Jump to content

UPPDATERING: Brian Bonsall är antagligen vid liv, trots allt

Nyhet

Recommended Posts

Tidigare idag rapporterade vi att skådespelaren Brian Bonsall, som spelade Worfs son Alexander Rozhenko i sju avsnitt av Star Trek: The Next Generation, hade avlidit. Rapporten har spridits som en löpeld via bloggar och sociala media, men alla pekar tillbaka till satirsidan eBuzzd.com, som är ökänd för att sprida falsk information. Nu hävdar dock flera personer i kommentarsfältet (bland annat en Jennifer Bonsall; eventuellt Brian Bonsalls syster) att uppgifterna är helt påhittade, och ryktet förnekas även av ett Twitter-konto som verkar tillhöra Brian Bonsall själv (dock är kontot overifierat):

Well apparently i'm dead, lol but I'll have you know I'm doing well and enjoying a cup of coffee at home.

— Brian Eric Bonsall (@mrbrianbonsall)

March 16, 2014
Edited by Nyhet

Som tur är verkar det som att den här historien är uppdiktad. När jag kollade upp storyn så verkade det som att det var flera källor som rapporterade det, men en närmare titt visar att alla som anger källor verkar härstamma från en artikel på eBuzzd.com, som är en satirsida. Källan jag använde, usmagazine.us, visar sig vara en imitation av den mer pålitliga sidan usmagazine.com.

Ber om ursäkt för min oförsiktighet; ska sätta högre krav på mina källor i framtiden.

Edited by loghaD