Jump to content

Angel

OnO

Recommended Posts

jupp, det ska gå kring 1-tiden, men efter 3 avsnitt så går det en timme senare. Det är repris under veckan.. men antar det oxå är på natten.

å andra sidan... första säsongen kommer nog inte ha så bra tittarsiffror, så 4:an köper inte in 2:a säsongen. Förhoppningsvis köper 5:an upp Angel oxå så man kan se det på en vettig tid :)

Är det någon här som vet hur avsnittet slutade? Jag ställde in timern på min video igår och såg på avsnittet på morgonen, men så av misstag skrev jag tiderna som tv-tidningen gav ut och efter att Doyle kört in bilen i porten hade inspelningen slutat... :vulcan: :vulcan:

(Ett tips till alla, när du ställer in en timer så ska du gå efter text-tv, vilket jag brukar men inte igår)...

Vid vilklen tid kommer de att visa reprisen. På dagen eller kvällen/natten? Eller både och?

har för mig det är på natten det oxå... ett tips till alla som timear, programmera in ytterliggare 15 min för och efter programmet. (eller rentav en halvtimme efter) man vet aldrig med tider och reklam gällande tv4.

Edit: kollade tv-tiden.. Angel går i repris 00.25

Gillade faktikst avsnittet :) Hade inge stora förväntnignar på det, så det blev nog bättre på det sättet :) Ska fotsätta se det.

Härliga Cordelia är med med sina kommentarer :D

liten kudos för tv4; ingen reklam i avsnttet!

Edited by Me

Finns det några teorier om varför sån´t här ska sändas nattetid? BÅDE ordinarie och repris?! Obegripligt...skulle det bero på våldet? Är det inte så att det är gjort för att vara en ungdomsserie? Det känns i alla fall så....(i alla fall vad gäller Buffy, har ju inte sett Angel...).

Lika idiotiskt var det med Andromeda, som först sändes för tidigt (på barnprogramstid), sedan blev det också nattetid....

"Mitt älskade Lexx" sändes BARA på natten...

Är detta ett TV4 syndrom? SR brukar ju sända Star Trek på "riktiga" tider...

Det stör mig med så oseriöst behandlande av oss SF-tittare. Ytterligare ett exempel på detta är att Canal+ slutade visa Farscape efter säsong 2!! MORR! :arg:

Finns det några teorier om varför sån´t här ska sändas nattetid? BÅDE ordinarie och repris?! Obegripligt...skulle det bero på våldet? Är det inte så att det är gjort för att vara en ungdomsserie? Det känns i alla fall så....(i alla fall vad gäller Buffy, har ju inte sett Angel...).

teori: de köper inte in s.2 pga dåliga tittarsiffror, vilket de surprisingly får vid den tiden.. (de vill ju att kanal5 köper upp Angel)

dock så är inte Angel (enligt fanatiker) en ungdomsserie,

@OnO: nej, natten mellan tors-fre

teori: de köper inte in s.2 pga dåliga tittarsiffror, vilket de surprisingly får vid den tiden.. (de vill ju att kanal5 köper upp Angel)

dock så är inte Angel (enligt fanatiker) en ungdomsserie,

@OnO: nej, natten mellan tors-fre

<{POST_SNAPBACK}>

Angel är defenitivt mörkare (Yay!) och "hemskare" än Buffy, även om det går i omgångar, och buffys 2 sista säsonger är hyfsat mörka...

Dock kan tilläggas att David Fury (Executive Producer, manussrivare) ville göra Angel ännu mer mörkare, med bla att Angel skulle ta blod av lik mm, men då fick förmodligen WB hjärtattack, så det blev som det blev :rolleyes: :lol:

vet faktiskt inte vad jag tycker om förra avsnittet... Kate var en intressant karaktär :) Undrar om man får återse henne

Avsnittet var... intressant, men tycker ändå pilotavsnittet var bättre.

"Seriuosly, I wasn't trying to hit on you" :D

Gillade förra asvnittet :)

Cross-overs brukar jag gilla.

Dock så får man tänka på att när Spike besöker Angel så är det i början i säsong 4, innan han fick chipset i huvudet... känns ovanligt att se honom som... Spike :P

.. hette han Doyle? bikaraktären? han visade upp en intressant "ability" iaf, när han letade efter ringen i kloakerna :D

Att TV4 sände Angel en timme senare, gör mig inget; det är videoinspelning som gäller ändå, men för de som sitter uppe halva natten och ser avsnittet... :arg:

Tv4's behandling mot serier fortsätter att triumferas... (inte överaskande nog)

Jag är en av de som sitter upper och ser Angel. Dock så blev jag för trött i söndags och somnade och missade andra hälften eller slutet på avsnittet, ajg vet itne riktigt. Kan någon referera för vad som hände efter att Angel gömt ringen i kloakerna? Var det före eller efter det som Spike dök upp?

Jag är en av de som sitter upper och ser Angel. Dock så blev jag för trött i söndags och somnade och missade andra hälften eller slutet på avsnittet, ajg vet itne riktigt. Kan någon referera för vad som hände efter att Angel gömt ringen i kloakerna? Var det före eller efter det som Spike dök upp?

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar inte vara något helt och rakt igenom lysande avsnitt. Inte med tanke på att du "lyckades" somna. :P ;)