Gå till innehåll
The Holy Three

Östergötlands Treff #6: Star Trek Into Darkness premiär 10:e maj

Rekommenderade inlägg

Nu när det pinsamt nog är närapå två år sedan vi senast hade en Star Trek treff här i Östergötland är det banne mig på tiden att vi ordnar upp en ny - och vilket tillfälle är bättre än premiären av den nya Star Trek filmen Into Darkness? Premiären till Star Trek XI för fyra år sedan (jösses vad tiden går fort!) var ju då vi hade våran allra första Star Trek treff.

Antar att Linköping fortfarande har Östergötlands största biosalong och hoppas även att filmen kommer visas i den, blir fallet så kanske det vore bäst att hålla treffen där? Jag hade planer att åka ner till Göteborg och se premiären där, eftersom man hört så mycket om stämningen på premiärerna. Att sitta i en salong med enbart Trekkies låter underbart, men möjligheten till en lyckad treff här i Östergötland tillsammans med gott sällskap och förhoppningsvis samtidigt få igång vår lilla grupp för fler treffar gör att jag väljer det sistnämnda. Det hade ju varit ultimat om vi på något sätt kunde åka ner till Göteborg tillsammans, göra en heldag av det hela och därmed knocka två Klingons med en dropkick!

tumblr_lv0fumDmcP1qlmdxio1_500.gif

Men jag vet inte hur stora chanserna är att alla skulle vara med på det...?

puss_in_boots_big_eyes_antonio_banderas_

Jag är öppen för allt och hoppas innerligt att detta nu blir av. Skall snickra ihop ett PM som kommer skickas till alla som varit på eller visat intresse av att delta i våra treffar.

Star Trek Treff #6, fyra år senare, på ännu en Star Trek premiär. Det, mina vänner, är poesi!

Bolla på!

tumblr_mb4dskGSxj1rhubw5o1_400.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var längesen vi hade en treff minsann ! Dags att vi gaddar ihop oss och gör något kul.

Jag har inga problem att följa med, Har redan tagit ledigt från jobbet för dagen då den har premiär. Vi får hoppas på att fler hakar på !

Make It So !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var längesen vi hade en treff minsann ! Dags att vi gaddar ihop oss och gör något kul.

Jag har inga problem att följa med, Har redan tagit ledigt från jobbet för dagen då den har premiär. Vi får hoppas på att fler hakar på !

Make It So !

Härligt, då är vi två iaf. Du har ju dessutom bil, perfekt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det låter riktigt kul! I nuläget är jag dock inställd på att åka till Fedcon, med en kompis. Det är över det datumet, men om det skulle ändras så hänger jag gärna på.

Jag är hur som helst med på alla aktiviteter som har med Star trek att göra.

/Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halloj!

Svar från mig och sambo (zoledian):

Göteborg - Nej (trots "puss in boots" utpressningen :( )

Linköping - Ja

Skulle det finnas intresse för en östgötatreff efter premiären (inte nödvändigtvis samma dag då, utan jag ville bara lägga fram det för fundering!) så kan vi erbjuda plats för mellan 5-7 personer i vårt hem nuförtiden. Detta utöver oss. Vi har ingen enorm lägenhet, men en rejäl soffa och lite extrastolar. Vi ser fram emot nästa treff :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Linköping - Ja

Skulle det finnas intresse för en östgötatreff efter premiären (inte nödvändigtvis samma dag då, utan jag ville bara lägga fram det för fundering!) så kan vi erbjuda plats för mellan 5-7 personer i vårt hem nuförtiden. Detta utöver oss. Vi har ingen enorm lägenhet, men en rejäl soffa och lite extrastolar. Vi ser fram emot nästa treff :)

Sweet! Låter riktigt bra och det är jag självklart på. En till träff under sommaren borde inte vara omöjlig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er...

En biopremiär kan jag tyvärr inte vara med på, då min mor fyller jämt den dagen (May she live long and prosper).

Men en treff på annat datum skall nog gå för egen del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det vore kul. Filmen ska ju jag absolut se, och 10'e maj borde funka bra för min del. (Får kolla mitt beredskapsschema först)

För min del Filmstaden i Linköping som gäller isåfall.

Gärna lite filmprat på någon pub efteråt.

Lt. Cmdr. Data: Jenna - are we no longer... a couple?
Lt. Jenna D'Sora: No, we're not.
Lt. Cmdr. Data: Then I will delete the appropriate program.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom dom flesta var öppna för Linköping kanske vi kan slå fast att det är där träffen kommer ske?

För tillfället har vi följande bekräftade:

The Holy Three
The Holy Threes sambo
Admiral Picard
mobocaster
zoledian

Kanske kommer:

Johan Gulliver Norén
Mr_Data
commander ricochet

I bästa fall blir vi åtta pers för tillfället, hoppas dock att fler upptäcker tråden och meddelar sitt intresse eftersom vi i värsta fall bara blir fem stycken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sådär, nu är PM skickat till alla jag kunde komma på. Dock inte AlmostHuman/Dystopi, som inte går att skicka PM till av någon anledning.

Jag har tydligen inte åtkomst till det kontot längre. Så jag fick skapa ett nytt.

Jag är helt klart intresserad av att vara med på en Treff. Speciellt om den blir av i Linköping då jag inte direkt har råd att ta mig till en angränsande stad för tillfället.

Filmen bör gå upp i den största salongen, men helt säker kan man inte vara. Tror det beror lite på om det går upp andra filmer samtidigt och vad det i sådant fall kan vara för film. Vet sedan tidigare att dom kan prioritera lite knasigt i den här staden.

För mig går det bra att se filmen i 3D. Men även i vanlig version om majoriteten nu vill det.

Redigerad av Almost Human

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då verkar vi alla vara på samma sida än så länge.

Personen som sköter bokningen bör iaf PM:a kontonummer och summa för biljetten, när priset är fastställt, några dagar innan biljetterna släpps till alla som bekräftat att dom ska komma.

Om ingen annan är sugen på att göra det kan jag fixa det även denna gång. Det gick smidigt senast så jag har inget emot att sköta det denna gång med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter kanonbra att du sköter det, vi litar på dig!

Vi gillade Mr_Data's förslag om att sätta sig på pub och snacka efter filmen med, beroende på hur sent det blir. För vår del skulle det kunna vara fik/restaurang/whatever, vore bara trevligt att diskutera filmen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har inget emot att The Holy Three fixar biljetterna. Jag har dock ett önskemål, men det har jag skickat ett PM om.

Kom ihåg att SF numera tar ut en extra avgift á 15 kronor för 3D-glasögon. Om man redan har sådana sparade sedan tidigare så slipper man den avgiften.

Även jag är intresserad av umgänge efter att vi har sett filmen.

Eftersom filmen har premiär på en fredag så finns det gott om ställen att gå till efter att vi har sett filmen. Det oavsett om vi väljer en tidig eller sen föreställning.

Det sista är kanske något vi ska fundera på. Vilken föreställning man helst vill gå på. Här i Linköping är man ofta generösa och har allt från dagtid till sen kväll. Antar att Star Trek får samma behandling.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, då tar jag mig an att boka biljetterna då.

Det där med 3D glasögonen var nytt för mig. Blir det alltså normalpris för en 3D film om man har glasögonen kvar? Eftersom dom sänker 3D tillägget i samma veva.

Jag tycker vi kör på standardvisningen, alltså runt 18-18:30, när filmer brukar börja spelas. Då är inte filmen slut alltför sent och då har vi god tid på oss att ta några öl efteråt också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu