Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Hej! vad tycker ni om Seth Macfarlanes nya Star Trek liknande tv-serie "The Orville" ? 

Jag själv tycker faktiskt den är bättre än Discovery dock ska jag inte säga för mycket då båda serierna nyss har startat. Men jag gillar att den faktiskt är inte bara komedi utan också ganska allvarlig ändå. T ex avsnitt 3 som kunde varit tagit från vilken Star Trek serie. Vad tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag håller nog allt DSC högre. The Orville har varit en väldigt blandad kompott tycker jag. Det mesta av humorn har varit rätt trött stereotyp-humor, "äktenskap, hahaha" med mera. Det känns också som att serien allmänt har problem med att hitta en balans mellan humorn och dess mer seriösa ambitioner. Några avsnitt har varit lyckade, t ex det senaste avsnittet Krill som jag nog tyckte var det bästa. Både ett tänkande avsnitt, samt med den mest välfungerande humorn hittills. Avsnittet innan, Pria, var dock svårt att se över huvud taget tyckte jag. Fyllt med unkna stereotyper, bland annat den extremt trötta och dessutom skadliga stereotypen med den "opålitliga kvinnliga förförerskan". Hade kanske haft någon chans att fungera om serien varit en ren parodi, men det är ju uppenbart att den vill vara mer än det. Avsnittet var dessutom helt enkelt inte spännande. 

Väldigt blandat från serien än så länge alltså tycker jag. Det finns potential, men jag är inte alls säker på om den kommer att uppnå den. Sedan tycker jag inte att Seth MacFarlane övertygar som skådis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

On 2017-10-15 at 18:27, Aike sade:

Var kan man se den? 

Tyvärr inte på svensk TV. Fox har rättigheterna, men svenska Fox köper inte in den. Jag har även frågat Netflix, men det fanns visst något hinder (Fox och Netflix är inte de bästa vänner, gissar jag). Så om man har tillgång till amerikanske Fox, antar jag att de går, men då krävs att man har ett amerikanskt IP-nummer. Det känns som att det här får vänta för mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir en andra säsong av The Orville så det finns lite Sci-fi att titta på nästa år också. Det är bara att hoppas att den kommer till svenska Fox. Säsong ett ska väl börja sändas i England om några veckor så den kommer lite närmare Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu