Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Årsmöte för ny Star Trek förening i östra Sverige - 5:e April

Recommended Posts

Misstänkte det, fick låna lokal till våran bröllopsfest via dom också. Ligger bara två kvarter från den ni bokat. Borde kunna boka lokaler som dessa när vi känner att det behövs, om vi inte får en permanent lokal av kommunen som vi kan använda oss av.

Nära till en av stans bästa pizzerior är lokalen förresten, perfekt!

Ja, den lokalen du menar tror jag rymde 150 pers, och det kändes lite för tilltaget för just vårt ändamål. Det är verkligen bra att det finns lokaler att låna gratis såhär, det öppnar upp för mer aktiviteter man behöver utrymme för, typ spelande.

Jag antar att vi pratar Pizzeria Viktoria om du säger en av stans bästa?

Vi tar med oss kaffe, te och kakor till mötet. Man kanske kan lura in nån extra person med det. Come to the trek side, we have cookies! :P

Kanonbra! :D

Den här kunskapen om att vi kan låna lokaler, underlättar även för kommande möten.

En neutral lokal tror jag också gör det lättare för de som kommer utanför och inte hör till "den innersta kretsen" om man så säger, att våga dyka upp.

Edited by Popesize

Är det här rent av lokaler som man kan ha framtida träffar i?

Hur som helst så är det kanonbra att en sådan lokal är ordnad till årsmötet. Och jag håller även med Popesize om att det kanske kan locka till sig lite fler än dom som hänger här. Det får ju inte bli en förening för inbördes beundran så att säga, utan det gäller att ta vara på alla möjligheter att locka till sig nyfikna och intresserade utifrån.

Är det här rent av lokaler som man kan ha framtida träffar i?

Hur som helst så är det kanonbra att en sådan lokal är ordnad till årsmötet. Och jag håller även med Popesize om att det kanske kan locka till sig lite fler än dom som hänger här. Det får ju inte bli en förening för inbördes beundran så att säga, utan det gäller att ta vara på alla möjligheter att locka till sig nyfikna och intresserade utifrån.

Jag tror absolut att vi kan använda kvarterslokaler för framtida träffar. De finns ju för att hyresgästerna skall kunna ha lite tillställningar. Och så länge värden har något specifikt krav på vad för aktiviteter som skall hållas i lokalen, så tror jag inte att det skall vara några problem med träffarna.

Det här är en utmärkt början, fram tills vi vet om vi kan ha en mer permanent lokal eller inte.

Jag skulle bli oerhört tacksam om gott folk kunde ta en titt på stadgarna, och komma med förslag. Om inte kanske jag lägger till att alla måste köpa praliner till mig varje vecka, och att 2 personer ska massera mina fötter vid varje årsmöte. ;)

Edit: Vill även ha synpunkter och idéer på flyers/posters så dessa kan slängas ut på stan så snart som möjligt!

Edited by mobocaster

Hej allihopa. Jag hade en ide om vi blir ett antal medlemmar så kan vi ha en så kallad uniform, då menar jag att vi kan köpa färdig tryckta tröjor med något snygg logo, text eller i någon kombination som vi kan ha till våra möten. Det finns en sådan butik som är väldigt bra mittemot polishuset. Vi får på mötet den 5 april diskutera vidare på detta. Om ni har själva funderingar över detta så skriv gärna vad ni tycker.

Edited by Admiral Picard

Admiral Picard, det finns förslag på tröjor i dokumentationen! Kika gärna igenom där, och om du har fler förslag får du gärna skriva till dom där. Det är bra om allt är samlat på ett ställe, som även folk utanför detta forum kan ta del av. :)

Sen vill jag inte vara tjatig, men ju fler som läser och kommenterar desto bättre! Det händer en hel del i dokumentationen, så är man det minsta nyfiken på vad planerna är, ska man kika där.

Jag kan sprida budskapet i Linköping, dock bara i svartvitt.

Vem är det som har hand om gmailadressen som står uppskriven, är det något som alla kommer att ha tillgång till?

Jag tycker att det ser bra ut, riktigt bra till och med. Bra jobbat Johan! Men jag upplevde att meningen "Var med och starta upp en Star Trek förening.." kändes felplacerad där den ligger nu, speciellt när man läste den i samband med den översta frågan och frågan efter det. Tycker att den meningen borde placeras på annat ställe, eller kanske ännu bättre, tas bort helt. Av texten "För mer information och anmälan" på flyern så framgår det att bildandet av en ny Star Trek förening är på gång, så kanske att det räcker med det. Sedan kanske det inte behöver vara ett frågetecken efter "För mer information och anmälan" utan kanske kan vara utformat på förljande sätt; "För frågor och anmälan, gå in på några av våra event".

Men det funkar säkert som det är med. Huvudsake är att vi sprider budkapet lite extra inför det här första viktiga mötet.

Och om du gör fler flyers med variation på, posta dom här så att man lätt kommer åt dom när det är dags att skriva ut.

Edited by Elim Garak

Jag kan sprida budskapet i Linköping, dock bara i svartvitt.

Vem är det som har hand om gmailadressen som står uppskriven, är det något som alla kommer att ha tillgång till?

Jag tycker att det ser bra ut, riktigt bra till och med. Bra jobbat Johan! Men jag upplevde att meningen "Var med och starta upp en Star Trek förening.." kändes felplacerad där den ligger nu, speciellt när man läste den i samband med den översta frågan och frågan efter det. Tycker att den meningen borde placeras på annat ställe, eller kanske ännu bättre, tas bort helt. Av texten "För mer information och anmälan" på flyern så framgår det att bildandet av en ny Star Trek förening är på gång, så kanske att det räcker med det. Sedan kanske det inte behöver vara ett frågetecken efter "För mer information och anmälan" utan kanske kan vara utformat på förljande sätt; "För frågor och anmälan, gå in på några av våra event".

Men det funkar säkert som det är med. Huvudsake är att vi sprider budkapet lite extra inför det här första viktiga mötet.

Och om du gör fler flyers med variation på, posta dom här så att man lätt kommer åt dom när det är dags att skriva ut.

Hej! Bra tankar, bättre så här?

post-2580-0-50668100-1395243136_thumb.jp

Gmailadressen är tillfällig! Jag skapade den idag för att jag inte vill lämna ut min (eller någon annans) privata mejladress på flyers. När vi haft mötet och vet vad vi heter, så bör vi ha mejladresser kopplat till en hemsida. Vilka som ska ha det får vi besluta när vi vet vilka som ska bli ansvariga för olika saker i föreningen.

Edited by mobocaster

@Johan: Nu tycker jag att det blev betydligt bättre. Det känns som en riktigt bra, snygg och tydlig flyer.

@mobocaster: Okej, tack för förklaringen. Tycker det var en bra idé att skapa en mejladress redan i det här skedet.

Riktigt snygg flyer, Johan, och välkommen till stan!

Nu måste jag efter flera försök faktiskt fråga, HUR bidrar man till dokumenten i Google drive? Aldrig använt något liknande förut och fattar ingenting, känner mig lika begåvad som min mormor när hon försöker få in P4 på mikrovågsugnen. Har inte ens ett Google konto, så det som kommer skrivas görs från frugans konto.

Riktigt snygg flyer, Johan, och välkommen till stan!

Nu måste jag efter flera försök faktiskt fråga, HUR bidrar man till dokumenten i Google drive? Aldrig använt något liknande förut och fattar ingenting, känner mig lika begåvad som min mormor när hon försöker få in P4 på mikrovågsugnen. Har inte ens ett Google konto, så det som kommer skrivas görs från frugans konto.

Det är inte självklart när man inte är van :) När du har öppnat ett dokument, och du ser något du undrar över/vill ändra, så markerar du det stycket. När du markerat texten högerklickar du på markeringen och då kommer du att få upp en liten meny. Där väljer du "Comment" och får då upp en liten pratbubbla att skriva i.

Om man vill läsa alla kommentarer, även dom jag tagit bort för att "problemet" är löst, så trycker man på knappen "Comments" som är längst uppe till höger. Där finns all historik och man kan även välja att öppna upp en gammal diskussion om man inte är nöjd med hur saken hanterats.

Jag hoppas att jag har varit tydlig nog, jag är skitdålig på att förklara saker, men svarar så gott jag kan!

Hej! Nu har jag skrivit ut flera affischer i färg (lite blandat A3, A4). Idag (20/3) kommer jag sitta på Waynes Coffe (typ det som ligger vid en sidogata till drottninggatan) typ mellan 16 - 19 om man vill ha några ex att sätta upp. Det är redan bestämt att Mobcaster kommer och hämtar vid 18.

Jag kommer att sitta och rätta prov och liknande så riktigt så sorgligt som det låter är det inte :)

Det blev 3 varianter, en med Kirk, en med Picard och en med Janeway. De är delade via Google drive, mappen som redan är delad med er under ''Material för utskrift''.