Jump to content

Escape from Endor

Thalaxian

Recommended Posts

Är det någon som har sett "uppföljarna" till de tre första Star Wars-filmerna, om man nu kan kalla det en uppföljare eftersom den är helt fristående. Den utspelar sig som namnet nämner på skogsmånen Endor. Sen kanske det inte är så mycke sfi men lite är det i alla fall. Min första fråga är sålunda hur många som har uppmärksammat denna film. Min andra fråga är hur många som sedan har sett själva filmen och vad ni i så fall tyckte om den?

Ett litet tillägg: Jag har fått reda på att filen inte heter Escape from Endor utan The Ewok Adventure (Hjältarnas karavan)

och att det även finns en til med namnet

Ewoks: The Battle for Endor (Slaget om Endor).

Edited by Thalaxian

Såg någon av Endor filmerna, de hadde inte alls samma budget, och käns inte så "äkta" rymdskepps cenen på slutet såg snygg ut.

Undar om hjältarnas karavan fortfarande säljs eller GL har bestämt att dessa filmer inte heller existerar prisis som star wars i orginal utförande.

Jag har sett bägge två... tyckte de var bra på den tiden (fast då var ju allt man såg lättsmält speciellt när det var Star Wars-relaterat). Speciellt den andra av filmerna var ganska bra; ett klassiskt familjevänligt action/äventyr med Sci-Fi-inslag.

The Ewok Adventure (Hjältarnas karavan)

Ewoks: The Battle for Endor (Slaget om Endor)

Har båda på VHS. Spelade in dem från Filmnet för många år sedan. Filmerna är mer inriktade mot barn än vad Star Wars är men är ändå roliga att se. Andra filmen är mörkare och dystrare än den första. Minns att jag tyckte den var lite skrämmande när jag var liten.

Det kan tyvärr vara svårt att få tag på dessa nuförtiden. Vilket är tråkigt för det är faktiskt inga dåliga filmer.

eller GL har bestämt att dessa filmer inte heller existerar prisis som star wars i orginal utförande.

Hur mear du här?

Gorge Lukas har sakt att han aldrig ska ge ut orginal trilogin som den ursprungligen såg ut, utan alla ska bara få se spesial ed där Greedo skjuter på Han först osv

Nu undrar jag om Ewok filmerna också (har) ska försvinna....

Gorge Lukas har sakt att han aldrig ska ge ut orginal trilogin som den ursprungligen såg ut, utan alla ska bara få se spesial ed där Greedo skjuter på Han först osv

Nu undrar jag om Ewok filmerna också (har) ska försvinna....

Så du menar alltså att de versioner som visades på bio när de hade premiär p å70-talet. att de aldrgi skulle visats?

Inte om GL får som han vill och det är han som bestämer...iriterande va :)

Ja, det får en verkligen att fundera. Varför i hela friden stoppade han dem inte direkt i så fall? Varför gick han med på att ge ut dem i de versionerna från början i så fall? hmm :huh:

Edited by Thalaxian

Inte om GL får som han vill och det är han som bestämer...iriterande va :)

Ja, det får en verkligen att fundera. Varför i hela friden stoppade han dem inte direkt i så fall? Varför gick han med på att ge ut dem i de versionerna från början i så fall? hmm :huh:

Han har stoppat de tidiga varianterna av star wars filmerna. Nu undrar jag om han har gjort samma sak med Evok filmerna.

Stoppa inebär att sluta sälja dessa filmer till konsumenterna och vänta på att alla VHS kopier åldrats sönder.

Han har stoppat de tidiga varianterna av star wars filmerna. Nu undrar jag om han har gjort samma sak med Evok filmerna.

Stoppa inebär att sluta sälja dessa filmer till konsumenterna och vänta på att alla VHS kopier åldrats sönder.

Aha, det var så du menade. Det förklarar ju en del. Jag fattade det först som att han ville stoppa dem innan de ens gavs ut. Tack för hjälpen!

• 1 year later...