Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Årsmöte för ny Star Trek förening i östra Sverige - 5:e April

Recommended Posts

Stadgar vore jättebra, jag har på listan att det är något vi ska efterfråga från existerande föreningar, men har inte kommit så långt än. Ska även kolla upp vad vi behöver lägga till, så det funkar så att de andra föreningarnas medlemmar likställs med våra, måste ju gå att ordna. Jag kommer att försöka få tag på någon kunnig människa från kommunen som jag kan ställa en massa frågor till.

Kan glädja de som är intresserade med att jag var på Hobbyhörnan idag och gjorde en liten förfrågan. För er som inte vet är det en modellhobby/warhammer/brädspelsbutik, och dom har spelkvällar ibland. Dom är intresserade av att slå sig ihop med oss för speciella temakvällar. Kan ju vara trevligt att spela diverse Star Trek/sci-fi relaterade spel då och då. Dom får dit lite nytt folk, och vi kanske får fler medlemmar, win-win!

Jättebra ide du har ;) Jag tänkte på om vi kunde få tag på en person på kommunen och boka ett möte kanske? Har också en ide om att göra reklam för denna förening så att den blir så synlig så möjligt. Jag tänkte på Posters och flyers som man kan sätta upp på offentliga platser möjligtvis? Har många kolleger på min arbetsplats som kommer att vara jätteintresserade av detta. Sen att man kanske kan ha ett öppet hus så folk kan komma och se samt diskutera angående Star Trek och föreningen i sig.

Admiral Picard, möte med kommunen har jag skrivit om tidigare här, det är på gång. Affischer och flyers är med på listan med. Om du pm'ar din emailadress till mig så får du tillgång till dokumenten på google där allt är nerskrivet. Då kan du kommentera med dina idéer där samt se vad som redan är på gång, och om det är något särskilt du vill göra! :)

Linköpingsbo här.

Om ni förser mig med flyers eller liknande när det blir aktuellt, så kan jag ta på mig uppgiften att strategisk sätta upp dessa runt omkring i Linköping för att sprida budskapet om föreningen. Stadsbiblioteket inklusive alla filialer, gymnasieskolor, fritidgårdar och liknande mötesplatser, offentliga anslagstavlor och vad man mer kan tänka sig.

Jag är även intresserad av att delta på framtida träffar och även att hjälpa till med föreningen på något sätt. Dessvärre så kan jag inte medverka just på själva årsmötet då jag är uppbokad hela den veckan med annat sedan ett bra tag tillbaka och det kan jag inte ändra på nu.

Kan jag också skicka min mejl i ett PM till mobocaster för att få tillgång till dokumenten?

Välkommen till forumet, Emil Garak! Hur hittade du hit?

Kul att du är intresserad av att delta i våra träffar! Vi förser dig gärna med det som behövs för att budskapet ska spridas i Linköping och du har lika rätt att ta del av dokumentet som alla oss andra, så skicka ett PM till mobocaster bara.

Hallå Elim Garak, varmt välkommen! Tråkigt att du inte kan närvara just på årsmötet, men vi är oerhört tacksamma för din hjälp. Det är bara att PM'a, så delar jag dokumenten.

THT, det står att jag uppfyllt min meddelandekvot med 7 %, så det ska väl inte vara något som strular där hoppas jag!

Admiral Picard, möte med kommunen har jag skrivit om tidigare här, det är på gång. Affischer och flyers är med på listan med. Om du pm'ar din emailadress till mig så får du tillgång till dokumenten på google där allt är nerskrivet. Då kan du kommentera med dina idéer där samt se vad som redan är på gång, och om det är något särskilt du vill göra! :)

Det ska jag göra =)

Linköpingsbo här.

Om ni förser mig med flyers eller liknande när det blir aktuellt, så kan jag ta på mig uppgiften att strategisk sätta upp dessa runt omkring i Linköping för att sprida budskapet om föreningen. Stadsbiblioteket inklusive alla filialer, gymnasieskolor, fritidgårdar och liknande mötesplatser, offentliga anslagstavlor och vad man mer kan tänka sig.

Jag är även intresserad av att delta på framtida träffar och även att hjälpa till med föreningen på något sätt. Dessvärre så kan jag inte medverka just på själva årsmötet då jag är uppbokad hela den veckan med annat sedan ett bra tag tillbaka och det kan jag inte ändra på nu.

Kan jag också skicka min mejl i ett PM till mobocaster för att få tillgång till dokumenten?

Välkommen till hit Elim !

Tack till er alla för välkomnandet!

Jag har använt databasen under flera år och även tittat in lite då och då på forumet, så när jag nu såg den här tråden om att en ny förening ska bildas i krokarna där jag bor så tyckte jag att det var dags att registrera mig.

Och som jag skrev tidigare, jag engagerar mig gärna i föreningen med annat som kan tänkas behöva göras. Jag kanske inte kan ställa upp på allt, men jag vill att ni ska veta att jag gärna hjälper till trots att jag inte kan komma på själva årsmötet för att göra min röst hörd.

mobocaster, ska det vara en gmailadress eller går det bra med vilken som helst? Har några olika nämligen, däribland en gmail som kanske underlättar.

