Gå till innehåll
startrek92

Nästa serie.

Rekommenderade inlägg

Det låter som man har blandat Star Trek med CBS mest populära polis- och läkarserier. Visst, helt omöjligt är det väl inte, men det låter väldigt osannolikt. Dels därför det går ifrån konceptet med Star Trek att upptäcka nya världar, dels för att de vill göra två serier samtidigt. Tror de har insett att man inte kan mjölka Star Trek hur mycket som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wil Wheaton länkade till denna artikel häromdagen på Facebook: http://www.vox.com/2015/3/4/8143465/star-trek-true-detective

Det handlar om att man skulle kunna göra en ny Star Trek-serie i "True Detective"-stil.

Varje säsong skulle ha en ny rollbesättning och en ny handling. Bestämt antal avsnitt gör att de som skriver handlingen kan fokusera på kvalitet och bra avslut. Det finns spännande exempel på regissörer.

Jag tycker att det är en väldigt bra och intressant idé. Stoppklossen är CBS. Trist att inte andra kan få en chans att göra något åt bristen på Star Trek på TV. Jag tror definitivt att Netflix skulle kunna ställa sig bakom den idén.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle fungera så till vida att man kunde använda skådespelare från olika serier. Men jag tror inte på att tv-serier med långa handlingar är framtiden. De tappar snabbt i popularitet och de hade sin storhetstid för tio år sedan. Star Trek skall vara för den stora massan, även om inte alla serierna har lyckats nå ut, så har de haft ambitionen att göra det. Så länge man inte kan göra en tv-serie som satsar på det så bör man avstå.

Jag hoppas däremot vi får se någon form av tv-film, utöver Star Trek XIII, nästa år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle fungera så till vida att man kunde använda skådespelare från olika serier. Men jag tror inte på att tv-serier med långa handlingar är framtiden. De tappar snabbt i popularitet och de hade sin storhetstid för tio år sedan. Star Trek skall vara för den stora massan, även om inte alla serierna har lyckats nå ut, så har de haft ambitionen att göra det. Så länge man inte kan göra en tv-serie som satsar på det så bör man avstå.

Jag hoppas däremot vi får se någon form av tv-film, utöver Star Trek XIII, nästa år.

Gör de? Har du några exempel, eller någon statistik på det? Rent allmänt tror jag att detta är inkorrekt. House of Cards är till exempel en väldigt populär serie. Min känsla är att de flesta populära serierna idag har en ganska hög grad av kontinuitet. Jag kan dock ha fel.

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan kolla här vilka serier som är mest populära i USA. Nu skall sägas att jag tittar väldigt lite på teve, så jag vet inte hur stor kontinuiteten är i de olika serierna. Antar dock att NCIS och komediserierna inte har mycket eller nästan någon alls.

http://www.nielsen.com/us/en/top10s.html

Det är förmodligen annorlunda på amerikansk kabel-tv:

http://www.nielsen.com/us/en/top10s.html

Antar att åtminstone Walking dead har hög kontinuitet.

Men tittar man på 2000-talets mest populära amerikanska serie CSI, så var väl i princip allt fristående. Serier som Lost, Heroes, Prison Break och 24 tappade också rejält med tittare och vad jag vet försäljning av dvd:er ju längre serierna sändes. Samma sak drabbade ju Enterprise och DS9 när man var tvungen att hänga med mer.

Sedan tror jag också att Netflix och HBO får en att tro att det är fler serier med hög kontinuitet som är framgångsrika, men de når ut till få personer även om de är populära att diskutera på nätet och i vissa målgrupper.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dels därför det går ifrån konceptet med Star Trek att upptäcka nya världar, 

men sådant bekymrar inte VD-gubbar(de bryr sig bara om dollar) . men nog låter detta som ett skämt alltid(det är inte första April än !!!)

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den där artikeln kommer ifrån en artikel som egentligen mest sammanställde gamla rykten. Jag tycker dock att Star Trek: Federation-idén har potential.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den där artikeln kommer ifrån en artikel som egentligen mest sammanställde gamla rykten. Jag tycker dock att Star Trek: Federation-idén har potential.

Ja det gör det, brukar vara skeptisk mot artiklar som den jag postade, men det var många star trek sidor på facebook som postade samma artikel, så jag tänkte att kanske det är nån sanning bakom den :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu