Kai Dukat Postad 10 April, 2006 Rapport Postad 10 April, 2006 Patrick Stewart har varit med i en serie som heter Eleventh Hour på ITV i England. Detta ska vara en nyinspelning från 70?-talet. Om jag har förstått det hela rätt så är det en miniserie i fyra delar och den sändes under feb och mars. Är det någon som vet vad detta är för något. är det sf eller "bara" en okult thriller? Jag tror dock att Stewart spelar någon typ av psykolog. Citera
Kai Dukat Postad 17 April, 2006 Författare Rapport Postad 17 April, 2006 Har nu sett det första avsnittet av denna serie, och är ganska nöjd. Är serien SF+ njaa kanske inte. Det handlar snare mer om populärvetenskaplig deckare, men den rör sig – i alla fall i detta avsnitt – i ytterkanten, gränsen till sf. Men serien har mer med Mord i sinnet än Arkiv X, framför allt i strukturen, men också inramningen av intrigen. I sann brittisk brutal-show-våld ramas avsnittets intrig i, avsnittet handlar om kloning av människofoster och det har inte gått så bra och allt inleds med att man finner begravningsområdet för alla de misslyckade fallen. Tillskillnad mot Mord i sinnet så kopplas inte vetenskapsmannen in i fallet, utan det är han som driver det hela. Och självklart är det Herr Stewart som spelar vetenskapsmannen. Brotten som behandlas är vetenskapsbrott, dvs skurkarna bryter mot vetenskapslagarna och Stewart ska få dem att sluta. Serien har tyvärr inte allt för stor budget, faktum är att jag undrar ibland om inte det är Stewart som är budgeten. Man kan gnälla på scenografin, de andra skådespelarna och några FX kan ni glömma. Men detta kompenserar man dock genom ett udda och snyggt foto, stundom är det riktigt riktigt snyggt. Men styrkan är dock ett mycket fint manus med fin struktur och bra tempo – avsnitten är långfilmsavsnitt – okej Geppetoplanteringen var lite för billig men annars riktigt bra. Stewart är dessutom helt underbar, på sitt bästa humör och hans skådespelartalanger blir x-tra bra när bakgrunden är naken och befriad från FX. Avsnittet får 3/5 Bonus: Fast det är en pilot så slipper vi den obligatoriska presentationen av de inblandade. Intrigen går före karaktärerna. Flera sådana prioriteringar vill man se bland piloterna. Citera
Tom_Hell Postad 30 Oktober, 2006 Rapport Postad 30 Oktober, 2006 Tv4 börjar visa denna serie under vinjetten "British Crime" den 11:e November. Mer info finns här: http://www.tv4.se/tvtabla/episode/382549.html http://www.imdb.com/title/tt0462097/ Citera
Rick Hunter Postad 30 Oktober, 2006 Rapport Postad 30 Oktober, 2006 Brukar inte gilla brittiska kriminalserier, men när Stewart är med så får man ju i alla fall ge det en chans Citera
Kai Dukat Postad 20 November, 2006 Författare Rapport Postad 20 November, 2006 Andra avsnittet var riktigt bra för att vara en tv produktion. Nivån högre detta avsnitt än första. Dock slår Picard fram när Stewart skäller ut sin kolega som är ansvarig för smittan. Bra jobbat 4/5 Citera
orville Postad 20 November, 2006 Rapport Postad 20 November, 2006 Andra avsnittet var riktigt bra för att vara en tv produktion. Nivån högre detta avsnitt än första. Dock slår Picard fram när Stewart skäller ut sin kolega som är ansvarig för smittan. Bra jobbat 4/5 Håller verkligenmed Kai. Den scenen kändes verkligen star trekkig. Vyn från hustaket skulle man lätt kunna ha bytt ut mot en viewscreen Är den kvinnliga livvakten något lik karaktären Tasha Yar? Eller är jag kategoriserande för att de båda är tuffa och blonda? Citera
Kai Dukat Postad 21 November, 2006 Författare Rapport Postad 21 November, 2006 det var inte igår, hoppas allt är bra. Fröken Yar :blink: ja varför inte. Visst uttalade sig stewrat positivt om just den karaktären?? Citera
DominionMaster Postad 28 Januari, 2009 Rapport Postad 28 Januari, 2009 Jag hoppas den är bra! Får den i slutet av veckan från cdwow! Citera
Aliline Postad 28 Januari, 2009 Rapport Postad 28 Januari, 2009 Det finns en amerikansk version också, säsong 1 sänds just nu på CBS. 11 avsnitt av 18 har sänts. Citera
McTwiggy Postad 28 Januari, 2009 Rapport Postad 28 Januari, 2009 Det finns en amerikansk version också, säsong 1 sänds just nu på CBS. 11 avsnitt av 18 har sänts. mm det är klart att det måste finnas en Amerikansk version, annars förstår de inget Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.