersom mitt tåg lämnade stationen strax efter att fotona skulle bli klara och dom inte erbjöd att skicka hem fotona till dom som inte kunde stanna kvar så länge. Trist att inte ha ett foto tillsammans med Kane, men jag får förhoppningsvis fler chanser.

Han skulle komma tillbaka inom 5-10 minuter. När han sen kom tillbaka var det dock lunchdags, han frågade oss om det var ok om han kunde ta en matbit och återkomma senare, det var lugnt sa vi och gick runt lite på mässan i väntan på att han skulle äta klart. När han sedan kom tillbaka var han tacksam för att vi väntat så länge på honom och bad om ursäkt flera gånger. Än kunde vi inte ta någon autograf av honom för hans assistent hade inte dykt upp än, men efter någon minut dök han också upp.

Jag tog fyra foton, en från varje F13 film han varit med i, samt även en autograf på masken man fick med i den senaste F13 boxen med film 1-8. Han blev imponerad på mängden autografer jag ville ha så jag sa att jag är ett stort fan, som du kan se. Jag frågade hur det står till med Hatchet III, han sa att han inte sett ett manus än, men att dom börjar spela in i april. Jag frågade också hur många fler han tror att det blir och han svarade att det förmodligen blir minst en till, skaparen hade visst alltid velat att Hatchet skulle bestå av fyra delar.

Sen pratade vi lite om en film han varit med i, Dark Wolf, som är så ***** usel att den blir bra. Frågade vad han tyckte om den och han höll med om att den inte var bra alls. Den var rolig att spela in men slutprodukten var inget att hänga i granen. Jag nämnde dom dåliga effekterna och han höll med där. Jag sa att den åtminstone var underhållande, då svarade/frågade han skrattandes om det var för att den var så usel. Jag sa att det är en guilty pleasure.

• 3 weeks later...