thestargaze Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 Min favorit är Kathryn och Seven of Nine :lol: , fast jag gillar även de andra karaktärerna också! Varför just de, jag vet inte riktigt. Får tänka på det! ;) Vilken är din favorit och varför? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 (edited) Min favorit på Voyager är Kathryn Janeway. Hon är, som vissa på TrekBBS brukar säga, bipolär i sina åsikter, vilket jag faktiskt tycker är kul. Alla människor är inte hundra procent principfasta, som de flesta som dömer ut Janeway som karaktär verkar tro. I ena avsnittet är hon superförsvararen av huvuddirektivet och i nästa så viftar hon bort det som ingenting. Hon gör dessutom så okonventionella saker som att alliera sig med Borgerna eller kläcka kommentarer som "To hell with it" om det temporala huvuddirektivet. Det blir ännu roligare när hon helt tappar kontrollen, som t.ex. i "Equinox". Jag gillar också hennes humor, hennes huvudvärk när det gäller tidsresor, hennes uppskattning för svart kaffe, hennes relation till Chakotay och Tuvok och att hon gillar hundar. Dessa var de enda personlighetsdragen hos Kathryn jag kunde komma på just nu. Vad mer finns det? Vad jag inte tycker om med henne är hennes ständiga teknobabbel-lösningar. Med det är förstås något jag avskyr med Voyager som helthet. Edited December 30, 2002 by Sotunk Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted December 30, 2002 Author Report Share Posted December 30, 2002 Min favorit på Voyager är Kathryn Janeway. Hon är, som vissa på TrekBBS brukar säga, bipolär i sina åsikter, vilket jag faktiskt tycker är kul. Alla människor är inte hundra procent principfasta, som de flesta som dömer ut Janeway som karaktär verkar tro. I ena avsnittet är hon superförsvararen av huvuddirektivet och i nästa så viftar hon bort det som ingenting. Hon gör dessutom så okonventionella saker som att alliera sig med Borgerna eller kläcka kommentarer som "To hell with it" om det temporala huvuddirektivet. Det blir ännu roligare när hon helt tappar kontrollen, som t.ex. i "Equinox". Jag gillar också hennes humor, hennes huvudvärk när det gäller tidsresor, hennes uppskattning för svart kaffe, hennes relation till Chakotay och Tuvok och att hon gillar hundar. Dessa var de enda personlighetsdragen hos Kathryn jag kunde komma på just nu. Vad mer finns det? Vad jag inte tycker om med henne är hennes ständiga teknobabbel-lösningar. Med det är förstås något jag avskyr med Voyager som helthet. I agree!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 (edited) BÈlanna Torres är min favorit karaktärer för jag vet inte direkt det är bara det hon låter inte folk trampa ner hene och så gillar jag dom som är enginner både i Voyager och Enterprise är chief engineeren min favo. Men dte är inte bara för att hon är engineer jag gillar henne det är nått med hennes personlighet som jag bara älskar. Edited December 31, 2002 by Lieutenet Lind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 Jag röstade på Doktorn. Han är så rolig och en sån intressant person, han har verkligen utvecklats under dessa sju åren. Och så är Robert Picardo en otroligt bra skådespelare enligt mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 Jag diggar Torres, delvis för att hon är klingon, och hon e tuff, låter ingen trampa på henne. Andra goa karaktärer e: Tom Paris, Harry Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
jimmie6 Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 Min favorit är tom paris bara för han är så avslappnad och humoristisk person. Och för att han är så bra att flyga rymdskepp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 Gillar både Janeway och EMH, men min röst föll på Janeway. Gillar henne för det som alla andra har skrivit om henne ovan :stupid: . Hon är även en av de bästa kaptenerna enligt mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 31, 2002 Report Share Posted December 31, 2002 Flyttat till rätt forum och redigerat ämnesrubriken. Det finns redan en sådan här röstning, men eftersom att den är över 1 år gammal, så gör vi ett undantag och behåller denna. Min favoritkaraktär är nog Doktorn, brukar ha lite svårt att avgöra vilken som är min favorit när det gäller VOY, men idag får det alltså bli Doktorn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 1, 2003 Report Share Posted January 1, 2003 Doctorn rockar hårt. Mera av doctorn. Trots att han är ett dataprogram så har han mest respektingivande personlighet på hela Voyager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 1, 2003 Report Share Posted January 1, 2003 Jag röstade på B'Elanna Torres. annars tycker jag att Doktorn och Seven of Nine är väldigt bra också. *diggar borg* Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 2, 2003 Report Share Posted January 2, 2003 Tom Paris är min favorit för att han har så bra humor och alltid antar alla utmaningar. Jag gillar hur han spelar mot Bellana och Harry Kim. Han är en bra pliot och gör en massa bra Holodeck program. Jag är svag för Holodeck stories. Några tips Ex post facto, The Chute, Basics 1, 2, Partution, Worst Case senario, Investigations, The killing game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 2, 2003 Report Share Posted January 2, 2003 Kathryn Janeway. Jag är för trött för att utveckla varför, men jag tror jag har framfört det tidigare nån gång... Hon är bäst, kort sagt. Go'natt på er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted January 4, 2003 Report Share Posted January 4, 2003 Jag försvarar Chakotay med Sjunde Maqui flottan och alla Romulaner, Klingons, Borger, Hironger, Cardassianer och Dominianer (?). Utmana Chakotay så utmanar ni mig och min flotta. Tog kanske i lite för mycke.