Gå till innehåll

Frågor, kommentarer och problem med uppgraderingen till IP.Board 4.0


Rekommenderade inlägg

  • Jocke pinned this ämne

Nyheterna skrivna efter uppgraderingen kommer varken upp på Forumets framsida, i nytt innehåll eller listan för nyheter på forumet.

Däremot ligger de på sidans framsida.

 

Tillägg. De skickas inte heller vidare till Facebook. Antar att samma sak gäller för Twitter?

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fint ut. Enda problemet jag kan se är att min avatarbild försvann. Men kanske dags att byta:)

Ja, den försvann väl under uppgraderingen av någon anledning. Lägg du upp en ny. Det tar inte lång tid.

 

Nyheterna skrivna efter uppgraderingen kommer varken upp på Forumets framsida, i nytt innehåll eller listan för nyheter på forumet.

Däremot ligger de på sidans framsida.

Har inte hunnit få detta helt färdigt ännu, men ska fixa till det så fort jag kan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

I denna version så finns det tyvärr bara RSS feeds för varje individuellt forum. I föregående version så kunde jag skapa egna RSS feeds, men den funktionen har tagits bort i denna version.

I nästa större version, som antagligen släpps inom 2 månader, så finns det fler RSS feeds. Kommer antagligen uppgradera till den versionen ganska snabbt efter att den har släppts, så då finns det förhoppningsvis en RSS feed som du kan använda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Jocke unpinned this ämne
  • 1 år senare...

Förhoppningsvis så postar jag i rätt tråd.

 

När jag skulle redigera min profil så upptäckte jag vad som kanske är en bugg där man ska fylla i sina intressen. Jag bifogar två screencaps i detta meddelande med det som jag tror är fel.

 

Man ser inte det som man skriver, allt är bara vitt. Först när man markerar texten så ser man vad det är som man har skrivit.

Namnlös1.jpg

Namnlös2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...