Jump to content

Netflix kommer att visa den nya Star Trek-serien

Nyhet

Recommended Posts

Den nya Star Trek-serien kommer att visas i Sverige på Netflix, skriver sajten i dag i ett pressmeddelande.

Netflix har fått rättigheterna till alla Star Trek-serier, inklusive den kommande, till 188 länder. Det är med andra ord alla länder som sajten verkar i förutom Kanada och USA.

Svenska tittare kommer att se den nya Star Trek-serien inom 24 timmar efter den amerikanska premiären i januari 2017. Redan i slutet av detta året kommer alla de gamla Star Trek-serierna även att kunna ses exklusivt på Netflix.

Med andra ord vet vi nu vad som blir alla svenska trekkers julklapp...

Källa

[ Till originalnyheten ]

Väldigt trevliga nyheter och väldigt väntat att antingen Netflix eller Hbo skulle få rättigheterna. Dagens tv-landskap är långt ifrån hur det såg ut när Enterprise slutade. Synd bara att det inte blev Hbo som fick rättigheterna, det hade nog många mig uppskattat som ser på Game of Thrones enbart på nätet.

Fantastiska nyheter! Jag älskar Netflix, och är glad att jag slipper prenumerera på en ny play-tjänst :)

Dessutom kommer det att vara fantastiskt att ha alla tidigare serier (förutom The Animated Series, vad jag förstått) på en plats; slipper gräva fram mina skivor varje gång jag behöver en skärmdump :P