Gmail är helt klart lättast! Det finns gott om saker att tycka till om när det gäller vad som ska tas upp på årsmötet, så nog ska du få göra din röst lite hörd även om du inte är med fysiskt.

Trevligt att någonting lyckats locka hit dig till forumet. Hoppas att du trivs :)

Tyckte att det var lite dåligt med folk som varit på tidigare träffar som meddelat att dom kommer/inte kan komma. Var visst inte så konstigt, Johan Gulliver Norén, Mr_Data och Akonitin har visst inte läst PM:et dom fick än.

Ett tips till alla är att i era kontrollpaneler välja att få ett mail skickat när man får ett PM.

(Bah, läste om vad jag skrev tidigare och blev osäker på om det lät otrevligt, så tog bort det första stycket!)

Som Tottos skriver, Johan har anmält sig på Facebook.

Här är våra Facebook och Google+ event. Ni som vill driva föreningen bör fundera på att skaffa konto på iaf Facebook, eftersom det är en sådan enorm plattform för att synas och höras just nu. Man kan skaffa ett konto och låta bli att fylla i en massa detaljer om sig själv. Det ser väldigt öde ut just nu, och vi kan inte förlita oss på att trekkers i resten av landet ska göra jobbet åt oss. Take one for the team! (Jag avskyr skiten, men ändamålet är ju värt det)

Om det är någon som har Twitter, så tweeta lite om föreningen med. Alla sätt att synas är bra!

Till sist, alla som vill läsa dokumentationen skickar sin mejladress till mig bara! Ni som redan blivit inbjudna, se till att läs och kommentera, just nu är det bara jag och Elim Garak som bollat lite. Det behövs en hel del förslag och åsikter för att vi ska komma framåt.

Tottos, vi ska vara hemma hos mig och zoledian! Om nu inte kommunen har någon fin lokal att låna oss. Jag har kontaktat dom men blev bollad fram och tillbaka, så ska göra ett nytt försök idag. Det är ju lustigt att kultur och fritidskontoret inte vet vem jag ska prata med när dom bara har två kontaktpersoner på hemsidan.... :knapp:

Edited by mobocaster

Apropå lokal: Ni har ingen tillgång till en kvarterslokal eller liknande (de kan ha lite olika namn)?

Har för mig att de brukar ha en ganska låg hyra, om de ens har någon. I jämförelse med vad kommunen kanske kan erbjuda.

Jag har haft ett facebook-konto ett bra tag nu, men jag har noll vänner där, så man tjänar nog inte så mycket på att jag delar info om årsmötet. Men om någon här vill lägga till mig som vän så är det bara att skicka ett PM för mer info.

Och så uppmuntrar jag flera som läser det här att skicka ett PM med sin mejladress till mobocaster för att kunna vara med i gemenskapen, diskussionen och planeringen kring föreningen bland alla dokument som hon har lagt upp hos Google.

Bra jobbat mobocaster! :D

Edited by Elim Garak

Bor ca 20 mil från Norrköping. Är intreserad att vara med. Hur man anmäler intresse har jag inte riktigt förstått. Går nog att hitta fler tänkbara medlemmar i skogarna häromkring.

Det går bra att säga till här bara, sen har vi både Google+ samt Facebook sidor där man mer än gärna får anmäla sig! Om man vill läsa dokumenten inför mötet PM'ar man mig sin mejladress.

Du är varmt välkommen :) Bara att fråga om det är något mer du undrar över, eller om jag inte gjort något tydligt nog!

Bor ca 20 mil från Norrköping. Är intreserad att vara med. Hur man anmäler intresse har jag inte riktigt förstått. Går nog att hitta fler tänkbara medlemmar i skogarna häromkring.

Kolla gärna med andra som kan vara likasinnade! Kul att du är intresserad :)

Om någon skulle undra varför det går trögt med dokumenten så är det för att jag åkt på sjukdom. Har haft närmre 40 graders feber i 3 dagar så jag är väldigt slutkörd. Tar igen det när jag piggnar till igen.

Som vanligt är det fritt fram att kommentera, bara att jag inte orkat föra in allt föreslaget än.

Lite nytt under solen, jag har bokat en lokal åt oss!

Den ligger centralt, närmare bestämt på Generalsgatan 39. Det är bara ett stenkast från ett parkeringshus, centrum, och min och zoledian's lägenhet om vi önskar att dra vidare hem till oss för att fira med lite film/avsnitt.

Lokalen har toalett, kök och möblering. Den rymmer 70 pers, så om nu någon var orolig för utrymme så kan ni lugnt slappna av. Det är väl lite overkill med en så stor lokal, men den är gratis att låna, och den låg så centralt och bra.

Jag hoppas ni blir nöjda :)

Edited by mobocaster