Nyhet Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 I lördags höll den nybildade föreningen Trekkers i Östra Sverige (TÖS) sin första spelträff. På plats fanns Norrköpings tidning. Så här skriver tidningen: "De vet det mesta om Star Trek-kulturen. Nu har de startat en egen förening i Norrköping. Trekkers i Östra Sverige heter föreningen. Den förkortas TÖS och är öppen för alla östgötar, men de flesta kommer från Norrköping. Ja, faktiskt finns en medlem i Oskarshamn i Småland bortåt 20 mil söderut efter E22:an. Men denne medlem deltog inte vid träffen i samlingslokalen Hatten på Skolgatan i lördags, när medlemmarna träffades för att spela brädspel på Star Trek-tema." Hela artikeln läser du här. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 (edited) Var det bara fyra som var på mötet? Edited May 18, 2014 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Jag är också medlem där, och jag har 22 mil dit... ;) (Detta var inte ett svar till Fleet...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Jag tror att det var fler än fyra. Anders (The Holy Three) är vad jag kan se inte med på bilderna (så himla synligt i alla fall). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popesize Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Runt tio pers tror jag nog att det kan ha varit. (Med reservation för att jag kom lite senare, och kanske missade partyt :P ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 (edited) Vi var totalt 13 stycken på träffen. Edited May 19, 2014 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Vi var totalt 13 stycken på träffen. Inte illa! Kul att gruppen uppmärksammas på det här sättet, också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Ja, det var kul. Lyckades förhoppningsvis rekrytera några nya till föreningen också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mobocaster Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Pjotr'k, vi har inte glömt dig! Men vi är nybörjare, och förvirringen var total när det kom dit en reporter som inte ens visste vad Star Trek var för något. Vi fick upprepa vårt föreningsnamn 3-4 gånger och ändå blev det fel i första tryck... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 23, 2014 Report Share Posted May 23, 2014 Jag förstår! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts