*voyboy* Posted February 28, 2003 Report Share Posted February 28, 2003 Vad heter igentligen de först avsnitten i de sex ST-serierna? VOY och ENT vet jag men inte de andra seriena. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted February 28, 2003 Report Share Posted February 28, 2003 (edited) TOS= The Cage (/The Man Trap) TNG= Encounter at Farpoint DS9= Emissary VGR= Caretaker ENT= Broken Bow Episodbiblioteket på startrek.com är väldigt bra, om man är ute efter info om ett specifikt avsnitt. (Även om det spoilas en del om handligen...) Edited February 28, 2003 by Essray Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted March 1, 2003 Report Share Posted March 1, 2003 En liten rättning: TOS första avsnitt var Where no man has gone before. Detta var den egentliga andra piloten efter The Cage, men av någon anledning (som jag inte minns just nu), så sändes avsnitten Man Trap och Charlie X före Where no man has gone before. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 1, 2003 Report Share Posted March 1, 2003 OK, då är frågan besvarad. Därför stänger jag detta ämne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts