Gå till innehåll

Vilken är din favoritkaraktär?


thestargaze

  

32 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Kathryn Janeway
      8
    • Chakotay
      1
    • B'Elanna Torres
      2
    • Tom Paris
      3
    • Neelix
      2
    • The Doctor
      11
    • Tuvok
      1
    • Seven of Nine
      2
    • Harry Kim
      1
    • Kes
      0


Rekommenderade inlägg

:D Doktorn ger Voyager humor! :lol:

Bra skådespelare som spelar den fåfänga hologramdoktorn perfekt:

Minns:

-När han och en annan hologramdoktor och klumpigt men framgångsrikt räddade ett skepp från Romulanerna.

-När han besökte sin skapare som trodde att det var ett skämt att någon hade skickat honom den misslyckade modellen. Även här tog doktorn, med hjälp av Troi, hem med segern.

-När han skapat sin idealfamilj.

-När han skall lära upp Seven hur man gör på en date

-När han hans drömmer om att bli kapten och kvinnotjusare tvingar honom att agera kapten. Så nervös han var och ändå fixade han situationen med sin påhittade kanon.

-När han blev popstjärna på en planet.

Rekomenderar också Author, Author som ännu inte gått på STV och jag av spoilerskäl inte beskriver.

Jag håller självklart med dig!! Jag har också sett Author, Author; det var såå ***** roligt och bra!! Alla som gillar doktorn kommer att älska det här avsnittet, det enda jag kan säga är att hans situation sätts på spel, och han provocerar med en novell som han har skrivit. Mer säger jag inte! :P Avsnittet är helt iklass med Body & Soul. Faktum är att alla de avsnitten du nämnde, Borg1, är lika bra. Jag älskade Message in a Bottle! En rolig dialog från det avsnittet:

EMH 2: *rabblar upp lite technobabble*

Doktorn: In English!

EMH 2: I'm just reading what it says here!

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var ganska kul i början, men eftersom hon har så många avsnitt så har iaf jag tröttnat

Ja, hon har fått många avsnitt men det är ju just därför att hon är intressant. Producenterna visste att vi tittare skulle gilla henne när de tog in henne i serien, och även doktorn, så det är ju självklart liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ska bli en rättvis bedömning av favoritkaraktärerna så måste ju fler rösta men men...

Vi har fått se väldigt mycket av Seven men hennes karaktär är ju mycket intresannt och har mycket att ge. men jag tycker att andra karaktärer försumats p.ga. att hon och underbara-doktorn fått alldeles för mycket plats.

Man kunde ha använt robot-Tuvok och blödiga-Kim lite mer. Vem vet, de kan ju åxå ha blivit bra avsnitt med dem. Jag gillade även åxå nörd-Nelix i Prophecy där vi fick se glimtar av att Neelix inte bara var en man i celibat utan även lite kryddig! Dåligt att man inte använt honom bättre tidigare.

Hoppas ni gillar mitt lite mer spicyiga inlägg.

*lol* ditt inlägg var jättekul. :P Men jag håller med dig, det är alltid så att vissa karaktärer sätts i fokus medan andra sätts i skymundan, det är orättvist! Jag hade gärna sett mer av de andra karaktärerna, om de hade gjorts intressanta från början. Men merparten av Voyager-avsnitten har varit actionpackade sådana där de möter nya aliens, vilket ju är meningen eftersom Voyager är den enda serien där man utforskar ett helt nytt område av galaxen, Deltakvadranten. Och det har man lyckats mycket bra med, man har fokuserat mycket på Borg som är den farligaste rasen nånsin (okej, Species 8472 är väl snäppet värre!), vilket kulminerar i Endgame. Jag är starkt frestad att berätta om Endgame så jag tror jag startar ett nytt ämne med stor spoilervarning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Det finns flera diskussioner om detta ämne och jag stänger nu en del gamla diskussioner för att rensa upp något. Detta ämne kommer därför att stängas.

--> Favoriter i besättning (diskutera) (010227) - stängd.

--> Favoritkaraktär (rösta) (011030) - stängd.

--> Vilken är din favoritkaraktär? (rösta/diskutera) (021230) - stängd.

--> Vilken besättningsmedlem är bäst? (rösta/diskutera) (040913) - öppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...