Jump to content

Pegg: "Cumberbatch spelar inte Khan"

Nyhet

Recommended Posts

Benedict Cumberbatch spelar inte Khan i Star Trek 12. Det hävdar Simon Pegg (Scotty) i en intervju med The Telegraph.

-Han är inte Khan, säger en irriterad Pegg angående de rykten som cirkulerat på internet de senaste åren.

-Det är en myt. Alla säger det, men det är inte han.

Han hävdar också att Khanryktena inte har planterats i media av teamet bakom filmen.

-Jag tror att folk bara vill ha ett scoop. Det irriterar mig att man försöker sprida spoilers bara för att vara den första att avslöja den. Det förstör bara filmen. Det är påhittat intresse för filmen, men är bara otålighet. Man vill bara säga: "F-- off! Vänta på filmen!, säger Pegg.

Vem är då Cumberbatch?

-Han är inte en arg utomjording. Det är verkligen intressant...men självklart kan jag inte tala om det, säger Pegg.

(Tipstack till loghaD)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Det är nog inte Gary Mitchell, för han är redan med i en av "Star Trek: Ongoing"-serietidningarna.

Han skulle fortfarande kunna vara en augment, eller nå't vi aldrig sett förr, men personligen hoppas jag på kirurgiskt modifierad klingonsk/romulansk spion à l'Arne Darvin.

...eller så försöker Simon Pegg vilseleda oss; vore inte helt olikt honom ;)

Det har ju aldrig varit tal om en remake, däremot en så kallad reimagining. Jag ser nog hellre Khan eller någon känd figur från TOS än en helt ny skurk. Dels därför de mest minnesvärda skurkarna i filmerna Borgerna och just Khan var gamla bekanta och de sämsta var nya (skurkarna i Insurrection och Kruge). Dels därför att Batmanfilmerna visade att det går att överträffa det som gjorts tidigare även om man återanvänder skurken.

Nu verkar dock Khan inte bli av med tanke på Peggs uttalande.

1. De nya Batmanfilmerna är verklige inga höjdare, tycker jag. De är tråkiga och fantasilösa och känns inte alls som filmer ska göra om de är baserade på serietidningar. Inget slår Burtons Batman!

2. Den absolut bästa Star Trekfilmen, The Voyage Home, har ingen direkt skurk utan har istället ett problem som ska lösas. Jag hoppas på något sådant eftersom jag inte tycker det här med Star Trekskurk är sådär jättebra som idé utan känns ofta rätt krystat. Wrath of Khan ligger inte speciellt högt på min lista över bästa trekfilmerna. Borgs fungerade eftersom de var ett återkommande hot i TNG och First Contact hade ett bra manus där alla i besättningen skulle lösa olika problem.

Att han inte "är en arg utomjording" tyder ju på att han spelar människa av något slag. Men jag skulle inte lita alltför mycket på hans uppgifter då det kan vara del av en vilseledningskampanj. Men den som lever får se. Och nej, jag tror inte på en remake av TWOK, däremot så kan de mycket väl återanvända figuren Khan i en helt ny story som passar den nya eran, tex att han är ledare för en Vulcansk rebelgrupp eller något sådant. J.

Att han inte "är en arg utomjording" tyder ju på att han spelar människa av något slag..

Håller inte med; låter snarare som att han menar att han har en mer spännande backstory än Nero, som verkligen bara var en sur utomjording.

Jag skulle exempelvis inte beskriva vare sig General Chang eller Borgdrottningen som "some disgruntled alien"; de är utomjordingar, men de har mer som driver dem.

De var ju dock inte heller vidare välutvecklade figurer även om de kanske var mer spännande än Nero. Men Neros svaghet var väl att han hade så lite screentime, inte att han saknade motivation eller gjorde onda saker. Nu spelade det ingen roll emellertid eftersom filmens fokus var på Kirk och Spock.