Quiet Posted August 23, 2002 Report Share Posted August 23, 2002 Tänkte kolla den där firman på götabergsgatan i Göteborg, men innan vill jag ha lite info: Jocke: är det ok att vi gör reklam för databasen? Du måste självklart titta på allt meterial innan vi trycker något. Är inte du nöjd så blir det inget. Essray: var ligger firman? Alla: Om det blir t-shirts, är ni villiga att köpa en t-shirt på t.ex en wct-treff om ni beställer den ett par veckor innan? Isåfall, skicka mig ett PM eller ett mail (Quiet@stenterprise.nu) Inga inlägg här i diskussionen mer än frågor (var, när och hur). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 24, 2002 Report Share Posted August 24, 2002 Jocke: är det ok att vi gör reklam för databasen? Du måste självklart titta på allt meterial innan vi trycker något. Är inte du nöjd så blir det inget. Inga problem för min del, jag är bara glad om vi får lite reklam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted August 24, 2002 Report Share Posted August 24, 2002 Skulle man inte kunna fixa sitt nick på dom också, så att man vet vilka folk är irl ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 25, 2002 Report Share Posted August 25, 2002 Skulle man inte kunna fixa sitt nick på dom också, så att man vet vilka folk är irl ?? Det kommer kosta nog extra isåfall, eftersom man måste ha fler mallar (eller vad dom nu kallar det), men är det inte jättemycket mera dyrt så vore det roligt Är det annars bara www.stenterprise.nu som det är frågan om, eller ska det vara någon slags bild på framsidan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 25, 2002 Author Report Share Posted August 25, 2002 Det kommer kosta nog extra isåfall, eftersom man måste ha fler mallar (eller vad dom nu kallar det), men är det inte jättemycket mera dyrt så vore det roligt Är det annars bara www.stenterprise.nu som det är frågan om, eller ska det vara någon slags bild på framsidan? Tja, jag funderade också på bild-biten, men det blir nog krångligt. Tänkte på copyright o grejjer, så det vore nog smidigast om det bara blev ett 'www.stenterprise.nu' på ryggen, i Enterprise-typsnittet så klart. Idealiskt vore om man bara kunde säga till dem att man vill ha 'Quiet', litet vänster fram och 'www.stenterprise.nu' på ryggen, lite större. Och print on demand, men jag får nog snacka med tryck-stället först. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Annars hade det varit snyggt med en stiliserad (heter det så när det bara är linjer?) Enterprise på framsidan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Affären ligger på Götabergsgatan. Dit kommer man lättast genom att ta vagnen till Vasaplatsen, och sedan gå mot Valand. Tag sedan till vänster på första tvärgatan(tror jag, osäker på nr., men det står på gatuskylten), gå nerför gatan(den sluttar alltså) och så ligger det på höger sida. Det heter Copy-shopen Lizz, eller ngt sådant. Men de har ingen affär på bottenvåningen, så man måste ringa på i porten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 En sak som ni kan göra det är om någon av er renderar (skapar) en 3d bild av ex enterpise så får ni tryck upp det på tröja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 En sak som ni kan göra det är om någon av er renderar (skapar) en 3d bild av ex enterpise så får ni tryck upp det på tröja. Eh, och det kan man ju... Om man skulle rita en då? Får man trycka den då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Mister Borg var väl 3D-animatör? Fast han hade väl slutat besöka forumet, eller ngt sådant? Sedan så är det nog så att trycken gör via dator, men man kanske kan skanna in, har inte Jocke en skanner? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Mister Borg var väl 3D-animatör? Fast han hade väl slutat besöka forumet, eller ngt sådant? Sedan så är det nog så att trycken gör via dator, men man kanske kan skanna in, har inte Jocke en skanner? Det brukar ju gå att ge bilden till tryckeriet, dom har med största säkerhet en scanner. Det jag undrade mest över var det här med copyrighten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Det här är väl kanske inte ett riktigt tryckeri, men jag vet egentligen inte, jag har aldrig varit där. När det gäller copyright är det nog så att du kan rita en bild på Enterprise, men du får nog inte skriva "Enterprise" eller "NX-01", eftersom de förmodligen är varumärkesskyddade. Fast sedan kanske inte Paramount bryr sig om man säljer de till självkostnadspris, eftersom man då inte skor sig på deras varumärke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 26, 2002 Report Share Posted August 26, 2002 Det här är väl kanske inte ett riktigt tryckeri, men jag vet egentligen inte, jag har aldrig varit där. När det gäller copyright är det nog så att du kan rita en bild på Enterprise, men