Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Efter att ha kollat lite mer på Mera så tror jag att man kan trycka upp tröjor i mindre än 50 ex, dock så är inga tryck av nicks ekonomiskt hållbart, eftersom det av min tolkning kostar 300/färg att göra ett nytt mönster att trycka efter.

Så om man tex trycker på T-shirten "No problem" (classic) (se mer om t-shirten på Mera.se) och trycker tex. 20 t-shirts så blir priset (enfärgs tryck):

300 (startavgift) + 20*35 (T-shirts) + 20*15 (tryck T-shirts) = 1440.

Om man sedan delar detta på 20 (om man nu trycker 20 T-shirts) så blir styckpriset 72 kr, och det kan jag mycket väl betala för en t-shirt.

Jag kan tänka mig att fixa trycket om det blir på Mera, och till WCT treffen den 29 november bör vi ganska lätt ha hunnit fixat det till, eller?

Redigerad av P'tack
Postad

Jag fortsatte att kolla lite och insåg att man kunde trycka nicken på t-shirtarna.

Ett exempel på trycket som jag räknat på finns här (dålig bild, jag vet)

Ryggtrycket (samma på alla tröjor) kostar

22 kr x 20 = 440 kr + scablon& film 300 kr = 740 kr + moms = 925 kr

Brösttrycket (olika namn max 35 cm på varje tröja) kostar 75 kr x 20 = 1500 kr + moms = 1875 kr

Till detta kommer så tröjor 20 x 35 kr = 700 kr + moms = 875 kr

Totalt med andra ord (om man trycker upp 20 t-shirts) är 3675

Styckpriset blir då 183 kr

Mao: Ett ganska dyrt styckpris.

  • 2 veckor senare...
Postad

Om man vill göra det lite enklare för sig så kan man tydligen göra en bild på datorn hemma och skriva ut det på sänt där papper som göra att man kan stryka det på en t-shirt sen. Kanske kan var ett hyfsat budgetalternativ?

Postad (redigerade)
Om man vill göra det lite enklare för sig så kan man tydligen göra en bild på datorn hemma och skriva ut det på sänt där papper som göra att man kan stryka det på en t-shirt sen. Kanske kan var ett hyfsat budgetalternativ?

Jodå! Jag har själv provat på det, några av er borde ha sett min halvtaskiga vita Janeway-tryck-top som jag hade på senaste Star Treffen (ja, det var samma som min avatar här intill). Jag hade faktist stora förhoppningar innan jag gjorde detta första riktiga trycket med t-shirt papper (129 kr för 10 st i Clas Ohlsson), men jag blev mest irriterad när jag skulle stryka fast trycket på tröjan. Jag tror jag gjorde fel, för det tog jättelång tid att få bort pappret. Det fastnade och trycket blev snarare halvtaskigt än coolt.

Som vanligt så är det bättre att gå till en fackman för att få ett riktigt bra tryck, men smakar det så kostar det. *snål* Fast jag antar att det är en fråga om träning, för att få till ett bra tryck med t-shirtpapper. Hellre det än att betala 183 kr...

*whispers* Mitt första inlägg som Lt Commander! :w00t:

Redigerad av Nina Janeway
Postad
Om man vill göra det lite enklare för sig så kan man tydligen göra en bild på datorn hemma och skriva ut det på sänt där papper som göra att man kan stryka det på en t-shirt sen. Kanske kan var ett hyfsat budgetalternativ?

Jodå! Jag har själv provat på det, några av er borde ha sett min halvtaskiga vita Janeway-tryck-top som jag hade på senaste Star Treffen (ja, det var samma som min avatar här intill). Jag hade faktist stora förhoppningar innan jag gjorde detta första riktiga trycket med t-shirt papper (129 kr för 10 st i Clas Ohlsson), men jag blev mest irriterad när jag skulle stryka fast trycket på tröjan. Jag tror jag gjorde fel, för det tog jättelång tid att få bort pappret. Det fastnade och trycket blev snarare halvtaskigt än coolt.

Som vanligt så är det bättre att gå till en fackman för att få ett riktigt bra tryck, men smakar det så kostar det. *snål* Fast jag antar att det är en fråga om träning, för att få till ett bra tryck med t-shirtpapper. Hellre det än att betala 183 kr...

*whispers* Mitt första inlägg som Lt Commander! :w00t:

Det kan vara att du inte strök tillräckligt länge, jag gjorde samma fel första gången.

Grattis till din befodran :)

×
×
  • Skapa nytt...