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted January 4, 2003 Author Report Share Posted January 4, 2003 Jag försvarar Chakotay med Sjunde Maqui flottan och alla Romulaner, Klingons, Borger, Hironger, Cardassianer och Dominianer (?). Utmana Chakotay så utmanar ni mig och min flotta. Tog kanske i lite för mycke.... Så ska det låta! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 Varför är inte Icheb med? Av de alternativ som fanns måste jag nog säga att Doktorn är bäst. När jag började kolla på VGR (vilket för övrigt var när SVT började visa den) tyckte jag väldigt mkt om Tom Paris världsvana karaktär, men han blev lite tröttsam i längden. Sedan hände samma sak med Seven of Nine. Doktorn är ju liksom den enda som verkligen förändras under seriens gång, inser att han har en massa brister och försökeer rätta till dem. Sedan så är ju hans självgoda personlighet så oerhört underhållande också. :lol: Och så är han ju typ den enda som har ngn som helst historisk, kulturell bildning( Janeway har kanske lite också, men inte alls i samma utsträckning). Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted January 5, 2003 Author Report Share Posted January 5, 2003 Varför är inte Icheb med? Hej, sorry! Jag missade honom! :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 Och varför är inte Naomi Wildman med. Hon har ju varit med längre än Icheb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 5, 2003 Report Share Posted January 5, 2003 Innan det här leder till att folk börjar räkna upp varenda liten karaktär som varit med i ngt avsnitt, tänkte jag bara säga att det faktiskt inte går att ha hur många röstningsalternativ som helst (gränsen är väl 10, om jag inte missminner mig). De alternativ som finns tycker jag är vettiga, med tanke på att det ändå är de som är huvudkaraktärerna i serien. Min fråga var således inte riktigt allvarligt menad (därav ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Tror min favorit är KAthryn... Kanske för att jag tycker de är kul med en kvinna som kapen, och inte bara killar... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Wohoo! Janeway och Doktorn har fått exakt lika många procent av rösterna! Vad var det jag sa, de två är ju bäst i serien! Jag har gillat Janeway ända sen första början, hon är för bra helt enkelt. Ingen annan än Kate Mulgrew kunde ha spelat henne bättre! Hon har karisma, är omtänksam och rättvis, samt en mycket bra befälhavare som vet hur man leder en besättning. Och doktorn ska vi inte snacka om, vi vet alla varför han är så bra! Han är framförallt rolig, kan många saker, har utvecklats något otroligt genom seriens gång, och är så ***** bra som Emergency Command Hologram. Det är nästan så att jag tycker bättre om honom än Janeway ibland, så ***** bra är han! Han är utan tvekan kanske den mest intressanta Star Trek-karaktären någonsin, jämte Data i TNG. Go doctor!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Men varför har Seven of Nine bara 4.17 %? Hon är nummer 3 på min lista, eller faktum är att hon nästan delar andraplatsen med med doktorn, för hon är också bra!! Det har varit jätteintressant att följa hennes utveckling genom serien (bla bla låter som en klyscha jag vet men vadå :P)! Eller vad tycker ni andra om henne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Det har varit jätteintressant att följa hennes utveckling genom serien det var ganska kul i början, men eftersom hon har så många avsnitt så har iaf jag tröttnat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 (edited) Men varför har Seven of Nine bara 4.17 %? Hon är nummer 3 på min lista, eller faktum är att hon nästan delar andraplatsen med med doktorn, för hon är också bra!! Det har varit jätteintressant att följa hennes utveckling genom serien (bla bla låter som en klyscha jag vet men vadå :P)! Eller vad tycker ni andra om henne? Om det ska bli en rättvis bedömning av favoritkaraktärerna så måste ju fler rösta men men... Vi har fått se väldigt mycket av Seven men hennes karaktär är ju mycket intresannt och har mycket att ge. men jag tycker att andra karaktärer försumats p.ga. att hon och underbara-doktorn fått alldeles för mycket plats. Man kunde ha använt robot-Tuvok och blödiga-Kim lite mer. Vem vet, de kan ju åxå ha blivit bra avsnitt med dem. Jag gillade även åxå nörd-Nelix i Prophecy där vi fick se glimtar av att Neelix inte bara var en man i celibat utan även lite kryddig! Dåligt att man inte använt honom bättre tidigare. Hoppas ni gillar mitt lite mer spicyiga inlägg. Edited January 15, 2003 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg1 Posted January 15, 2003 Report Share Posted January 15, 2003 Doktorn ger Voyager humor! :lol: Bra skådespelare som spelar den fåfänga hologramdoktorn perfekt: Minns: -När han och en annan hologramdoktor och klumpigt men framgångsrikt räddade ett skepp från Romulanerna. -När han besökte sin skapare som trodde att det var ett skämt att någon hade skickat honom den misslyckade modellen. Även här tog doktorn, med hjälp av Troi, hem med segern. -När han skapat sin idealfamilj. -När han skall lära upp Seven hur man gör på en date -När han hans drömmer om att bli kapten och kvinnotjusare tvingar honom att agera kapten. Så nervös han var och ändå fixade han situationen med sin påhittade kanon. -När han blev popstjärna på en planet. Rekomenderar också Author, Author som ännu inte gått på STV och jag av spoilerskäl inte beskriver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts