Nyhet Posted October 11, 2013 Report Share Posted October 11, 2013 (edited) De senare åren har "crowdfunding" (även kallat gräsrotsfinansiering på svenska) gått från att vara en perifer inkomstkälla som främst associerats med blåögda konstnärer till att vara en del av vår vardag. Det har haft en särskilt stor betydelse för fanproduktioner såsom Star Trek: Renegades och Gatekeeper. Nu sluter sig även Star Trek Continues till leden, och hoppas att deras månadslånga "Kirkstarter" kommer att kunna dra in 100 000 amerikanska dollar till att producera tre nya avsnitt. Än så länge har kampanjen pågått i snart fyra dagar, och de har redan lyckats samla in 19 000 dollar, så i nuläget ser deras chanser mycket goda ut. Enterprise-besättningen ute vid Vasquez Rocks, en plats känd från sådana avsnitt som TOS: "Arena" och TNG: "Darmok". Liksom Renegades och Gatekeeper har Star Trek Continues en del stjärnglans som hjälper dem att sticka ut från mängden. Bland annat spelas Scotty av ingen mindre än Chris Doohan, James Doohans son, och Bones spelas av Star Trek-veteranen Larry Nemecek. Med sig har dem även Grant Imahara, känd från den amerikanska TV-serien MythBusters, och till sitt pilotavsnitt rekryterade de Michael Forest, som åter spelade sin roll som Apollo från det klassiska Star Trek-avsnittet Who Mourns for Adonais?. för att titta på pilotavsnittet, The Pilgrim of Eternity. Källa [ Till originalnyheten ] Edited October 19, 2013 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted October 11, 2013 Report Share Posted October 11, 2013 Ja det tycks gå bra. Jag är nöjd för de gör väldigt bra Star Trek. Jag ser mer framemot detta än nya mega budgets trek filmer som inte alls är lika lojala till original Trek. Chris Doohan är rätt val till scotty, han om nån borde ha fått spelat Scotty även i officiella nya filmerna. Men något positivt om Simon Pegg, han har på twitter fört reklam för denna kampanj, vilket är fint gjort av en som har tre miljoner ''followers'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 14, 2013 Report Share Posted October 14, 2013 Ja, just nu går det ju rätt bra, med drygt 25% insamlat, men insamlingstakten har saktat ner en hel del. I min erfarenhet brukar så'na här insamlingar med en etablerad publik få allra mest pengar precis i början och se'n en till spurt framåt slutet. Sedan har de ju en del konkurrens just nu, dels från Renegades och Gatekeeper som nyligen haft crowdfunding-kampanjer, samt från Star Trek: Axanar som snart kommer att starta upp en. Någonting som Star Trek: Continues har till sin fördel är dock att de har mycket behind-the-scenes-material från sitt tidigare arbete, som de kan använda till att locka intresse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bones Posted October 17, 2013 Report Share Posted October 17, 2013 Efter att ha sett några avsnitt så är jag mycket mer taggad av att se mer av Star Trek Continues än att se Into Darkness igen....Star Trek Continues är bra. Riktigt bra Star Trek som de gör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted October 17, 2013 Report Share Posted October 17, 2013 Har de gjort något mer än ovanstående premiäravsnitt? Men visst det är riktigt bra. Bästa fanserien jag har sett, både sett till manus och skådespelarinsatser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 19, 2013 Report Share Posted October 19, 2013 Nej, de har bara gjort pilotavsnittet. Möjligen att de även gjort en del s.k. promos och så, men inga fler avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts