Durator Posted February 1, 2019 Report Share Posted February 1, 2019 Det här var Star Trek för mig. Bra story tycker jag. Innehöll en del som man vill se i ST som the Prime Directive, lite utforskande. Och man ser lite mer av personerna på Discovery. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 2, 2019 Report Share Posted February 2, 2019 Jag håller med. Det här kändes mer som ett "back to basic"-avsnitt helt i linje med TOS (förutom den delen med de okända utomjordingarna, som mer kändes som en TNG-aspekt). Jag gillar Joann Owosekun och vill gärna veta mer om henne. Det skulle också vara roligt att få se mer av detta "Terralysium" i framtiden, men det är kanske inte lika troligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 3, 2019 Report Share Posted February 3, 2019 Tycker detta är det bästa av säsong tvås tre avsnitt så här långt. Intressant sf-berättelse, även om vissa delar var lite ologiska som att alla världsreligioner plus wicca skulle ligga till grund till en ny religion. Det vore lite oväntat att personer som tillhör alla världsreligioner skulle samlas i en kyrka i USA och sedan förflyttas till en annan planet. Dessutom wicca är ju knappast särskilt stor sett till antal utövare. Men det kanske ändras under de kommande årtionden? Och kanske kyrkan redan från början hade en universell syn på Gud och religion? Det finns ju några sådana små samfund. Dock förvånar det dock att de skulle ha med wicca i sånt fall. I realiteten tror jag emellertid det är för att manusförfattarna inte ville förolämpa någon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 3, 2019 Report Share Posted February 3, 2019 Under alla stora krig är ofta kyrkor och andra heliga platser ställen där man kan söka skydd - därför är det inte konstigt om 100 personer av olika religiös eller vetenskaplig tro hamnar i detta rum för att söka skydd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts