Aike Posted February 22, 2020 Report Share Posted February 22, 2020 (edited) Ja, som rubriken skriver: hur bra är Star Trek: Picard jämfört med övriga Star Trek-serier? Visst, är det ännu tidigt och inte ens första säsongen har avslutats, men ändå kan vi fatta ett beslut nu i omröstningen eller åtminstone skriva ett inlägg. För min del så tycker jag tyvärr att serien hittills har varit den sämsta Star Trek-serien. Mestadels på grund av att den är utdragen och långsam. Dock är den fortfarande sevärd, men mest för att se vad som hänt med Picard och övriga figurer från 90-talets Star Trek-serier. Förhoppningsvis är avslutningen av säsong ett och nästa säsong betydligt bättre, så jag får möjlighet att revidera min åsikt. Edited February 22, 2020 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 28, 2020 Author Report Share Posted March 28, 2020 Ser att åtminstone tre har röstat😀 Forumet är alltså inte helt dött. Jag röstade på att det var den sämsta serien baserat på de tidiga avsnitten. Måste revidera det till att den ändå tillhör de bättre när de väl kom ut i rymden och de avslutande avsnitten var väldigt bra. Tyvärr om jag ska säga att den dock inom ett område kvarstår som den sämsta, nämligen inom förmågan att attrahera nya fans. Med tanke på alla möten med gamla figurer, flashbacks och om än väl utvecklade sidokaraktärer, så är serien verkligen inte lätt att följa om man bara kikat lite eller aldrig på Star Trek. Jag tvivlar att serien har lockat särskilt många nya tittare. Lite trist eftersom man mycket väl kunnat gjort det med en relativt lik handling. thestargaze 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 28, 2020 Report Share Posted March 28, 2020 Bra sammanfattning. Jag behåller mitt betyg om att den är bland de bättre, men den är absolut inte den bästa. Håller med om att dessa flörtar med tidigare fans självfallet alltid är välkomna för oss "hardcore trekkers", men det är inget som håller för en längre tid och jag har faktiskt lite tröttnat på att det hela tiden skall poppa upp gamla karaktärer. Alltså även jag som då är en "hardcore trekker". Men säsongens slut gör att jag i alla fall ser med tillförsikt på kommande säsong. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted April 28, 2020 Report Share Posted April 28, 2020 Det är ju naturligtvis svårt att bedöma en serie efter första säsongen, men jag vill säga att Picard än så länge är bland de bättre. En sak som jag verkligen gillade var det långsamma berättartempot, jag tycker det är skönt när en historia kan få ta tid. Och i motsatts till föregående talare så tappade jag snarare intresset när de kom ut i rymden och det var några saker mot slutet som jag störde mig på. Men eftersom jag nuförtiden ser väldigt få TV-serier och inte har några betänkligheter med att sluta titta om det inte intresserar mig tillräckligt mycket så får man väl säga att det är ett mycket gott betyg att jag valde att se klart hela säsongen. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 26, 2020 Report Share Posted May 26, 2020 (edited) Jag tycke Picard var bra, men säsong hade några problem med t.e.x tempo .. mitt största besvikelse var nog de sista minuterna på sista avsnittet med Picard. Tyckte det var lite klumpigt ihop skrivet och filmat. Hade nog föredragit ett annat avslut ,.. är jag glad att Picard är kvar men jag vet inte vad det innebär nu .. Serien var vackert i scenografi och miljön och jag gillade många av karaktärerna (inte alla). Är dock rädd att vi inte kommer att höra ifrån Narek nu eller hans syster. Jag ger Picard ett högt betyg men den kan vara bättre. Ärligt talat det bästa med Picard för mig var nog att se Riker och Deanna igen och framförallt att återse Seven of Nine (och allt annat Borg innehåll och karaktärer). Hoppas hon får sin egen serie eller blir en ’regular’ karaktär .. det är ingen hemlighet att jag älskar allt med Borg innehåll i Star Trek .. kul med att en del känns igen ifrån Star Trek Online. Edited May 26, 2020 by thestargaze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Staffan V. Posted October 4, 2022 Report Share Posted October 4, 2022 Har bara tittat på dom första avsnitten säsong 1 men den "fångar" mig mer än Star Trek: Discovery. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts