Gå till innehåll

Sommarfilmklubb i Stockholm


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Föreningarna Stockholm Trekkers och MangaKai arrangerar tillsammans med Skarpnäcks stadsdelsförvaltning en sommarfilmklubb med sammanlagt två visningar. Vid första visningen kommer bl.a. Star Trek: First Contact, Men in black, Tomb Raider och en del anime att visas. Till dessa visningar räcker det inte med att vara medlem i någon av de svenska Star Trek-föreningarna, utan det är en särskild sommarfilmklubb och medlemskapet till denna löses på plats för 20:-. Därutöver kostar det ynka 40:- att vara med på en heldag. Medlemskapet gäller för båda tillfällena. För er som har vägarna förbi är detta således ett perfekt tillfälle att se kul och bra film tillsammans med andra på storduk. Platsen är A-salen i Skarpnäcks kulturhus i Stockholm.

Visningar:

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Du har självklart rätt och jag ändrar direkt. I programmet från Stockholm Trekkers stod det "anime/manga", så jag tog därför det ord jag kände bäst igen. Även där skulle det bara ha stått anime. Det är inte ovanligt med fel i programmen från Stockholm Trekkers, men jag borde ha upptäckt och korrigerat detta själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Du har självklart rätt och jag ändrar direkt. I programmet från Stockholm Trekkers stod det "anime/manga", så jag tog därför det ord jag kände bäst igen. Även där skulle det bara ha stått anime. Det är inte ovanligt med fel i programmen från Stockholm Trekkers, men jag borde ha upptäckt och korrigerat detta själv.

Är det inte *skäms*? Men vad det gäller anime/Manga så är det väl så att många bara känner till manga och därmed tror att allt täcknat är manga oavsett om det är serierutor eller film... J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Du har självklart rätt och jag ändrar direkt. I programmet från Stockholm Trekkers stod det "anime/manga", så jag tog därför det ord jag kände bäst igen. Även där skulle det bara ha stått anime. Det är inte ovanligt med fel i programmen från Stockholm Trekkers, men jag borde ha upptäckt och korrigerat detta själv.

Är det inte *skäms*? Men vad det gäller anime/Manga så är det väl så att många bara känner till manga och därmed tror att allt täcknat är manga oavsett om det är serierutor eller film... J.

Ja det är något man ofta stöter på. Men det är väll inte så lätt alltid om man inte vet något om asiatisk Manga/Anime. Dessutom ger media denna bild av att allt teknat kallas för Manga. M??nga som recencerar och skriver om Manga/Anime, vet inte att det är skillnad mellan dessa begrepp. En del verkar inte ha kolla alls på var det är de skriver om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två av gamla mina klasskompisar dyrkade allt japanskt/koreananskt/kinesiskt eller vad det nu var. det var mest musiken dom var intresserade av, men mycket annat också, så man är inte helt utanför ämnet. det värsta var när dom satt och kollade på en portabel DVD ochman fattade inget av koreanskan, men dom två satt där och förstod varje ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...