Gå till innehåll

Star Trek XI: Kritikernas val


Nyhet

Rekommenderade inlägg

star_trek_xi_superliten.jpgStar Trek XI fortsätter att kamma in höga betyg. Av The Broadcast Film Critics Association har filmen utsetts som ett Kritikernas val med ett betyg på 93 (av 100 möjliga). I Rotten Tomatoes fortsätter filmen att behålla ett perfekt betyg på 100, efter 15 recensioner listade. Metacritic har två recensioner publicerade med ett genomsnittligt betyg på 100 (även här av 100 möjliga).

I Expressen får filmen st_xi_expressen_score_090501.gif(Tack till Aike & Kathryn Archer). Svenska MovieZine ger filmen st_xi_moviezine_score_090502.gif(Tack till Garak)

Paramount säger i ett uttalande att de är entusiastiska och överväldigade över hur väl filmen hittills har tagits emot.

[Läs även vår tidigare nyhet Recensioner av Star Trek-filmen]

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Broadcast Film Critics Association 93/100-betyg innebär vad jag kan förstå att den kommer att nomineras till Critics´Choice Galan i januari.

2008-års vinnarfilm Slumdog Millionaire fick "bara" 92/100, så betyget är inte avgörande för vilken film som vinner. Batman fick t ex 96.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså bor man i en skitstad som stänger bion i maj och juni!!!

Idioter... :arg:

Blir att dra till typ Övik eller H-sand då... :w00t:

Nästan lite på gränsen till flaming varning här alltså! Kan väl tänka mig att det helt enkelt inte finns tillräckligt med besökare i din stad under sommarmånaderna för att det ska bära sig rent ekonomiskt att ha öppet. (Lång mening, va?) J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åsså bor man i en skitstad som stänger bion i maj och juni!!!

Idioter... :arg:

Blir att dra till typ Övik eller H-sand då... :w00t:

Nästan lite på gränsen till flaming varning här alltså! Kan väl tänka mig att det helt enkelt inte finns tillräckligt med besökare i din stad under sommarmånaderna för att det ska bära sig rent ekonomiskt att ha öppet. (Lång mening, va?) J.

Folk finns det (ca 10 000 i stan, 20 000 i kommunen) och varje gång det är en film som har premiär så är det fullt i en vecka så jag förstår inget.

Nu kommer folk missa flera stora filmer som har premiär under denna tiden, de mest intensiva biomånaderna under året.

Bara för att nämna några:

X-Men Origins: Wolverine

Knowing

Star Trek

Änglar och Demoner

Terminator Salvation

Transformers: De besegrades hämnd

Dom har stängt förut också men då brukar det vara i slutet av juni och juli/aug så jag förstår inte denna idioti.

Bara Änglar och Demoner skulle säkert dra in tillräckligt med strålar för att det skulle gå runt att ha öppet dessa månader.

Men vad du menar med " flaming varning " vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menade att vi försöker att inte racka ner för hårt på folk och företeelser här i forat. Men det var bara nästan en flamingvarning ;)

Men jag förstår din frustration till fullo! Klart att man vill kunna gå och se sina filmer hyfsat nära hemma. Det är säkert anställnings och andra -avtal som ligger till grund till varför dom inte har öppet fast det borde gå runt. Du får starta en namninsamling och knalla till kommunen med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är verkligen ett dåligt affärsbeslut att stänga bion när det kommer så många storfilmer. Flera av dem kommer att hamna på topp tio över mest sedda filmer i år så ägaren skjuter sig i foten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frustration får man självklart känna och visa men man får inte låta den glida över i hackande/personangrepp och liknande på andra personer/rollfigurer med mera då dessa och andra kan ta illa upp. I det här fallet får man givetvis diskutera stängningen som sådan men inte kasta galla över biografägarna. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas ingen har missat min recension som ligger i Star Trek XI-forumet under titeln "Star Trek är tillbaka!".

Dessutom ligger filmen fortfarande kvar på 100 procent hos Rotten Tomatoes med 25 recensioner. Hos Metacritics har dock betyget sänkts till 89. Men ingen recension är sämre än vad som motsvarar 4 på en femgradigskala.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nu ni, nu ska ni få höra!

Såg fram emot att få se filmen när jag kom tillbaka till Skellefteå (i lördags), men tro *** att filmen slutat gå, efter bra tre veckor!!!

Det är tydligen inte meningen att jag ska få se filmen... :gråter:

Inte undra på att folk laddar ner när de håller på såhär... :förbannad:

Redigeringsorsak- svordom ej tillåtet enligt forumgerler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skönt att höra! Jag blir mer och mer sugen på att se den här filmen helt klart. Dock skulle jag gärna vilja veta vad aftonbladet tänker ge filmen för betyg... J.

Men har du inte redan sett den J? Jag tyckte jag såg dig på premiären. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...