Gå till innehåll

Nytt om öppningsscener i elfte filmen


Nyhet

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpg Enligt Trekmovie.com kommer den kommande filmen, med premiär i maj 2009, att börja med en scen som utspelar sig efter Star Trek: Nemesis med bl.a. en äldre Spock. Därefter kommer vi att föras tillbaka i tiden till en god tid för Star Trek: Originalserien. Ingen större spoiler, kanske, men den grundar sig i vissa uttalanden av J.J. Abrams tillsammans med andra källor.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Vet dock inte om jag gillar just att man startar upp filmen i framtiden för att sedan ha en eller flera tillbakablickar. Dock är du ju rätt givet med tanke på att Spock den äldre ska vara med i filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst-bra att gamla Spock är med! Men jag gillar personligen inte "tillbakablicksfilmer". :huh: Men den blir nog bra ändå!

Om dom ändå kunde göra en film som utspelas efter nemesis...i alla fall med någon eller några från TNG..suck :(

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ju mer jag tänker på det så kan en tillbakablicks-film som "börjar" efter Nemesis vara ett snyggt sätt att knyta ihop denna med tidigare gjorda filmer och få en slags closure på TOS/TNG-eran, genom en film som tar vid (börjar) där senaste filmen slutade och slutar innan första avsnittet av serien, där det hela en gång började. Cirkeln är sluten. Jag är helt övertygad om att de tänkt så.

Vilket bereder vägen för en ny "era" i ST så att säga, kanske en ny serie vart det lider men definitivt nya filmer.

There is a lot of space left to be trekked and explored... new frontiers, new adventures!

Redigerad av Schran
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ju mer jag tänker på det så kan en tillbakablicks-film som "börjar" efter Nemesis vara ett snyggt sätt att knyta ihop denna med tidigare gjorda filmer och få en slags closure på TOS/TNG-eran, genom en film som tar vid (börjar) där senaste filmen slutade och slutar innan första avsnittet av serien, där det hela en gång började. Cirkeln är sluten. Jag är helt övertygad om att de tänkt så.

Vilket bereder vägen för en ny "era" i ST så att säga, kanske en ny serie vart det lider men definitivt nya filmer.

There is a lot of space left to be trekked and explored... new frontiers, new adventures!

Ja tack! Fortsätt the star trek-story sedan, efter nemesis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...