The Holy Three Postad 12 September, 2013 Författare Rapport Postad 12 September, 2013 Flertalet bra avsnitt där, mobocaster. TOS-avsnittet heter dock The Enterprise Incident ;) Finns det möjlighet för er att lägga avsnitten på ett USB-minne och ta med till träffen? Vet iofs inte om vi kan se avsnitten via USB-sticka. Johan?
Johan Gulliver Norén Postad 12 September, 2013 Rapport Postad 12 September, 2013 Jodå, det är lugnt. Vi kör dem via min macbook
mobocaster Postad 12 September, 2013 Rapport Postad 12 September, 2013 Se där, så illa det kan gå när man är lite trött. *skäms lite* Har redigerat inlägget så det stämmer nu. Vi har funderat på en extern hårddisk ett tag, kanske köper en imorgon. I sådana fall kan vi ta med oss alla föreslagna avsnitt, om ni vill?
Popesize Postad 12 September, 2013 Rapport Postad 12 September, 2013 Späckat program ser det ut som. Skall bli kul att se det hela på storskärm. Jag är dock rädd att jag inte kan vara med hela treffen. 22:00 är lite i senaste laget en söndag för egen del. Men jag är självklart med så länge som möjligt
The Holy Three Postad 12 September, 2013 Författare Rapport Postad 12 September, 2013 Vi har funderat på en extern hårddisk ett tag, kanske köper en imorgon. I sådana fall kan vi ta med oss alla föreslagna avsnitt, om ni vill? Låter jättebra!
Tottos Postad 13 September, 2013 Rapport Postad 13 September, 2013 (redigerade) Men vad kul att det blir så ett gäng Hur ska vi göra med spel. Jag minns inte vem det var som hade ett frågesport spel som verkade intressant. Redigerad 13 September, 2013 av Tottos
The Holy Three Postad 14 September, 2013 Författare Rapport Postad 14 September, 2013 Akonitin hade några spel, men hon deltar ju inte tyvärr. Jag har Star Trek Scene It? spelet, men vi blev lite för många för att alla ska kunna spela det tror jag. Det ser ut att bli:The Holy Three Tottos mobocaster zoledian Popesize Admiral Picard Johan Gulliver Norén Min sambo kommer tyvärr inte då hon blivit inkallad att jobba mellan 07-10 samt 16-21. Jag blir dessutom några timmar sen imorgon, eftersom min blivande svåger spelar hockeymatch mot Vita Hästen. Har Jennifers nummer så jag kan väl slå en signal när jag står utanför, eftersom jag antar att det kommer vara låst.
Johan Gulliver Norén Postad 14 September, 2013 Rapport Postad 14 September, 2013 Det är på bottenplan och man kan se om det står någon vid dörren, typ Mitt nummer är 0733446236 om någon undrar något. Adressen är Källvindsgatan 5 Jag kom precis på att blue ray, inte funkar så bra eftersom jag inte kan spela upp från datorn. Jag har hur som helst ordnat en del avsnitt så vi kommer ha att göra En extern hårddisk eller USB är givetvis välkommet.
Tottos Postad 14 September, 2013 Rapport Postad 14 September, 2013 (redigerade) Men jag kan ta med dvdn av into darkness så är den frågan löst Behöver du någon hjälp innan Johan så är det att bara säga till Redigerad 14 September, 2013 av Tottos
zoledian Postad 15 September, 2013 Rapport Postad 15 September, 2013 (redigerade) Vi tar med en extern hdisk med avsnitten och filmerna. Fast det skadar det inte med backup : ) och extramaterial som ibland finns på dvdn. Redigerad 15 September, 2013 av zoledian
The Holy Three Postad 15 September, 2013 Författare Rapport Postad 15 September, 2013 Synd att det inte fungerar med Blu-ray med tanke på att det är en stor duk vi ser på, men det går nog bra ändå. Vet inte vilken ordning det är tänkt att allt ska ses, men kan väl påpeka att jag inte har något problem med om jag skulle missa något TOS-avsnitt eller någon av filmerna nu när jag blir sen eftersom jag sett allt det X antal gånger redan. Ses snart!
Tottos Postad 15 September, 2013 Rapport Postad 15 September, 2013 Tack för en trevlig träff Bilderna kommer upp under morgondagen
The Holy Three Postad 15 September, 2013 Författare Rapport Postad 15 September, 2013 Lyckad träff som vanligt, blev en heldag med tre avsnitt, en film och ett gäng öl på Cromwell's i stan. Tack alla för en jättetrevlig kväll! Diskuterades även en hel del angående en framtida Östgöta Trekkers förening. Intresset är stort hos alla som deltar på dessa träffar, så det kan komma att bli aktuellt i den nära framtiden.
Popesize Postad 15 September, 2013 Rapport Postad 15 September, 2013 En trevlig kväll som sagt. Stort tack till Johan som stod som värd denna gång!
mobocaster Postad 16 September, 2013 Rapport Postad 16 September, 2013 (redigerade) Lite kort om treffen: Dagen började med att jag, zoledian, Tottos, Popesize och Johan såg på lite Star Trek relaterade YouTube snuttar. Första avsnittet vi såg var TOS "Space Seed", tätt följt av TOS "A Taste Of Armageddon". Därefter kom THT (som varit upptagen tidigare under dagen) och vi alla bestämde att det var dags att besöka den lokala pizzerian. Mätta och nöjda drog vi igång huvudnumret, "Star Trek Into Darkness". Efter detta sa vi hejdå till Popesize som begav sig hemmåt. Vi andra tyckte att vi orkade klämma in ett till avsnitt efter detta och såg på VOY "Repentance". Kvällen avslutades med öl på Cromwell's. Helt underbar dag, tack allihopa! Johan var en strålande värd och det var mycket lyxigt att få se allt på stor duk! Redigerad 16 September, 2013 av mobocaster
Akonitin Postad 17 September, 2013 Rapport Postad 17 September, 2013 Fint att ni hade en trevlig treff.
Admiral Picard Postad 18 September, 2013 Rapport Postad 18 September, 2013 Vad roligt att ni hade det kul ! Kunde ej komma pga av att svärföräldrarna hade arrangerat något som jag fick veta i sista sek Men nästa treff kommer jag komma på och då är jag tillbaka som boende i norrköping !!
Tottos Postad 23 September, 2013 Rapport Postad 23 September, 2013 Förlåt att jag har tagit lång tid på mig att lägga upp bilderna jag tog på träffen. Om ni vill ha bilderna i full storlek så skicka ett meddelande till mig med din email så mailar jag dem
The Holy Three Postad 23 September, 2013 Författare Rapport Postad 23 September, 2013 Tack för bilderna! Vad sägs om att bli vår officiella kameraman på träffarna?
Akonitin Postad 23 September, 2013 Rapport Postad 23 September, 2013 (redigerade) Måste man ha en sådan? Kan inte den som vill få fota? Tack för foton, kul att se hur lokalen såg ut och att ni hade det trevligt. Är det något bestämt om nästa treff, eller är ni fortfarande öppna för att komma till mig och mina Star Trek-vänner i Motala? Redigerad 23 September, 2013 av Akonitin
The Holy Three Postad 23 September, 2013 Författare Rapport Postad 23 September, 2013 Klart alla som vill får fota, men hittills har det bara varit en som fotat, lite på chans. Skulle vara skönt att ha en standard som sedan lägger upp bilderna på forumet, sen kan ju alla som tagit egna kort lägga upp sina med. Inget datum bestämt om nästa träff, men vi alla tyckte att det lät bra att ha den hos dig den här gången. Du är välkommen att starta en tråd här på forumet.
Admiral Picard Postad 24 September, 2013 Rapport Postad 24 September, 2013 Kan kandidera till kameraman om det går bra för er alla? Har en digitalkamera som jag kan ta med i nästa treff
Tottos Postad 24 September, 2013 Rapport Postad 24 September, 2013 Låter bra tycker jag Som jag sa på träffen så var det skolans systemkamera Kommer såklart försaka låna kamera till träffarna men jag kan inte garantera något
Admiral Picard Postad 27 November, 2013 Rapport Postad 27 November, 2013 Är det någon plan på att rulla igång en 9:e Treff ?
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu