One Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 Kan nån tala om hur dom är "fördelade" samt vilken klass dom tillhör? Enterprise A - Constitution - The Final Frontier, mer? Enterprise B - Excelsior - Generations, mer? Enterprise C - Ambassador - ? Enterprise D - Galaxy - Generation, mer? Enterprise E - Sovereign - Nemesis, mer? Defiant - Defiant? - DS9, mer? Voyager - Intrepid - Voyager Enterprise - NX - Enterprise Har jag glömt något? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 Kan nån tala om hur dom är "fördelade" samt vilken klass dom tillhör? Enterprise A - Constitution - The Final Frontier, mer? Enterprise B - Excelsior - Generations, mer? Enterprise C - Ambassador - ? Enterprise D - Galaxy - Generation, mer? Enterprise E - Sovereign - Nemesis, mer? Defiant - Defiant? - DS9, mer? Voyager - Intrepid - Voyager Enterprise - NX - Enterprise Har jag glömt något? <{POST_SNAPBACK}> Enterprise C är med i Yesterdays Enterprise ett grymt bra avsnitt i tredje säsongen av TNG. Enterprise D (Galaxy) är med i hela TNG-serien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 Kan nån tala om hur dom är "fördelade" samt vilken klass dom tillhör? <{POST_SNAPBACK}> Vad menar du med "fördelade"? Åren dom var aktiva? Det ser ut som du kan deras klasser redan så du kanske menar typer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted August 19, 2004 Author Report Share Posted August 19, 2004 Rubriken GBotG, rubriken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted August 20, 2004 Report Share Posted August 20, 2004 Förlåt mig, förlåt mig :rodna: . Enterprise-A intruducerades i "The Search for Spock" och var med i "The Final Frontier" och "The Undiscovered Country" Enterprise-B var bara med i "Generations" Enterprise-E var med i "First Contact", "Insurrection" och "Nemesis" Defiant hade en gästroll i "First Contact" Enterprise (inte NX utan Constitution) var med i hela TOS-serien och "The Motion Picture", "The Wrath of Khan" och "The Search for Spock" Tycker fortfarande att du kan alla klasser <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted August 21, 2004 Author Report Share Posted August 21, 2004 Jag gjorde ju ett inlägg igår... :arg: ----------------------------------- Jag kollade på DITL medans jag skrev inlägget... Så... * Enterprise A - Constitution - TOS, The Final Frontier, The Search for Spock, the Undiscovered Country, the Wrath of Khan och the Motion Picture * Enterprise B - Excelsior - Generations * Enterprise C - Ambassador - Ett avsnitt i TNG * Enterprise D - Galaxy - TNG och Generation * Enterprise E - Sovereign - Nemesis, Insurrection och First Contact * Defiant - Defiant? - DS9 * Voyager - Intrepid - Voyager * Enterprise - NX - Enterprise Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted August 21, 2004 Report Share Posted August 21, 2004 Det finns två Enterprise av Constitution-klassen: NCC-1701 och NCC-1701-A NCC-1701 är med i TOS t.o.m. "Search for Spock" I "Final Frontier" och "Undiscovered Country" är det en ny uppgraderad version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted August 21, 2004 Author Report Share Posted August 21, 2004 Så pass? :o så... * Enterprise - Constitution - TOS och Search for Spock * Enterprise A - upgraderad Constitution - TOS, The Final Frontier, the Undiscovered Country, the Wrath of Khan och the Motion Picture * Enterprise B - Excelsior - Generations * Enterprise C - Ambassador - Ett avsnitt i TNG * Enterprise D - Galaxy - TNG och Generation * Enterprise E - Sovereign - Nemesis, Insurrection och First Contact * Defiant - Defiant? - DS9 * Voyager - Intrepid - Voyager * Enterprise - NX - Enterprise Båda Constitutionskeppen är med i TOS? Jag får det till bara nio filmer. Vilken film är inte med och vilket skepp är med i den? Är inte det läckra Enterprise E med i ngn serie? Inte ens i ngt enstaka avsnitt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted August 21, 2004 Report Share Posted August 21, 2004 Så pass? :o så... * Enterprise - Constitution - TOS och Search for Spock * Enterprise A - upgraderad Constitution - TOS, The Final Frontier, the Undiscovered Country, the Wrath of Khan och the Motion Picture * Enterprise B - Excelsior - Generations * Enterprise C - Ambassador - Ett avsnitt i TNG * Enterprise D - Galaxy - TNG och Generation * Enterprise E - Sovereign - Nemesis, Insurrection och First Contact * Defiant - Defiant? - DS9 * Voyager - Intrepid - Voyager * Enterprise - NX - Enterprise Båda Constitutionskeppen är med i TOS? Jag får det till bara nio