Jump to content

Trekkers i Östra Sverige träff #1 - 17:e maj

Recommended Posts

Vi har våran första träff som officiell förening den 17:e maj. Lokal är bokad och den ligger endast ett kvarter från den lokal vi använde oss av till årsmötet. Där finns gott om plats med många bord och stolar, även ett par bekväma soffor kan vi använda oss av. Aktiviteten för dagen är spelträff.

Tanken med träffen, som sker endast 13 dagar före den på årsmötet planerade träffen på Lincon i Linköping, är att vi veteraner och de nya i föreningen ska kunna umgås och lära känna varandra lite bättre i en avslappnad miljö. Fika och diverse snacks kommer finnas på plats.

Tid: 14:00

Plats: Lokal Hatten på Skolgatan 19, Norrköping

Använd tråden till att meddela om ni planerar att komma, vilka spel ni gärna spelar under träffen m.m.

Ses där!

a-james_t_kirk_spock_star_trek_tri_dimen

Edited by The Holy Three

Vi (jag och zoledian) har ett sci-fi brädspel som heter "Relic". Vi funderar på vilket Star Trek-brädspel som vi kan köpa in till träffen, valet står just nu mellan "Star Trek: Catan" eller "Star Trek: Fleet Captains".

Jag tror mig minnas att Tottos har "Star Munchkin"?

Ser framemot att få spela =)

Edited by Admiral Picard

Vi (jag och zoledian) har ett sci-fi brädspel som heter "Relic". Vi funderar på vilket Star Trek-brädspel som vi kan köpa in till träffen, valet står just nu mellan "Star Trek: Catan" eller "Star Trek: Fleet Captains".

Fleet Captains har jag sett florera lite överallt, det skulle vara roligt att pröva på. Säg till om ni vill att man går med och bidrar till kostnaden av spelet, eftersom sånt kan vara dyrt.

Fleet Captains har jag sett florera lite överallt, det skulle vara roligt att pröva på. Säg till om ni vill att man går med och bidrar till kostnaden av spelet, eftersom sånt kan vara dyrt.

Jag vill vara med och är mer än villig att bidra . Säg bara till !

Har sett en liten genomgång av originalspelet av Star Trek Catan (Settlers of Catan). Och det verkar vara ett ganska lättlärt och kul spel, så jag röstar nog för Catan (Om jag inte är alltför sent ute och inköp redan har gjorts)

Skall man sedan ge förslag på andra spel som är förknippade med Star Trek så föreslår jag att någon försöker lära sig spela, och lära ut 3D-schack ;) och även hederlig poker (Five card-stud. Nothing wild, and the sky is the limit)

• 2 weeks later...