du får nog inte skriva "Enterprise" eller "NX-01", eftersom de förmodligen är varumärkesskyddade. Fast sedan kanske inte Paramount bryr sig om man säljer de till självkostnadspris, eftersom man då inte skor sig på deras varumärke Tryckeri; t-shirt-görare; sak samma Så orden är skyddade men inte namnet? Sen bryr Paramount sig troligtvis inte så mycket om ifall 10 svenskar springer runt med varsin tröja... Dom skulle liksom aldrig få reda på det ens. Har vi nån tecknartalang då? En bild vore ju inte helt fel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 26, 2002 Author Report Share Posted August 26, 2002 Har vi nån tecknartalang då? En bild vore ju inte helt fel... *tecknartalang inrapporterar* Men frågan är om jag har tid. Kan man inte strunta i bilden? Det blir så mycket enklare då. Om jag ska fixa och trixa tar det bara tid, dessutom är det jag som ska snacka med copy-firman. Essray: asså, jag vill inte ha nån vägbeskriving, jag vill ha en gatuadress, jag bor i centrala Göteborg, så jag har inga problem att hitta direkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Eftersom ingen ens kom på tanken att söka på Gula Sidorna, gör jag det. Kolla på Copyshopen Ziff så finns adress, etc. Copyshopen har också en egen hemsida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Kom på det att det är ganska begränsat att bara ha www.stenterprise.nu på t-shirten. Skulle man inte kunna skriva Star Trek Forum med stora bokstäver och sedan ha både stvoyager.nu och stenterprise.nu under med lite mindre bokstäver. (Peter: Du vill alltså göra oss uppmärksamma på att Gula Sidorna nu finns på internet :P ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted August 27, 2002 Report Share Posted August 27, 2002 Jag kollade deras sida (jag HATAR popup fönster!) men jag hittade ingen info alls om tröjtryck... Men ni vet alltså att dom gör det eller? Visst kan vi strunta i bilden, men är det namn som gäller på framsidan då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 6, 2002 Report Share Posted September 6, 2002 Hur gick det med t-shirtarna egentligen? Quiet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 6, 2002 Report Share Posted September 6, 2002 hur går det med t-shirtsen? blir det några????? <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 Som alla redan vet blev det ju inga tshirtar den här gången, men kanske i framtiden... Jag mailade Paramount för ett tag sen och frågade om man fick ha bilder och sånt, och här är svaret: "Due to legal and contractual considerations, Paramount Pictures Corporation cannot authorize the use of the Enterprise NX-01 in the manner described below and must request that you refrain from such use and any other similar use of any other STAR TREK properties. Although we cannot be of assistance to you, we appreciate your inquiry prior to use and thank you for complying with our request. The foregoing is without waiver of any and all of Paramount's rights, all of which are expressly reserved herein. Thank you, Star Trek Terms of Use" (När dom slänger in massa svåra engelska ord ser det genast mer professionellt ut, eller hur?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 8, 2002 Author Report Share Posted September 8, 2002 Jaa, det var ju ett roligt svar. Betyder det att man inte ens får använda texten? Det mest idiotsäkra vore väl att bara skriva ut hemsideadressen, för den vet vi ju att vi får använda. Mamn på framsidan vore roligt tycker jag. Jag har inte hunnit kolla upp tröjtrycken än, har haft massor att göra, men till nästa treff ska det kanske gå att fixa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 8, 2002 Report Share Posted September 8, 2002 Får väl göra någon temporär egen tröja då så länge. Finns ju sådana papper grejer som man stryker på en t-shirt och får ett trevligt eget gjort motiv=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Hittade ett till ställe som trycker tröjor idag. Ganska nära det andra faktiskt(det borde ju resultera i likartade priser). Viktoriagatan 4 ligger den på iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted September 24, 2003 Report Share Posted September 24, 2003 Är det ingen som är intresserad längre? Man kan ju trycka upp T-Shirtar på Mera.se, som inte är så überdyrt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 30, 2003 Report Share Posted September 30, 2003 (edited) Är det ingen som är intresserad längre? Man kan ju trycka upp T-Shirtar på Mera.se, som inte är så überdyrt. Jag läste lie om priserna här och det verkar ganska acceptabelt. Quiet: Har du fått många svar från folk som vill köpa? Jag personligen tycker att det låter bra med bara startrekdb.se och en inloggningsnamn här. Edited September 30, 2003 by Lt. Karl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts