The Holy Three Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 (edited) Vi har våran första träff som officiell förening den 17:e maj. Lokal är bokad och den ligger endast ett kvarter från den lokal vi använde oss av till årsmötet. Där finns gott om plats med många bord och stolar, även ett par bekväma soffor kan vi använda oss av. Aktiviteten för dagen är spelträff. Tanken med träffen, som sker endast 13 dagar före den på årsmötet planerade träffen på Lincon i Linköping, är att vi veteraner och de nya i föreningen ska kunna umgås och lära känna varandra lite bättre i en avslappnad miljö. Fika och diverse snacks kommer finnas på plats. Tid: 14:00 Plats: Lokal Hatten på Skolgatan 19, Norrköping Använd tråden till att meddela om ni planerar att komma, vilka spel ni gärna spelar under träffen m.m. Ses där! Edited April 17, 2014 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 17, 2014 Report Share Posted April 17, 2014 Vi borde ha aktiviteterna inlagda på STDB också. Fixar du det, TH3? Om det behövs skapas en ny förening i systemet så kan Jocke hjälpa till med det (eller kan t.o.m. jag???). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 17, 2014 Author Report Share Posted April 17, 2014 Absolut, det fixar jag. Nu när vi är en förening borde det absolut skapas en ny sådan på Databasen att lägga aktiviteterna i, så det får gärna du eller Jocke göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 18, 2014 Report Share Posted April 18, 2014 Förening under aktiviteter är nu skapad så du får gärna lägga in era evenemang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted April 20, 2014 Report Share Posted April 20, 2014 Vi ses där ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted April 21, 2014 Report Share Posted April 21, 2014 Vi (jag och zoledian) har ett sci-fi brädspel som heter "Relic". Vi funderar på vilket Star Trek-brädspel som vi kan köpa in till träffen, valet står just nu mellan "Star Trek: Catan" eller "Star Trek: Fleet Captains". Jag tror mig minnas att Tottos har "Star Munchkin"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 (edited) Vi (jag och zoledian) har ett sci-fi brädspel som heter "Relic". Vi funderar på vilket Star Trek-brädspel som vi kan köpa in till träffen, valet står just nu mellan "Star Trek: Catan" eller "Star Trek: Fleet Captains". Jag tror mig minnas att Tottos har "Star Munchkin"? Ser framemot att få spela =) Edited April 22, 2014 by Admiral Picard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 22, 2014 Author Report Share Posted April 22, 2014 Vi (jag och zoledian) har ett sci-fi brädspel som heter "Relic". Vi funderar på vilket Star Trek-brädspel som vi kan köpa in till träffen, valet står just nu mellan "Star Trek: Catan" eller "Star Trek: Fleet Captains". Jag tror mig minnas att Tottos har "Star Munchkin"? Fleet Captains har jag sett florera lite överallt, det skulle vara roligt att pröva på. Säg till om ni vill att man går med och bidrar till kostnaden av spelet, eftersom sånt kan vara dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 Vi (jag och zoledian) har ett sci-fi brädspel som heter "Relic". Vi funderar på vilket Star Trek-brädspel som vi kan köpa in till träffen, valet står just nu mellan "Star Trek: Catan" eller "Star Trek: Fleet Captains". Jag tror mig minnas att Tottos har "Star Munchkin"? Fleet Captains har jag sett florera lite överallt, det skulle vara roligt att pröva på. Säg till om ni vill att man går med och bidrar till kostnaden av spelet, eftersom sånt kan vara dyrt. Jag vill vara med och är mer än villig att bidra . Säg bara till ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 Vi köper gärna spelen privat eftersom vi redan samlar på brädspel, men om ni vill kan ni få sponsra oss för plastfickor till spelkorten och dylikt, så att spelen håller längre. Det kan vi ta sen på träffen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akonitin Posted April 23, 2014 Report Share Posted April 23, 2014 Star Trek: Expeditions Star Trek: Fleet Captains Båda dom rekommenderas om ni vill ha bra och underhållande Star Trek-brädspel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 24, 2014 Author Report Share Posted April 24, 2014 Tack för tipsen! Planerar du att komma på träffen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 24, 2014 Report Share Posted April 24, 2014 Jag gillar Star Trek Catan. Har testat Star Trek Attack Wing och Star Trek heroclix men tyckte dessa båda var för pillriga och tråkiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akonitin Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 Tack för tipsen! Planerar du att komma på träffen? Inte till den i Norrköping, men jag och några av mina vänner funderar över om vi ska åka till Lincon och möta upp er andra där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 Har sett en liten genomgång av originalspelet av Star Trek Catan (Settlers of Catan). Och det verkar vara ett ganska lättlärt och kul spel, så jag röstar nog för Catan (Om jag inte är alltför sent ute och inköp redan har gjorts) Skall man sedan ge förslag på andra spel som är förknippade med Star Trek så föreslår jag att någon försöker lära sig spela, och lära ut 3D-schack ;) och även hederlig poker (Five card-stud. Nothing wild, and the sky is the limit) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottos Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Jag tar med mig lite kortspel som starmunchkin Tar även med mig icks scifi relaterade spel som bland annat spelet zombies så vi får lite variation på spel Röstar också på star trek catan då jag gillar orginalspelet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Vi kunde inte bestämma oss, så vi köpte tre spel med Star Trek-tema. Fleet Captains, Catan och Attack Wing. Ska väl räcka ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Vi kunde inte bestämma oss, så vi köpte tre spel med Star Trek-tema. Fleet Captains, Catan och Attack Wing. Ska väl räcka ;) Jag älskar såna kompromisser! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 30, 2014 Author Report Share Posted April 30, 2014 Nu är ett event skapat för träffen på Facebook: https://www.facebook.com/events/628951993852913/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted May 13, 2014 Report Share Posted May 13, 2014 (edited) En liten teaser inför helgen. Vi har bara testat Catan hittills, och det var väldigt lätt att lära sig! Edited May 16, 2014 by mobocaster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted May 13, 2014 Report Share Posted May 13, 2014 verkar vara något fel med bilagan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted May 14, 2014 Report Share Posted May 14, 2014 Hmmm.. Lustigt, jag ser bilden, och det gjorde även sambon på sin dator? Någon annan som kan bekräfta om den syns eller ej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 14, 2014 Report Share Posted May 14, 2014 Den syns inte här. Det står bara ett "minus". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 14, 2014 Author Report Share Posted May 14, 2014 Samma här, syns ej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted May 16, 2014 Report Share Posted May 16, 2014 (edited) Jag har hämtat ut nycklar och kollat lokalen. Allt är som det ska, nu är det bara att se fram emot morgondagens spelhåla! Edited May 16, 2014 by mobocaster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts