Jump to content

Voyager på SVT

Pjotr'k

Recommended Posts

GLADA NYHETER !!!!

På SVT:s hemsida går följande att läsa:

"Sveriges Television har hittills visat säsong ett, två och tre av serien Star Trek Voyager.

Nu kan vi glädja alla fans med att säsong fyra är på gång, och det mycket tidigare än vi trodde! Seriestart sker söndag 14 januari 2001 kl 18.15 i SVT2. "

Japp, nu kommer äntligen Voyager tillbaka till tv-rutan.

Och det är inget dåligt avsnitt som dom börjar med heller, Scorpion, del I som det händer en hel del i.

Egentligen så börjar dom med det sista avsnittet från säsong 3, som är Scorpion, och inte säsong 4.

Förhoppningsvis så kommer jag att hinna klart med några överaskningar som jag håller på att jobba med innför starten. Så håll ögonen öppna på stvoyager.nu.

Jag har också spelat in (så gott som alla) avsnitt, men har nu börjat att köpa videobanden. Jag har för närvarande 60 band (det är hittills 73 band utgivna säsong 1-6) och jag tittar på dem om och om igen. Min fru beklagar sig men skakar samtidigt lite överslätande på huvudet och mumlar något om "Pojkar är pojkar...". ;-)

Konkurs? : Menar du Boxman så kan jag tipsa om www.filmmix.com . De säljer svenska band till lågt pris (många kostar 129:- plus porto). I Storbritannien är www.blackstar.co.uk bäst (ca 180:- inkl porto). Kolla in länksidorna på stvoyager.nu så finns de där.

Ett förslag till er alla:

Under nästa vecka, alltså efter det att Scorpion, del 1, har visats på SVT2, kan vi väl diskutera avsnittet i denna del av forat. Observera att vi då bör diskutera det som om vi alla inte har sett fortsättningen. De av oss som redan har sett fortsättningen skall väl inte spoliera för de andra? (Det är dock så otroligt lätt att inte hålla tungan rätt i mun ;-) )

Så under nästa vecka så ses vi här i denna diskussion, med tankar och funderingar om det senaste avsnittet!

Spänningen trappas upp, tydligen. Ska bli mycket intressant att beskåda detta avsnitt, som ska vara det mest besedda i Voyagers historia!

Vad tycker ni om att karaktären Kes sopas bort av 7av9? Jag förstår uppriktigt skrivet inte varför hon var impopulär. Tycker hon såg bra ut och passade in i sjukhytten...

Hon hade väl inte tillräckligt action i sig (vilket definitivt 7of9 har) och så var hon väl inte tillräckligt sexig. Alla serier skall tydligen ha något som tilltalar männen. Kvinnorna har ju fått den möjliga romansen mellan Chakotay och Janeway (eller hur, Ella? :-) ). Kes kommer dosk tillbaka i slutet av sjätte säsongen, för er som inte visste det, och detta är ett rätt så bra avsnitt (saknade en hel del dock). Nu är det 1 timme och 27 minuter kvar!

Så, då har Scorpion I gått! Nu är det en lång väntan till nästa söndag (6 dagar, 23 timmar kvar). Avsnittet innehöll allt från spekulationsromantik (Kathryn till Chakotay: "Numera vill jag inte vara utan dig en dag") till hjärtskärande spänning.

Kathryns avtal med Borgerna (den verkar ju gå igenom) - går inte den emot Federationens första direktiv, om att inte blanda sig i en främmande civilisations förehavanden? Visst, art 8472 (även kallad fluid) kan ju vara ett hot även mot Voyager och Federationen, men den är ju inte det nu. Jag tycker nog ändå att Voyager borde ha dragit sig tillbaka för att hitta en annan väg hem.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...