filmer. Vilken film är inte med och vilket skepp är med i den? Är inte det läckra Enterprise E med i ngn serie? Inte ens i ngt enstaka avsnitt? <{POST_SNAPBACK}> Såhär: * Enterprise - Constitution - TOS, Motion Picture, Wrath of Khan och Search for Spock * Enterprise-A - uppgraderad Constitution - Final Frontier, The Undiscovered Country Filmen är The Voyage Home, då färdas Kirk med besättning i Klingonskeppet HMS Bounty (!). Enterprise-A är med lite i slutet. Jag sörjer med dig att Enterprise-E inte varit med i någon serie. Hon nämdes bara nån gång i VGR. Det ryktades att hon skulle vara med i sista DS9 episoden men så blev det inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 21, 2004 Report Share Posted August 21, 2004 Defiant ska vara med i first contact. Annars ser det bra ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted August 22, 2004 Author Report Share Posted August 22, 2004 Är inte Enterprise A med i serien, bara filmerna? Defiant ska vara med i first contact. Annars ser det bra ut Jag tänkte mest på dom skepp som har "huvudrollerna" och det är väl Enterprise E som har i First Contact? Då ser den färdiga (?) listan ut såhär då: * Enterprise - Constitution - TOS, Motion Picture, Wrath of Khan och Search for Spock * Enterprise-A - uppgraderad Constitution - Final Frontier, The Undiscovered Country och the Voyage Home * Enterprise B - Excelsior - Generations * Enterprise C - Ambassador - Ett avsnitt i TNG * Enterprise D - Galaxy - TNG och Generation * Enterprise E - Sovereign - Nemesis, Insurrection och First Contact * Defiant - Defiant? - DS9 * Voyager - Intrepid - Voyager * Enterprise - NX - Enterprise Då blir nästa fråga: Hur förstördes skeppen? Enterprise - Kirk skrotade det (hur?) Enterprise A - taget ut tjänst Enterprise B - still going strong Enterprise C - förstört i strid mot romulaner Enterprise D - krashat på Viridian III (stavning?) Enterprise E - still going strong Defiant - ? Voyager - ombyggt till museúm Enterprise (NX) - still going strong (eller vad man ska säga) Link to comment Share on other sites More sharing options...
discharged Posted August 22, 2004 Report Share Posted August 22, 2004 (edited) Enterprise "orginalet" blev förstört i filmen The search for Spock, när Kirk sätter igång självförstörelse mojängen( kan inte det korrekta översättningen på autodestruct sequence) :P Detta gör han iaf. pga. att klingons har skjutit Enterprise och förbereder att borda skeppet. Iaf. samtidigt som Klingonerna kommer ombord transporterar sig Kirk och de andra ner på Genesis yta... Sen lyckas dom transportera sig upp till Bounty (som redan står en bit upp)... Och använder detta skepp i slutet på Search for Spock och hela The Voyage Home. Så om listan avser det skepp som har huvudrollen är det inte rätt med något annat skepp än Bounty för Voyage Home... Egentligen är det ju inte heller helt rätt att Enterprise-D Krashade på Veridian III, utan att "saucer" delen gjorde det och att resten blev sönderskjutet av Klingons... En sak till jag tänkte på, det skepp som används i en version av framtiden, det Admiral Riker har köpt loss som sitt egna, har man fått veta något mer om detta skeppet? (Det är med i sista avsnittet av serien TNG) Kan inte dess betäckning eller nåt, var ett tag sen jag såg det avsnittet! En sak till kom jag på dessutom, Enterprise skeppet som är med i Serien Enterprise heter NX-01, Det finns ??ven en NX-02 som är en förbättrad version av NX-01 (duh!) det har jag för mej har namnet Columbia... Kanske kan vara värt att ta med det också! Jag tror nämligen man får se NX-01 osv ungefär likadant som man ser NCC-1701-A / B / C osv... Edited August 22, 2004 by discharged Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted August 22, 2004 Report Share Posted August 22, 2004 Då blir nästa fråga: Hur förstördes skeppen? Enterprise - Kirk skrotade det (hur?) Enterprise A - taget ut tjänst Enterprise B - still going strong Enterprise C - förstört i strid mot romulaner Enterprise D - krashat på Viridian III (stavning?) Enterprise E - still going strong Defiant - ? Voyager - ombyggt till museúm Enterprise (NX) - still going strong (eller vad man ska säga) <{POST_SNAPBACK}> Även om vi aldrig hört eller sett Enterprise-B gå under tror jag inte att Stjärnflottan skulle bygga ett nytt Enterprise så länge ett annat lever och frodas. Defiant förstördes in en strid mot Breenerna 2375 men ett annat Defiant-skepp Sao Paulo döptes om till Defiant och fick samma nummer. En sak till jag tänkte på, det skepp som används i en version av framtiden, det Admiral Riker har köpt loss som sitt egna, har man fått veta något mer om detta skeppet? (Det är med i sista avsnittet av serien TNG) Kan inte dess betäckning eller nåt, var ett tag sen jag såg det avsnittet! <{POST_SNAPBACK}> Jag har för mig att det var Enterprise-D som fått en stor ansiktslyftning. Riker ville inte att hon skulle skrotas så han gjorde henne till sitt flagskepp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted August 22, 2004 Author Report Share Posted August 22, 2004 Så om listan avser det skepp som har huvudrollen är det inte rätt med något annat skepp än Bounty för Voyage Home...Skoomt med ett klingon skepp en hel film... <_< Egentligen är det ju inte heller helt rätt att Enterprise-D Krashade på Veridian III, utan att "saucer" delen gjorde det och att resten blev sönderskjutet av Klingons... Kan ju sträcka mig till "krashat på Viridian III efter attack från klingons". ;) En sak till jag tänkte på, det skepp som används i en version av framtiden, det Admiral Riker har köpt loss som sitt egna, har man fått veta något mer om detta skeppet? (Det är med i sista avsnittet av serien TNG) Kan inte dess betäckning eller nåt, var ett tag sen jag såg det avsnittet!Admiral Riker? Är han amiral bara i den versionen eller "på riktigt, nu"? En sak till kom jag på dessutom, Enterprise skeppet som är med i Serien Enterprise heter NX-01, Det finns även en NX-02 som är en förbättrad version av NX-01 (duh!) det har jag för mej har namnet Columbia... Kanske kan vara värt att ta med det också! Jag tror nämligen man får se NX-01 osv ungefär likadant som man ser NCC-1701-A / B / C osv... Fattar inte riktigt vad du menar... Enterprise NX-01 är av NX klass. Åtminstone enligt DITL. Även om vi aldrig hört eller sett Enterprise-B gå under tror jag inte att Stjärnflottan skulle bygga ett nytt Enterprise så länge ett annat lever och frodas. Det kanske inte har gått under, men dom kan ha bytt namn för att det blev för omodernt som flottans flaggskepp (flaggskeppet har väl alltid hetat Enterprise?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 Skulle vilja göra vissa ändringar ang U.S.S. Enterprise NCC-1701: * U.S.S. Enterprise NCC 1701 - Constitution - TOS (2245-2270) * U.S.S. Enterprise NCC 1701 - uppgraderad Constitution - Motion Picture, Wrath of Khan och Search for Spock (2270-2285) Detta är samma skepp som byggts om. Efter ombyggnaden 2270 så är det samma skeppstyp som efterföljaren U.S.S. Enterprise NCC 1701-A U.S.S. Enterprise NCC 1701 gick under 2285 då James T. Kirk lät aktivera skeppets självförstörare. Detta för att skeppet inte skulle hamna i klingon händer! :klingon: ("Search for Spock") :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted September 10, 2004 Report Share Posted September 10, 2004 Enterprise-D har väl även varit och hälsat på lite i DS9-serien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted September 12, 2004 Author Report Share Posted September 12, 2004 Fast det är Defiant som är "huvudskeppet" i DS9. Eller...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted September 12, 2004 Report Share Posted September 12, 2004 Enterprise-D har väl även varit och hälsat på lite i DS9-serien? <{POST_SNAPBACK}> Ja, Enterprise-D besökte DS9 i Birthright. Fast det är Defiant som är "huvudskeppet" i DS9. Eller...? <{POST_SNAPBACK}> Om det finns nåt "huvudskepp" i DS9 så är det utan tvivel Defiant. Även om hon bara har varit med sen säsong 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 Enterprise-D har väl även varit och hälsat på lite i DS9-serien? <{POST_SNAPBACK}> U.S.S Enterprise NCC 1701-D med Picard var också på DS9 i pilotavsnittet "Emissary" Bl.a för att lämna av Miles O'Brien. Picard hade också en het diskussion med Benjamin Sisko i detta avsnitt. En diskussion väl värd att se om! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 Enterprise-D har väl även varit och hälsat på lite i DS9-serien? <{POST_SNAPBACK}> U.S.S Enterprise NCC 1701-D med Picard var också på DS9 i pilotavsnittet "Emissary" Bl.a för att lämna av Miles O'Brien. Picard hade också en het diskussion med Benjamin Sisko i detta avsnitt. En diskussion väl värd att se om! <{POST_SNAPBACK}> Picard: It's been a long time, Captain Sisko: Have we met before? Picard: Yes sir, we met in battle. Jag håller med, härlig scen ;) . Och så är ju Emissary känd som en av de bästa i DS9. Jag kan också nämna att Voyager besökte Deep Space Nine i Caretaker part I, Quark hade en liten gästroll där . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts