OnO Posted September 22, 2004 Report Share Posted September 22, 2004 På söndag den 26/9 så börjar TV 4 att visa Angel, säsong 1. Alla som vill vara med från början slå på TV-apparaterna klockan 01:15 natten till måndag! Här kan vi snacka Angel så att det ryker framöver... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted September 22, 2004 Report Share Posted September 22, 2004 Alla som vill vara med från början slå på TV-apparaterna klockan 01:15 natten till måndag! snarare att slå på vidoeapparaten men det ska bli intressant och se hur Angel är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 23, 2004 Report Share Posted September 23, 2004 Kommer serien bara gå på nätterna eller? I så fall är det ju segt, menar videon låter en del när den går igång i min stackars lägenhetsetta. Och så sent kan man ju inte vara uppe när man börjar tidigt och slutar relativt sent varje dag. Vilket dilemma!! Serien vill man ju se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted September 23, 2004 Report Share Posted September 23, 2004 jupp, det ska gå kring 1-tiden, men efter 3 avsnitt så går det en timme senare. Det är repris under veckan.. men antar det oxå är på natten. å andra sidan... första säsongen kommer nog inte ha så bra tittarsiffror, så 4:an köper inte in 2:a säsongen. Förhoppningsvis köper 5:an upp Angel oxå så man kan se det på en vettig tid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 Jag såg första avsnittet och måste säga att jag gillar det. Angel har en mörkare stil än Buffy serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 27, 2004 Author Report Share Posted September 27, 2004 Detta är ju helt fantastiskt! Här startar jag en tråd om Angel, och så missar jag första avsnittet... Vilken klantskalle jag är.... :arg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 Jo..otroligt... Har inte heller sett/spelat in... However...vet inte om det är så viktigt!? Jag tycker att det är mycket trevligare att titta på Buffy än Angel...eh...jaha...ska man bry sig om handlingen också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 Är det någon här som vet hur avsnittet slutade? Jag ställde in timern på min video igår och såg på avsnittet på morgonen, men så av misstag skrev jag tiderna som tv-tidningen gav ut och efter att Doyle kört in bilen i porten hade inspelningen slutat... :vulcan: :vulcan: (Ett tips till alla, när du ställer in en timer så ska du gå efter text-tv, vilket jag brukar men inte igår)... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 Goda nyheter, Tv4 kommer att sända Angel som repris på torsdagar... Så med andra ord bry er inte om mitt förra inlägg :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 (edited) Goda nyheter, Tv4 kommer att sända Angel som repris på torsdagar... Så med andra ord bry er inte om mitt förra inlägg :vulcan: <{POST_SNAPBACK}> Vid vilken tid kommer de att visa reprisen? På dagen eller kvällen/natten? Eller både och? Edited September 27, 2004 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 (edited) Vid vilklen tid kommer de att visa reprisen. På dagen eller kvällen/natten? Eller både och? har för mig det är på natten det oxå... ett tips till alla som timear, programmera in ytterliggare 15 min för och efter programmet. (eller rentav en halvtimme efter) man vet aldrig med tider och reklam gällande tv4. Edit: kollade tv-tiden.. Angel går i repris 00.25 Gillade faktikst avsnittet Hade inge stora förväntnignar på det, så det blev nog bättre på det sättet Ska fotsätta se det. Härliga Cordelia är med med sina kommentarer liten kudos för tv4; ingen reklam i avsnttet! Edited September 27, 2004 by Me Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted September 27, 2004 Report Share Posted September 27, 2004 Det är en av fördelarna med att ett program sänds sent på TV4, det är inte många företag som tycker det är lönt att visa reklam då. Angel verkar vara en bra serie, men det som imponerade mest på mig var öppnings-musiken med alla stråkar ovanpå den lite "hårdare" musiken, mkt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted September 28, 2004 Report Share Posted September 28, 2004 Mycket bra inledning... ska bli kul att följa serien. Synd bara att den inte kår kronologiskt pralellt med Buffy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 28, 2004 Author Report Share Posted September 28, 2004 Edit: kollade tv-tiden.. Angel går i repris 00.25 Natten mellan lördagen och söndagen då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted September 28, 2004 Report Share Posted September 28, 2004 Finns det några teorier om varför sån´t här ska sändas nattetid? BÅDE ordinarie och repris?! Obegripligt...skulle det bero på våldet? Är det inte så att det är gjort för att vara en ungdomsserie? Det känns i alla fall så....(i alla fall vad gäller Buffy, har ju inte sett Angel...). Lika idiotiskt var det med Andromeda, som först sändes för tidigt (på barnprogramstid), sedan blev det också nattetid.... "Mitt älskade Lexx" sändes BARA på natten... Är detta ett TV4 syndrom? SR brukar ju sända Star Trek på "riktiga" tider... Det stör mig med så oseriöst behandlande av oss SF-tittare. Ytterligare ett exempel på detta är att Canal+ slutade visa Farscape efter säsong 2!! MORR! :arg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted September 28, 2004 Report Share Posted September 28, 2004 Finns det några teorier om varför sån´t här ska sändas nattetid? BÅDE ordinarie och repris?! Obegripligt...skulle det bero på våldet? Är det inte så att det är gjort för att vara en ungdomsserie? Det känns i alla fall så....(i alla fall vad gäller Buffy, har ju inte sett Angel...). teori: de köper inte in s.2 pga dåliga tittarsiffror, vilket de surprisingly får vid den tiden.. (de vill ju att kanal5 köper upp Angel) dock så är inte Angel (enligt fanatiker) en ungdomsserie, @OnO: nej, natten mellan tors-fre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted September 28, 2004 Report Share Posted September 28, 2004 Finns det några teorier om varför sån´t här ska sändas nattetid? BÅDE ordinarie och repris?! Obegripligt...skulle det bero på våldet? Är det inte så att det är gjort för att vara en ungdomsserie? Det känns i alla fall så....(i alla fall vad gäller Buffy, har ju inte sett Angel...). teori: de köper inte in s.2 pga dåliga tittarsiffror, vilket de surprisingly får vid den tiden.. (de vill ju att kanal5 köper upp Angel) dock så är inte Angel (enligt fanatiker) en ungdomsserie, @OnO: nej, natten mellan tors-fre <{POST_SNAPBACK}> Angel är defenitivt mörkare (Yay!) och "hemskare" än Buffy, även om det går i omgångar, och buffys 2 sista säsonger är hyfsat mörka... Dock kan tilläggas att David Fury (Executive Producer, manussrivare) ville göra Angel ännu mer mörkare, med bla att Angel skulle ta blod av lik mm, men då fick förmodligen WB hjärtattack, så det blev som det blev :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted September 29, 2004 Report Share Posted September 29, 2004 Har pratar vi om en Vampyr med samvete (hur de nu utryckte sig i sverige) och han får inte drika blod från redan döda personer.... kom igen.... Varför vill TV bolaget ha det till Buffy och hennes vänner....de är väll de mörka historierna och "våldet" som säljer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 4, 2004 Report Share Posted October 4, 2004 Såg ett avsnitt igår med Angel. Verkar ju vara en juste serie. Cordelia fick visst vara med i denna serie istället för Buffy. Kändes lite "Alien" över det avsnittet må jag säga! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted October 5, 2004 Report Share Posted October 5, 2004 vet faktiskt inte vad jag tycker om förra avsnittet... Kate var en intressant karaktär Undrar om man får återse henne Avsnittet var... intressant, men tycker ändå pilotavsnittet var bättre. "Seriuosly, I wasn't trying to hit on you" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Gillade förra asvnittet Cross-overs brukar jag gilla. Dock så får man tänka på att när Spike besöker Angel så är det i början i säsong 4, innan han fick chipset i huvudet... känns ovanligt att se honom som... Spike :P .. hette han Doyle? bikaraktären? han visade upp en intressant "ability" iaf, när han letade efter ringen i kloakerna Att TV4 sände Angel en timme senare, gör mig inget; det är videoinspelning som gäller ändå, men för de som sitter uppe halva natten och ser avsnittet... :arg: Tv4's behandling mot serier fortsätter att triumferas... (inte överaskande nog) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 15, 2004 Report Share Posted October 15, 2004 (edited) Yepp, trevlig att se Spike där! Tänkte lite på det där, han är mer teatersminkad nu än han var då i äldre säsonger. Trevligt avsnitt och ganska elaka tortyrsätt!! Edited October 15, 2004 by Mr Borg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 15, 2004 Report Share Posted October 15, 2004 Jag är en av de som sitter upper och ser Angel. Dock så blev jag för trött i söndags och somnade och missade andra hälften eller slutet på avsnittet, ajg vet itne riktigt. Kan någon referera för vad som hände efter att Angel gömt ringen i kloakerna? Var det före eller efter det som Spike dök upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 15, 2004 Author Report Share Posted October 15, 2004 Jag är en av de som sitter upper och ser Angel. Dock så blev jag för trött i söndags och somnade och missade andra hälften eller slutet på avsnittet, ajg vet itne riktigt. Kan någon referera för vad som hände efter att Angel gömt ringen i kloakerna? Var det före eller efter det som Spike dök upp? <{POST_SNAPBACK}> Verkar inte vara något helt och rakt igenom lysande avsnitt. Inte med tanke på att du "lyckades" somna. :P ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 18, 2004 Report Share Posted October 18, 2004 Nja, avsnittet började bra, jag var dock trött redan när jag började se på avsnittet eftersom ajg varit uppe alldeles för länge redan egentligen. Så det beror inte på avsnittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts