Thalaxian Posted October 12, 2003 Report Share Posted October 12, 2003 (edited) Är det någon som har sett "uppföljarna" till de tre första Star Wars-filmerna, om man nu kan kalla det en uppföljare eftersom den är helt fristående. Den utspelar sig som namnet nämner på skogsmånen Endor. Sen kanske det inte är så mycke sfi men lite är det i alla fall. Min första fråga är sålunda hur många som har uppmärksammat denna film. Min andra fråga är hur många som sedan har sett själva filmen och vad ni i så fall tyckte om den? Ett litet tillägg: Jag har fått reda på att filen inte heter Escape from Endor utan The Ewok Adventure (Hjältarnas karavan) och att det även finns en til med namnet Ewoks: The Battle for Endor (Slaget om Endor). Edited October 13, 2003 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted October 12, 2003 Report Share Posted October 12, 2003 Såg någon av Endor filmerna, de hadde inte alls samma budget, och käns inte så "äkta" rymdskepps cenen på slutet såg snygg ut. Undar om hjältarnas karavan fortfarande säljs eller GL har bestämt att dessa filmer inte heller existerar prisis som star wars i orginal utförande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tr3kk Posted October 12, 2003 Report Share Posted October 12, 2003 Jag har sett bägge två... tyckte de var bra på den tiden (fast då var ju allt man såg lättsmält speciellt när det var Star Wars-relaterat). Speciellt den andra av filmerna var ganska bra; ett klassiskt familjevänligt action/äventyr med Sci-Fi-inslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 12, 2003 Author Report Share Posted October 12, 2003 Där har jag visst missat något. Jag trodde bara det fanns en film. Vad heter den andra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 12, 2003 Author Report Share Posted October 12, 2003 eller GL har bestämt att dessa filmer inte heller existerar prisis som star wars i orginal utförande. Hur mear du här? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 12, 2003 Report Share Posted October 12, 2003 The Ewok Adventure (Hjältarnas karavan) Ewoks: The Battle for Endor (Slaget om Endor) Har båda på VHS. Spelade in dem från Filmnet för många år sedan. Filmerna är mer inriktade mot barn än vad Star Wars är men är ändå roliga att se. Andra filmen är mörkare och dystrare än den första. Minns att jag tyckte den var lite skrämmande när jag var liten. Det kan tyvärr vara svårt att få tag på dessa nuförtiden. Vilket är tråkigt för det är faktiskt inga dåliga filmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 13, 2003 Author Report Share Posted October 13, 2003 (edited) Ewoks: The Battle for Endor (Slaget om Endor) Härt kom jag visst ihåg titeln fel den ska alltså vara Ewoks: The Battle For Endor istället för Escape from Endor? Den filmen ajg syftar på har ett barn vid namn Sinder eller något liknande i en av rollerna. Edited October 13, 2003 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 eller GL har bestämt att dessa filmer inte heller existerar prisis som star wars i orginal utförande. Hur mear du här? Gorge Lukas har sakt att han aldrig ska ge ut orginal trilogin som den ursprungligen såg ut, utan alla ska bara få se spesial ed där Greedo skjuter på Han först osv Nu undrar jag om Ewok filmerna också (har) ska försvinna.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 14, 2003 Author Report Share Posted October 14, 2003 Gorge Lukas har sakt att han aldrig ska ge ut orginal trilogin som den ursprungligen såg ut, utan alla ska bara få se spesial ed där Greedo skjuter på Han först osv Nu undrar jag om Ewok filmerna också (har) ska försvinna.... Så du menar alltså att de versioner som visades på bio när de hade premiär p å70-talet. att de aldrgi skulle visats? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 Inte om GL får som han vill och det är han som bestämer...iriterande va Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 Jag tror det slagit slint i huvudet på den gubben. :knäpp: Själv skulle jag inte ha något emot om framtida dvd utgåvor av filmerna innehöll både originalen och de nya versionerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 14, 2003 Author Report Share Posted October 14, 2003 (edited) Inte om GL får som han vill och det är han som bestämer...iriterande va Ja, det får en verkligen att fundera. Varför i hela friden stoppade han dem inte direkt i så fall? Varför gick han med på att ge ut dem i de versionerna från början i så fall? hmm Edited October 14, 2003 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 Är det de här filmerna som handlar om Evokerna? För om det är det, så är de mycket bra Jag tycker att evokerna är så ruskigt söta ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 14, 2003 Author Report Share Posted October 14, 2003 Är det de här filmerna som handlar om Evokerna? För om det är det, så är de mycket bra Jag tycker att evokerna är så ruskigt söta ^_^ Det stämmer. Har bara sett den ena som sagt, men jag skulle gärna vilja se den andra också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted October 15, 2003 Report Share Posted October 15, 2003 Inte om GL får som han vill och det är han som bestämer...iriterande va Ja, det får en verkligen att fundera. Varför i hela friden stoppade han dem inte direkt i så fall? Varför gick han med på att ge ut dem i de versionerna från början i så fall? hmm Han har stoppat de tidiga varianterna av star wars filmerna. Nu undrar jag om han har gjort samma sak med Evok filmerna. Stoppa inebär att sluta sälja dessa filmer till konsumenterna och vänta på att alla VHS kopier åldrats sönder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 15, 2003 Author Report Share Posted October 15, 2003 Han har stoppat de tidiga varianterna av star wars filmerna. Nu undrar jag om han har gjort samma sak med Evok filmerna. Stoppa inebär att sluta sälja dessa filmer till konsumenterna och vänta på att alla VHS kopier åldrats sönder. Aha, det var så du menade. Det förklarar ju en del. Jag fattade det först som att han ville stoppa dem innan de ens gavs ut. Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 3, 2005 Report Share Posted August 3, 2005 Jag visste inte att det fanns några uppföljare.till ot. Detta kan väl knappast vara kannon? *Undrande* J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielSchenström Posted August 3, 2005 Report Share Posted August 3, 2005 Ewokfilmerna släpptes nyligen på DVD så köp på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts