Gå till innehåll

Star Wars-filmerna släpps i 3d


Nyhet

Rekommenderade inlägg

De sex Star Wars-filmerna lanseras på biograferna igen, men denna gång i 3d, skriver Lucasfilm i ett pressmeddelande. Först ut är The Phantom Menace, på svenska känd som Det mörka hotet, som släpps redan nästa år. Amerikanskt premiärdatum är den 10 februari. Om och när den släpps i Sverige är i skrivande stund okänt.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig lite kluven inför detta. Jag gillar alla sex filmerna, även om kvaliteten varierar, och det vore kul att se hela historien på bio i ett svep med bättre effekter. Dessutom har det gått tolv år sedan The Phantom Menace släpptes, så det är ett tag sedan. Samtidigt är det filmer jag har sett många gånger och redan har sett på bio. Sedan undrar jag om de verkligen kan göra dem riktigt bra i 3d, då de inte var gjorda i det från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol: ^

Nu är väl den faktiska orsaken att Lucasfilm är ett företag som kanske inte har jättemånga inkomstkällor förutom Star Wars och kanske Indiana Jones, så de behöver få in så mycket de bara kan för att på dessa för att överleva.

Sedan är det ju en ny marknad delvis, eftersom många barn nu är för unga för att ha sett ens den senaste trilogin på bio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har ju inte särskilt många andra saker att tjäna pengar på. Dessutom har det mesta han har gjort blivit ekonomiskt framgångsrik och omtyckt. Star Wars hade nästan varit dött och bortglömt om det bara hade varit de gamla tre filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lucas finansierar alla filmer samt Lucasfilm själv, så han behöver hela tiden mer pengar att kunna driva företaget samt producera nya filmer. Skulle någon av Star Wars-filmerna floppat (bortsett från den första som Fox betalade) hade han förmodligen fått lägga ned.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clone Wars-serien, Indiana Jones 4 är väl det senaste. Antagligen finns det några projekt på g. Men han spottar ju knappast ut filmer då han får betala allt själv. Lucas kan ju knappast anklagas för att exploatera sina skapelser. Hade det varit ägda av ett företag så hade vi sett betydligt fler Star Wars-filmer och serier. Titta bara på Paramount och Star Trek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clone Wars är ju ytterligare mjölk från Star Wars kossan. Att det är en film förutom det, visst. Klart man kan anklaga honom att exploatera sina skapelser, någon gång får det ju vara nog tycker man. Jämförelsen med Star Wars och Star Trek/Paramount vill jag inte röra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har släppt fem filmer sedan 1999. Knappast någon form av överdriven mjölkning jämfört med andra filmserier. Att han sedan använder sina mest populära koncept är väl för att det finna mängder med fans som vill se mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjölkning genom merch. som sagt det är så han får mer klirr i kassan. Filmerna är bara en liten del av inkomsten. Det finns klart mer SW-merch än det finns ST-merch. Filmer och serier är iaf mer kreativt än att släppa massa merch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte fördelningen mellan intäkter från filmer respektive merchandise. Jag tror emellertid inte att det mesta kommer ifrån det sistnämnda. Visst, det är en viktig del och Star Wars säljer mycket prylar, men det är filmerna och tv-serierna som driver hans ekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt alla dokumentärer och ekonominyheter så är det så att G Lucas tjänar betydligt mer på merch än på filmer och serier. Filmerna och serierna drar enbart in en bråkdel av all merch. Sedan får var och en tro eller tycka som den vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...