Nyhet Postad 18 Maj, 2014 Rapport Postad 18 Maj, 2014 I lördags höll den nybildade föreningen Trekkers i Östra Sverige (TÖS) sin första spelträff. På plats fanns Norrköpings tidning. Så här skriver tidningen: "De vet det mesta om Star Trek-kulturen. Nu har de startat en egen förening i Norrköping. Trekkers i Östra Sverige heter föreningen. Den förkortas TÖS och är öppen för alla östgötar, men de flesta kommer från Norrköping. Ja, faktiskt finns en medlem i Oskarshamn i Småland bortåt 20 mil söderut efter E22:an. Men denne medlem deltog inte vid träffen i samlingslokalen Hatten på Skolgatan i lördags, när medlemmarna träffades för att spela brädspel på Star Trek-tema." Hela artikeln läser du här. Källa [ Till originalnyheten ] Citera
Fleetadmiral Postad 18 Maj, 2014 Rapport Postad 18 Maj, 2014 (redigerade) Var det bara fyra som var på mötet? Redigerad 18 Maj, 2014 av Fleetadmiral Citera
Pjotr'k Postad 19 Maj, 2014 Rapport Postad 19 Maj, 2014 Jag är också medlem där, och jag har 22 mil dit... ;) (Detta var inte ett svar till Fleet...) Citera
Aike Postad 19 Maj, 2014 Rapport Postad 19 Maj, 2014 Jag tror att det var fler än fyra. Anders (The Holy Three) är vad jag kan se inte med på bilderna (så himla synligt i alla fall). Citera
Popesize Postad 19 Maj, 2014 Rapport Postad 19 Maj, 2014 Runt tio pers tror jag nog att det kan ha varit. (Med reservation för att jag kom lite senare, och kanske missade partyt :P ) Citera
The Holy Three Postad 19 Maj, 2014 Rapport Postad 19 Maj, 2014 (redigerade) Vi var totalt 13 stycken på träffen. Redigerad 19 Maj, 2014 av The Holy Three Citera
loghaD Postad 19 Maj, 2014 Rapport Postad 19 Maj, 2014 Vi var totalt 13 stycken på träffen. Inte illa! Kul att gruppen uppmärksammas på det här sättet, också! Citera
The Holy Three Postad 20 Maj, 2014 Rapport Postad 20 Maj, 2014 Ja, det var kul. Lyckades förhoppningsvis rekrytera några nya till föreningen också. Citera
mobocaster Postad 20 Maj, 2014 Rapport Postad 20 Maj, 2014 Pjotr'k, vi har inte glömt dig! Men vi är nybörjare, och förvirringen var total när det kom dit en reporter som inte ens visste vad Star Trek var för något. Vi fick upprepa vårt föreningsnamn 3-4 gånger och ändå blev det fel i första tryck... Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.