thestargaze Posted February 1, 2020 Report Share Posted February 1, 2020 Hej, jag är en stor Star Trek fan som nu bor i Jönköping och undrar om det finns en star trek klubb eller liknande i Jönköping/Huskvarna trakten? Letar efter liksinniga vänner i min ålder, för att se på eller prata om star trek och annat, för att prata i en t.ex. gruppchat eller liknande. Jag arbetar som forskare/ingenjör och är 37 år. Vänligen/Susan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 2, 2020 Report Share Posted February 2, 2020 Jag känner inte till någon, men finns säkert Star Trek-intresserade som man kan träffa om man är villig att starta en förening. Men annars finns Trekkers i Östra Sverige men de håller till mestadels i Östergötland och Norrköping, men är inte så långt med tåg och bil. thestargaze 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 3, 2020 Report Share Posted February 3, 2020 Hej thestargaze! Själv bor jag som du säkert minns i Ulricehamn (40 minuter bort med bil). Någon klubb finns inte i Jönköping, men det kan självfallet finnas likasinnade. Jag och en likasinnad försöker träffas på lördagsförmiddagar vid 10-tiden för att titta på Picard. Vi kunde inte i lördags, så om det går på lördag kommer vi titta på avsnitt 2-3 i ett sträck. Du är självfallet välkommen att höra av dig om du vill vara med - och så kan jag ge besked om det verkligen blir av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 6, 2020 Report Share Posted February 6, 2020 Vår Ulricehamnsträff blir nu på fredag eftermiddag kl 15.30 istället. Och bara avsnitt 3, då vi inte kunde hålla oss utan tittade båda två på respektive håll... Men eftersom du inte svarat så är det kanske ändå inte intressant eller möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 6, 2020 Author Report Share Posted February 6, 2020 (edited) Har lite svårt att ta mig till Ulricehamn eftersom jag har varken körkort eller bil . Jag är här online dock,.. i alla fall efter kl 17. Edited February 6, 2020 by thestargaze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted February 10, 2020 Report Share Posted February 10, 2020 Jag har varit inaktiv i forumet väldigt, väldigt länge nu, men jag bor i Huskvarna. Har en del kompisar som gillar Trek, men vi har inte direkt några "träffar" om enbart det, utan umgås mer i samband med ex. brädspel. (Jag är en 86:a som arbetar med juridik 😊 ) /Natalie thestargaze 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 10, 2020 Author Report Share Posted February 10, 2020 3 hours ago, Commander Michels said: Jag har varit inaktiv i forumet väldigt, väldigt länge nu, men jag bor i Huskvarna. Har en del kompisar som gillar Trek, men vi har inte direkt några "träffar" om enbart det, utan umgås mer i samband med ex. brädspel. (Jag är en 86:a som arbetar med juridik 😊 ) /Natalie Va roligt, .. har aldrig spelat brädspel. Tror ja .. ha ha .. osäker vad det är. (Jag är en 82:a och arbetar med fysik) /Susan Commander Michels 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted February 11, 2020 Report Share Posted February 11, 2020 13 timmar sedan, thestargaze sade: Va roligt, .. har aldrig spelat brädspel. Tror ja .. ha ha .. osäker vad det är. (Jag är en 82:a och arbetar med fysik) /Susan Brädspel har nog de flesta spelat någon gång. Tänk typ Monopol men de spel vi spelar är oftast mer komplexa och tar längre tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
natal_plum Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Hej, jag är ny på forumet, men en nygammal Star Trek fan ( började titta igen efter många års uppehåll, sedan jag upptäckte att alla serier finns på Netflix :) . Bor strax utanför Jönköping, en 83:a som jobbar med logistk. Snackar gärna på chatten eller liknande. //Magdalena thestargaze 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 17, 2020 Author Report Share Posted February 17, 2020 Hej, jag är thestargaze#3279 på Discord om ni vill chatta. Finns också på Facebook, dm mig för länk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sunden Posted February 20, 2020 Report Share Posted February 20, 2020 Jag bor också i Jönköping och har inte varit så aktiv på detta forum. Om det finns intresse så kan vi träffas och kolla på de nya avsnitten och även ett och annat gammalt avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts