Jump to content

New Eden (avsnitt 2, säsong 2)

Durator

New Eden   

4 members have voted

1. 1. Vad tycker du om New Eden?

• Enastående
    • Mycket bra
    • Bra
      0
    • OK
      0
    • Usel
      0

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 02/15/2019 at 01:30 PM

Recommended Posts

Jag håller med. Det här kändes mer som ett "back to basic"-avsnitt helt i linje med TOS (förutom den delen med de okända utomjordingarna, som mer kändes som en TNG-aspekt). Jag gillar Joann Owosekun och vill gärna veta mer om henne. Det skulle också vara roligt att få se mer av detta "Terralysium" i framtiden, men det är kanske inte lika troligt.

Tycker detta är det bästa av säsong tvås tre avsnitt så här långt. Intressant sf-berättelse, även om vissa delar var lite ologiska som att alla världsreligioner plus wicca skulle ligga till grund till en ny religion. Det vore lite oväntat att personer som tillhör alla världsreligioner skulle samlas i en kyrka i USA och sedan förflyttas till en annan planet. Dessutom wicca är ju knappast särskilt stor sett till antal utövare.  Men det kanske ändras under de kommande årtionden? Och kanske kyrkan redan från början hade en universell syn på Gud och religion? Det finns ju några sådana små samfund. Dock förvånar det dock att de skulle ha med wicca i sånt fall. I realiteten tror jag emellertid det är för att manusförfattarna inte ville förolämpa någon.