Jump to content

Finns det Star Trek fans i Jönköping/Huskvarna?

thestargaze

Recommended Posts

Hej, jag är en stor Star Trek fan som nu bor i Jönköping och undrar om det finns en star trek klubb eller liknande i Jönköping/Huskvarna trakten? 

Letar efter liksinniga vänner i min ålder, för att se på eller prata om star trek och annat, för att prata i en t.ex. gruppchat eller liknande.

Jag arbetar som forskare/ingenjör och är 37 år.  Vänligen/Susan

Hej thestargaze! Själv bor jag som du säkert minns i Ulricehamn (40 minuter bort med bil). Någon klubb finns inte i Jönköping, men det kan självfallet finnas likasinnade. 

Jag och en likasinnad försöker träffas på lördagsförmiddagar vid 10-tiden för att titta på Picard. Vi kunde inte i lördags, så om det går på lördag kommer vi titta på avsnitt 2-3 i ett sträck. Du är självfallet välkommen att höra av dig om du vill vara med - och så kan jag ge besked om det verkligen blir av. 

Vår Ulricehamnsträff blir nu på fredag eftermiddag kl 15.30 istället. Och bara avsnitt 3, då vi inte kunde hålla oss utan tittade båda två på respektive håll... :)

Men eftersom du inte svarat så är det kanske ändå inte intressant eller möjligt. 

Jag har varit inaktiv i forumet väldigt, väldigt länge nu, men jag bor i Huskvarna. Har en del kompisar som gillar Trek, men vi har inte direkt några "träffar" om enbart det, utan umgås mer i samband med ex. brädspel. (Jag är en 86:a som arbetar med juridik 😊 )

/Natalie

3 hours ago, Commander Michels said:

Jag har varit inaktiv i forumet väldigt, väldigt länge nu, men jag bor i Huskvarna. Har en del kompisar som gillar Trek, men vi har inte direkt några "träffar" om enbart det, utan umgås mer i samband med ex. brädspel. (Jag är en 86:a som arbetar med juridik 😊 )

/Natalie

Va roligt, .. har aldrig spelat brädspel. Tror ja .. ha ha .. osäker vad det är. (Jag är en 82:a och arbetar med fysik) 

/Susan 

13 timmar sedan, thestargaze sade:

Va roligt, .. har aldrig spelat brädspel. Tror ja .. ha ha .. osäker vad det är. (Jag är en 82:a och arbetar med fysik) 

/Susan 

Brädspel har nog de flesta spelat någon gång. Tänk typ Monopol men de spel vi spelar är oftast mer komplexa och tar längre tid. :)