Nyhet Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 (edited) De sex Star Wars-filmerna lanseras på biograferna igen, men denna gång i 3d, skriver Lucasfilm i ett pressmeddelande. Först ut är The Phantom Menace, på svenska känd som Det mörka hotet, som släpps redan nästa år. Amerikanskt premiärdatum är den 10 februari. Om och när den släpps i Sverige är i skrivande stund okänt. Källa [ Till originalnyheten ] Edited November 4, 2012 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 13, 2011 Report Share Posted March 13, 2011 Känner mig lite kluven inför detta. Jag gillar alla sex filmerna, även om kvaliteten varierar, och det vore kul att se hela historien på bio i ett svep med bättre effekter. Dessutom har det gått tolv år sedan The Phantom Menace släpptes, så det är ett tag sedan. Samtidigt är det filmer jag har sett många gånger och redan har sett på bio. Sedan undrar jag om de verkligen kan göra dem riktigt bra i 3d, då de inte var gjorda i det från början. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerZerk Posted March 14, 2011 Report Share Posted March 14, 2011 Hade hellre sett att de släppt de tre originalfilmerna från 70-80-talet på blu-ray först. Ser inte varför allt måste vara i 3D. De tio Star Trek filmerna som jag har duger alldeles utmärkt på blu-ray 2D. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 14, 2011 Report Share Posted March 14, 2011 Har Lucas möjligtvis 5-6 exfruar han måste betala underhåll till? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 14, 2011 Report Share Posted March 14, 2011 :lol: ^ Nu är väl den faktiska orsaken att Lucasfilm är ett företag som kanske inte har jättemånga inkomstkällor förutom Star Wars och kanske Indiana Jones, så de behöver få in så mycket de bara kan för att på dessa för att överleva. Sedan är det ju en ny marknad delvis, eftersom många barn nu är för unga för att ha sett ens den senaste trilogin på bio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 George har mest inkomster från merch. Det finns enormt mycket StarWars-pinalar att köpa och det medför klirr i Georges kassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 17, 2011 Report Share Posted March 17, 2011 Ärligt, jag tror att det är varje kreativ persons dröm att hitta en sådan där super duper hit som star wars i sin karriär. Då kan man gå i pension med gott samvete. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 17, 2011 Report Share Posted March 17, 2011 Synd att Lucas inte tänkte i dom banorna för länge, länge sedan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 17, 2011 Report Share Posted March 17, 2011 LOL! Gärna omedelbart efter Rymdimperiet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Synd att Lucas inte tänkte i dom banorna för länge, länge sedan. Instämmer till fullo. Jag kan personligen tycka att han driver Star Wars för lång i sin strävan att utnyttja märket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Han har ju inte särskilt många andra saker att tjäna pengar på. Dessutom har det mesta han har gjort blivit ekonomiskt framgångsrik och omtyckt. Star Wars hade nästan varit dött och bortglömt om det bara hade varit de gamla tre filmerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Har man 593756382 biljarder dollar på kontot tycker jag att man kan sluta mjölka kossan och göra något mer intressant och givande istället, typ Howard the Duck Part II: Duck You, Critics. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Lucas finansierar alla filmer samt Lucasfilm själv, så han behöver hela tiden mer pengar att kunna driva företaget samt producera nya filmer. Skulle någon av Star Wars-filmerna floppat (bortsett från den första som Fox betalade) hade han förmodligen fått lägga ned. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Vilka filmer syftar du på att han finansierar/producerar nuförtiden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Clone Wars-serien, Indiana Jones 4 är väl det senaste. Antagligen finns det några projekt på g. Men han spottar ju knappast ut filmer då han får betala allt själv. Lucas kan ju knappast anklagas för att exploatera sina skapelser. Hade det varit ägda av ett företag så hade vi sett betydligt fler Star Wars-filmer och serier. Titta bara på Paramount och Star Trek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Clone Wars är ju ytterligare mjölk från Star Wars kossan. Att det är en film förutom det, visst. Klart man kan anklaga honom att exploatera sina skapelser, någon gång får det ju vara nog tycker man. Jämförelsen med Star Wars och Star Trek/Paramount vill jag inte röra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Han har släppt fem filmer sedan 1999. Knappast någon form av överdriven mjölkning jämfört med andra filmserier. Att han sedan använder sina mest populära koncept är väl för att det finna mängder med fans som vill se mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 (edited) Nu handlar ju inte mjölkning bara om att släppa filmer. Att det finns fans som vill ha mer har inte riktigt med saken att göra, kommer alltid finnas fans som skriker efter mer. Men skitsamma. Edited March 18, 2011 by The Holy Three Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 mjölkning genom merch. som sagt det är så han får mer klirr i kassan. Filmerna är bara en liten del av inkomsten. Det finns klart mer SW-merch än det finns ST-merch. Filmer och serier är iaf mer kreativt än att släppa massa merch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Jag vet inte fördelningen mellan intäkter från filmer respektive merchandise. Jag tror emellertid inte att det mesta kommer ifrån det sistnämnda. Visst, det är en viktig del och Star Wars säljer mycket prylar, men det är filmerna och tv-serierna som driver hans ekonomi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 19, 2011 Report Share Posted March 19, 2011 Enligt alla dokumentärer och ekonominyheter så är det så att G Lucas tjänar betydligt mer på merch än på filmer och serier. Filmerna och serierna drar enbart in en bråkdel av all merch. Sedan får var och en tro eller tycka som den vill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts