Jump to content

Första trailern för Star Wars-filmen Rogue One

Nyhet

Recommended Posts

Nu har vi äntligen möjlighet att se glimtar ur den kommande Star Wars-filmen, med premiär i december. Från att tidigare bara ha benämnts Rogue One heter filmen nu Rogue One: A Star Wars Story, en titel som gör att man inte glömmer bort i vilken genre filmen hör hemma. 

Det är inte många glimtar, men vad tror ni om filmen? 

Källa

[ Till originalnyheten ]

Hur tänker du då?

Lite ytlig känns den, om det är det du menar. Och jag tyckte att jag kände igen den från i princip alla moderna trailers. Börjar med dämpad musik och en ung person som är lite rebellisk. Sedan lite snabba klipp som egentligen inte avslöjar särskilt mycket och trailern är slut. 

9 timmar sedan, jan_kivisaar sade:

Är det bara jag som tycker att den ser fanfilm-aktig ut? Dvs det ser bra ut om några amatörer hade gjort den, men knappast om ett filmbolag står bakom.

/ Kiwi

Det skulle vara den bästa och mest påkostade fanfilmen någonsin i sådant fall.:D

Jag känner definitivt inte samma iver efter den här trailern som efter den för The Force Awakens; som Pjotr'k säger känns den lite väl lik vilken filmtrailer som helst, medan The Force Awakens spelade mer på mystik och kära återseenden.

Ett plus är Mon Mothma; den som gjorde castingen borde baskemig få Nobelpris!

Däremot tror jag liksom Aike att den här filmen har potential att klå The Force Awakens. Jag var själv väldigt besviken över TFA; jag ville se hur det politiska landskapet hade förändrats i galaxen sedan Kejsaren's fall, och istället kändes det som att de bara tryckte på en omstartsknapp av planetär storlek. Jag har fortfarande höga förhoppningar på trilogin, men just TFA kändes som en bortkastad film.

Har än så länge aldrig blivit besviken av någonting med både Star Wars och Rogue i titeln!

4 timmar sedan, Mr Trek sade:

Var det bara jag som kände en "oj, en SW-film med dödsstjärna/planet/något... det var originellt"-känsla? :D

Förvisso, men i den här vet vi i alla fall att den inte kommer att sprängas ;)

Edited by loghaD

20 timmar sedan, Pjotr'k sade:

Hur tänker du då?

Jag tyckte att den verkade dåligt gjord, helt enkelt: Visuella effekter som inte finputsats ordentligt. Skådespelare som inte kändes tillräckligt bra. Mon Mothma ser ju superbt bra ut, som föregående talare sade, men annars var det tråkiga repliker som mest rabblades upp av (min uppfattning enbart) amatörer.

Min inställning kanske beror på mina förväntningar. Jag var rejält nöjd med alla trailrar till TFA och väldigt nöjd med filmen när jag väl fick se den! Jag antog att de skulle ha samma stil och attityd i den här filmen.

Det ska bli intressant att se hur den riktiga trailern ser ut.

/ Kiwi