Gå till innehåll
Nyhet

TV6 visar Star Trek-filmerna på fredagskvällar

Rekommenderade inlägg

Det har varit tunnsått med Star Trek på svensk teve ett bra tag. Men nu blir det ändring. TV6 sänder under ett antal fredagar framöver Star Trek-filmer på primetime klockan 21.00.

Först ut är Star Trek: The Motion Picture fredagen den 29 november. Filmen repriseras sedan på lördagseftermiddagen dagen efteråt 15.40.

Veckan därefter visas Star Trek II: Khans vrede vid samma tider.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, ingen har varit det. Tack för tipset. Om du får svar själv får du gärna meddela oss här.

Tack för tipset om bloggen Rymdfilm med. Den rekommenderas verkligen, intressanta analyser och recensioner av Star Trek-filmer.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte en chans att Into Darkness kommer visas på TV6 så tidigt efter släppet på DVD/Blu-ray. Fram till XI kan jag dock köpa, lite dumt om dom ändrat schemat igen. Först var det sju filmer, sedan nio, nu kanske fler.

Redigerad av The Holy Three

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag finner det också något osannolikt att TV6 kommer att sända den senaste filmen. Filmkanalerna brukar alltid ha förtur på att sända senaste nytt och dessutom så tror jag inte att en kanal som TV6 har råd att betala för sändningsrättigheterna för en så pass ny film.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu