thestargaze Posted February 1, 2020 Report Share Posted February 1, 2020 Hej, jag är en stor Star Trek fan som nu bor i Jönköping och undrar om det finns en star trek klubb eller liknande i Jönköping/Huskvarna trakten? Letar efter liksinniga vänner i min ålder, för att se på eller prata om star trek och annat, för att prata i en t.ex. gruppchat eller liknande. Jag arbetar som forskare/ingenjör och är 37 år. Vänligen/Susan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 2, 2020 Report Share Posted February 2, 2020 Jag känner inte till någon, men finns säkert Star Trek-intresserade som man kan träffa om man är villig att starta en förening. Men annars finns Trekkers i Östra Sverige men de håller till mestadels i Östergötland och Norrköping, men är inte så långt med tåg och bil. thestargaze 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 3, 2020 Report Share Posted February 3, 2020 Hej thestargaze! Själv bor jag som du säkert minns i Ulricehamn (40 minuter bort med bil). Någon klubb finns inte i Jönköping, men det kan självfallet finnas likasinnade. Jag och en likasinnad försöker träffas på lördagsförmiddagar vid 10-tiden för att titta på Picard. Vi kunde inte i lördags, så om det går på lördag kommer vi titta på avsnitt 2-3 i ett sträck. Du är självfallet välkommen att höra av dig om du vill vara med - och så kan jag ge besked om det verkligen blir av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 6, 2020 Report Share Posted February 6, 2020 Vår Ulricehamnsträff blir nu på fredag eftermiddag kl 15.30 istället. Och bara avsnitt 3, då vi inte kunde hålla oss utan tittade båda två på respektive håll... Men eftersom du inte svarat så är det kanske ändå inte intressant eller möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...