Soval Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Är det någon annan här på forumet som tittar på Falling Skies? Vad tycker ni om den? Själv så är jag fortfarande lite tveksam. Jag gillar förvisso "efter katastrofen" temat men, men. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Den blir bättre, men det är för mycket familjedrama i början av serien. Ser fram emot nästa säsong. CGIerna i serien är dock väldigt dåliga med tanke på att bugdeten är superhög jämfört med t ex Sanctuary. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted April 19, 2012 Author Report Share Posted April 19, 2012 Det låter lovande. Jo, jag stör mig lite på familjedrama delen och tjejen som enbart sitter och ber hela tiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 19, 2012 Report Share Posted April 19, 2012 Visst är hon irriterande. Som atheist tycker man ju att sådant är meningslöst. Tyvärr är många amerikanare fanatiska och hon är säkert med för att dessa ska tycka at serien är intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted May 28, 2012 Report Share Posted May 28, 2012 vad är detta Tripoderna i USA? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugh Posted April 6, 2013 Report Share Posted April 6, 2013 Tempot i serien får mig att känna att Napoleons march från Moskva var superspännande i jämförelse. Det känns som att man i USA antingen skall göra allt superfort eller megalångsamt. Efter två säsonger har jag inte sett någon i serien som talar om varför jorden anfölls. Och sista avsnittet på säsong leder ju inte till färre frågor... /Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugh Posted March 3, 2014 Report Share Posted March 3, 2014 Har tempot i serien höjts nu i början på den tredje säsongen eller är det bara något som jag tycker? Ok, den är onödigt seg bitvis men ändå.. / Hugh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 31, 2019 Report Share Posted March 31, 2019 Kul att det fanns en tråd om denna serie här! Såg Första säsongen och en bit in på säsong två när Netflix hade den. Gillade den skarpt. Det var en spännande variant av den klassiska invasionsfilmen fast nu i tv-serieformat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 1, 2019 Report Share Posted April 1, 2019 Såg alla avsnitt och med undantag av vissa avsnitt och så det där med vissa element som inte kunde förklaras när människa och utomjording kombinerades (säger jag utan att spoila för mycket) var riktigt bra. Gillar också invasionstemat och brukar ta till mig sådana filmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 19, 2019 Report Share Posted April 19, 2019 Kul! Hade gärna gjort det med själv. Men nu får man ju köpa serien, då den inte längre finns kvar på Netflix. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts