Nyhet Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 (edited) Tidigare idag rapporterade vi att skådespelaren Brian Bonsall, som spelade Worfs son Alexander Rozhenko i sju avsnitt av Star Trek: The Next Generation, hade avlidit. Rapporten har spridits som en löpeld via bloggar och sociala media, men alla pekar tillbaka till satirsidan eBuzzd.com, som är ökänd för att sprida falsk information. Nu hävdar dock flera personer i kommentarsfältet (bland annat en Jennifer Bonsall; eventuellt Brian Bonsalls syster) att uppgifterna är helt påhittade, och ryktet förnekas även av ett Twitter-konto som verkar tillhöra Brian Bonsall själv (dock är kontot overifierat): Well apparently i'm dead, lol but I'll have you know I'm doing well and enjoying a cup of coffee at home.— Brian Eric Bonsall (@mrbrianbonsall) March 16, 2014 Edited March 16, 2014 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Tråkigt! Hoppas att hans själ får frid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Sorgligt - det får en också att fundera på det här med barnskådespelare. Så många man hört talas om, som det går utför med som vuxna. Mycket starta prestationskrav, gissar jag är en av orsakerna bakom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 (edited) Som tur är verkar det som att den här historien är uppdiktad. När jag kollade upp storyn så verkade det som att det var flera källor som rapporterade det, men en närmare titt visar att alla som anger källor verkar härstamma från en artikel på eBuzzd.com, som är en satirsida. Källan jag använde, usmagazine.us, visar sig vara en imitation av den mer pålitliga sidan usmagazine.com. Ber om ursäkt för min oförsiktighet; ska sätta högre krav på mina källor i framtiden. Edited March 16, 2014 by loghaD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted March 16, 2014 Report Share Posted March 16, 2014 Ingen ursäkt krävs, vi lever tider då människor tycker de har rätt att skämta om allt, tyvärr. Dock bra i detta fall att nyheten inte stämde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 Aha - det där har man gått på några gånger... Och jag som trodde att jag inte var lika lättlurad nuförtiden - jag undervisar ju i källkritik och allt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts